Gå til innhold

Bilstol etter babysete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen link til bilstoltester eller anbefalinger til bilsete når poden har vokst ut av setet sitt? Setet vi har nå går bare til 10 kilo, så det er noen måneder til han vokser ut av det. I mellomtiden tenkte jeg å følge med på tilbud på bilseter.

Ser det finnes seter som går 9-18 kg og seter som går fra 9-36 kg. Hva anbefales?

Tenkte å høre deres erfaringer før jeg kaster meg ut i jungelen hos forhandlerne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://hts.no/

Vi har sete som heter BeSafe iZi Combi X1 og er veldig fornøyd med det.

her kan ho sitte bakovervendt de første årene, og deretter kan vi snu det når hun blir for lang. Anbefalt å vente med å snu henne før hun er 2 år, men det er veldig god plass til beina hennes i dette sete, så tror nok det skal gå fint.

Justerings muligheter slik at du kan skyve sete frem og tilbake en del. Og det hjelper jo stort.

Skrevet

Vi har BeSafe Izi Kid i den ene bilen og vi har Acta Graco Cosmic XTP i den andre bilen. Er veldig fornøyde med begge.

http://www.akta.se/

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet

Tar opp tråden igjen, kan være interessant å følge med! :sjenert:

Skrevet

Forbrukerportalen har en TEST av bilbarneseter i flere kategorier. Testen er fra august 2006!

Vi vurderte et recaro-sete til eldstemann, men ender nok opp med den beste i vår kategori etter å ha lest denne....

Skrevet

Det er 20% på alle stoler hos Babyshop en av dagene, slikt julekalendertilbud. Husker ikke hviklen dag, men det er bare å sjekke på sidene dems.

Skrevet
Det er 20% på alle stoler hos Babyshop en av dagene, slikt julekalendertilbud. Husker ikke hviklen dag, men det er bare å sjekke på sidene dems.

Idag, dessverre... :sur: oppdaget det nå, og febergjengen orker ikke ut på tur.

Skrevet
http://hts.no/

Vi har sete som heter BeSafe iZi Combi X1 og er veldig fornøyd med det.

her kan ho sitte bakovervendt de første årene, og deretter kan vi snu det når hun blir for lang. Anbefalt å vente med å snu henne før hun er 2 år, men det er veldig god plass til beina hennes i dette sete, så tror nok det skal gå fint.

Justerings muligheter slik at du kan skyve sete frem og tilbake en del. Og det hjelper jo stort.

Er det ikke anbefalt å vente til barna er 4 med å snu dem?

Forbrukerportalen har en TEST av bilbarneseter i flere kategorier. Testen er fra august 2006!

Vi vurderte et recaro-sete til eldstemann, men ender nok opp med den beste i vår kategori etter å ha lest denne....

Linken funker ikke...

Skrevet

Linken funker ikke...

Står ihvertfall at det anbefales å vente med å snu dem til de har passert to, men nå er dette sete til å bruke begge veier, noe mer enn det vet jeg dessverre ikke.

Men nå har vi uansett snudd sete allerede i en alder av 1 år, fordi hun var så utrolig grinete av å sitte bakovervendt, det ser ihvertfall ut til å fungere så langt og da er det bedre for oss alle uansett.

Skrevet

Skulle likt å sett hvordan barnet satt med bena hvis det skal sitte snudd til 4 år?!

Våre ble snudd i ettårsalderen, pga bilsyke. Men da var det allerede begynt å bli trangt for bena. De blir jo sittende med knærne mot brystet etterhvert.. Det er verdt å bruke hodet også - ikke bare stole blindt på undersøkelser.

Vår bilstol var ikke testet så vidt jeg kunne se? Recaro sin for 15-36.. Har den for eldstemann og vurderer den for nestemann også, men den er forferdelig dyr.. Men så har den finesser også da - med høytaler i ørelappen..

Skrevet

Jo, i alle fall til 4-5 års alderen. Grunnen er at små barn har et stort og tungt hode, og dersom de sitter forovervendt i en kollisjon vil ikke nakkemuskulaturen kunne holde hodet, og det vil kunne dras av ryggraden. Dermed dør barnet, eller blir i beste fall alvorlig skadet. Ikke snakk om krasj i 20 km/t, men vi kjører jo som regel fortere enn det...

Derfor forstår jeg ikke at noen tør å snu barnet allerede ved 1 års alder, det er kjempefarlig! :overrasket:

Skrevet (endret)
Derfor forstår jeg ikke at noen tør å snu barnet allerede ved 1 års alder, det er kjempefarlig! :overrasket:

Vi har ikke noe valg vi... Det er rett og slett ikke plass til at vår 2åring sitter bakovervent.... Skal jo ha plass til bena sine, stakkars...

Sier som Laban75 - hvordan skulle det gått med en 4åring bakovervent? Skulle likt å sett det.... :klø:

Edit: Vi snudde han forresten da han var ca halvannet år!

Endret av Cr@sh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...