juliannae Skrevet 23. oktober 2006 #1 Del Skrevet 23. oktober 2006 En ung jente (20-25) snakket med en i telefonen på en klesforetning i dag, og det var ikke til å unngå å høre hva hun snakket om. Hun hadde for tiden problemer med ryggen så hun skulle se hvor lenge hun gadd å være i arbeid før hun sykemeldte seg. Dette er forsåvidt greit nok. Men hun bekymret seg for julen og romjulen da hun skulle jobbe så masse. Men hun var glad hun hadde unnskyldningen klar med tanke på ryggen. Da kunne hun sykemelde seg hele julen, tjene fett med penger og få være med på alle romjulsfestene. Slikt irriterer vettet av meg. Er man i arbeid så er man der for å gjøre en jobb, man kan ikke sykemelde seg etter hvilke fester eller andre kjekkere ting som står på. Stakkers arbeidsgiver som skal klare å få en til å steppe inn i en vanskelig tid. Jeg skal ikke uttale meg hvorvidt hun ikke har krav på sykemelding eller ikke, men det får da være grenser på hvilken måte man kan snu dette til sin egen fordel.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brumma* Skrevet 23. oktober 2006 #2 Del Skrevet 23. oktober 2006 Er man syk, så er man syk. Men unnasluntrere... Har jobbet med noen av den typen. Snakker om en ferie de vil på f.eks, så får de ikke fri og vips... Syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliannae Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 23. oktober 2006 Er man syk, så er man syk. Men unnasluntrere... Har jobbet med noen av den typen. Snakker om en ferie de vil på f.eks, så får de ikke fri og vips... Syk. ← Ja jeg dømmer ikke de som er sykemeldt med god grunn, men de som bare ikke gidder - gjør meg forbanna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #4 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg ville syntes det var veldig rart om en person var sykemeldt pga ryggproblemer men likevel kunne feste uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #5 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg ville syntes det var veldig rart om en person var sykemeldt pga ryggproblemer men likevel kunne feste uten problemer. ← En jeg jobbet sammen med kunne finne på og ringe og so han var syk, for heller fra ut og feