Gå til innhold

Julebord på jobben

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei jobber på en bedrift med ca 40 sesongarbeidere og 20 faste ansatte. Bedriften har spandert julebord og conjac på oss fasteansatte før men i fjor ble det ingen ting av å har enda ikke hørt noe om i år. blir jo litt for..... siden vi jobber ras....ullet av oss å får liksom ingen ting annet enn luser lønn for strevet å de har et godt overskudd. sjefene er noen utakknemmelige svin!

Hvordan har dere det?

Kan jo tilføye at en lilsvarende bedrift i nabo kommunen har faste julebord å i år hadde de 1 ukers kurs på grand kanaria...... er det ar jeg blir litt mutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme som deg :frustrert:

Bedriften går med overskudd hvert år - vi får et gavekort på kr 200. Da skal vi velge om vi vil kjøpe oss julegave eller spleise på julebord for det.

Griske eiere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelsen råder, ser jeg... :ler:

Dersom det plager ts at nabobedriften spanderer så mye mer på sine ansatte, så får h*n søke jobb der, da.

Vi har julebord. For alle 1.500 ansatte (eller noe sånt), med en egenandel på 150 kr. I tillegg har vi avdelingsfest to ganger i året som er gratis (naturligvis lagt midt i uka slik at folk ikke blir altfor svingstang, siden det er arbeidsdag dagen etter) og annenhver sommer kjempefest for alle ansatte. Og innimellom litt annet småfjas, som losje på Ullevål, som som regel sjefene med kunder bruker, men har da fått overvært noen landskamper der.

Å ha det sosialt på jobben er viktig, men man kan ikke regne med at sosiale tiltak kommer ramlende ned i fanget på en. Som regel er det enten sekretærer eller tillitsvalgte som setter igang "julebordsmølla", og da er sjefene som regel mer enn villige til å åpne lommeboka, bare de slipper planleggingsarbeidet selv. Så kanskje man til neste år skal gjøre det istedenfor å sutre over at sjefene er så teite..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får alt spandert, både julebord, sommerfest, og stadig andre ting vi blir bedt på.

Vi har faktisk så mye, at jeg synes det blir for mye og takker stort sett nei.

Er så mye rølp på de værste festene synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pleid å ha julebord med alt inkludert, men de siste årene har oppslutningen vært dårlig. Folk nedprioriterer ting som har med jobben å gjøre på fritida. Så neste år reiser bedriften på betalt utenlandstur i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Synne_*
Samme som deg  :frustrert:

Bedriften går med overskudd hvert år - vi får et gavekort på kr 200. Da skal vi velge om vi vil kjøpe oss julegave eller spleise på julebord for det.

Griske eiere....

Det var gjerrig og demotiverende av bedriften din :overrasket:

Vår arbeidgiver, en kommune, spanderer julebord med liveband, 3 retters middag og en gratisdrink til alle, fordi arbeidsgiver vil vise overfor de ansatte at den verdsetter at den har et stort flertall med meget godt utdannede folk hvis kompetanse er uunværlig for arbeidsigver, og dette er folk som er lojale og som jobber veldig mye (det store flertallet).

Det at arbeidsgiver gikk ut og sa dette "offentlig" styrker motivasjonen ytterligere for å bli i "bedriften"/kommunen, og i tillegg til det fikk alle i kap. 5 (dvs. de med høyere utdanning som kommunen har bruk for) et solid lønnsløft i år, fordi kommunal sektor har oversett denne gruppen lenge. Slikt gjør at man vil bli hos arbeidsgiveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi må planlegge og betale HELE julebordet selv. Julegaven er "god jul og godt nytt år" trykt på lønnslippen. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Vi må også planlegge og gjennomføre julebordet vårt selv. Hvorvidt bedriften vår betaler, kommer an på hvor mye vi har brukt på andre ting i løpet av året. Har et sosialt budsjett som vi ikke kan overskride, og som skal holde til alt (f.eks mat på personalmøte, møtemat (medarbeidersamtaler), kaffe på jobbintervjuer, godis på lørdager osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en kommune, og der eksisterer ikke julebord. Vi har julelunsj vi får lov til å betale for seg da ;) det er i arbeidstiden, så jeg antar at vi kan si vi får sponset de timene lunsjen varer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må organisere og betale julebord selv. Kanskje 100-150 kr i støtte pr pers hvis vi er veldig heldige. Ellers er julebonusen en fruktkurv på deling på pauserommet. Ikke videre mye å rope hurra for, men sånn er det vel for mange i det offentlige. Tror det helst er private bedrifter som har råd til "å slå på stortromma".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebordet er omtrent det eneste sosiale vi har på jobb. Vi pleier å ha julebord med alt inkludert, og det regner jeg med vi skal ha i år også.

Gleder meg, jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktkurv som julebonus? Vi får en kasse med frukt hver uke her vi..

Julegaver varierer veldig, men vi får alltid noe.. (man ikke har bruk for..). Ikke julebord, men årsfest på nyåret i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jobber på en bedrift med ca 40 sesongarbeidere og 20 faste ansatte. Bedriften har spandert julebord og conjac på oss fasteansatte før men i fjor ble det ingen ting av å har enda ikke hørt noe om i år. blir jo litt for..... siden vi jobber ras....ullet av oss å får liksom ingen ting annet enn luser lønn for strevet å de har et godt overskudd. sjefene er noen utakknemmelige svin!

Hvordan har dere det?

Kan jo tilføye at en lilsvarende bedrift i nabo kommunen har faste julebord å i år hadde de 1 ukers kurs på grand kanaria...... er det ar jeg blir litt mutt?

vorfor er du da så intresert i å gå på julebord med en slik bedrift? Kos deg hjemme da.

Jeg selv har sluttet å gå på julebord. orker ikke samme ribba/pinnekjøttet. ete seg mett. Høre sjefens trøtte tale om hvor flinke vi har vert. sannheten er jo at bedriften tyner oss ut pga vi er mindre ansatte. Jobber ræva av oss. Mye sykmld osv. bedriften er en av landets beste bedrifter. Alt gratis på julebordet, selvsagt. Bli bedt opp til dans av folk med slipset og skjorta hengende...byr meg i mot. Avd.sjefen som ellers i året ikke vet hvem folk er, kommer alkoholdunstene og spør hvordan det går og tjo hei. Aner ikke navnet på oss. Så sitter det noen i en krok og griner i sjalusi...Kos dere på julebordet.

Gi pengene til en god sak heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i det offentlige og der må vi betale julebordet som personalavdelingen arrangerer selv. Syns det er helt greit at vi ikke bruker av skattebetalernes penger på mat og drikke. I år har jeg tenkt å lure meg unna hele julebordet, men føler et press på meg at jeg bør være sosial.

Mannen min jobber i en privat bedrift og der får arbeidstaker med partner weekendtur med hurtigruta til en storby (fest på hurtigruta m/ mat og drikke), overnatting på hotell (restaurantbesøk på kvelden) og fly hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedriften setter av en fast sum til julebord hvert år, men det ender alltid i fyllefest med spying i trappene osv. så i år blir jeg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare jobbet der i 4 mnd, men vet ikke om det blir julebord.

Er ofte firmafest iværtfall, kanskje en vær halvannen mnd eller noe.

Men ge ganger hjemme hos sjefen eller på resturantet hvor vi forsyner oss av ølkrana på sjefens regning. Så en bytur for og de som ikke er gamle nok til å komme inn så kjenner sjefen eiene på utestedene (alle er over 18, bare de som ikke er over 20)

Det er iværtfall veldig godt miljø på jobben, og det er veldig bra.

Alle jobber mye bedre når vi som jobber der kjenner hverandr elitt og vi er venenr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vi får julebord. Men det er ikke akkurat gjennom det jeg føler jeg blir verdsatt da. Jeg er selv skeptisk til om jeg vil bruke en hel helg før jul på julebord av den gamle tradisjonelle typen. Det går jo lett mer tid enn bare selve julebordet. En skal jo gjerne pynte seg før festen, og søndagen sover en gjerne litt frampå.

Jeg liker heller å få anerkjennelse på andre måter enn julebord. Og når det gjelder det sosiale, syns jeg det er mye mer effektiv med tiltak gjennom hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedriften setter av en fast sum til julebord hvert år, men det ender alltid i fyllefest med spying i trappene osv. så i år blir jeg hjemme.

:overrasket::overrasket: Jøss, her var det mye harry.

Nordmenn, lær å oppføre dere som folk.

Norske arbeidgivere, spander litt fest på deres ansatte. Dere jobber sammen i en kort livsperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å være førskolelærer da- kommuneansatt. Pisslønn, og ingen julebord eller andre goder. Men så lenge en trives i jobben sin, så... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...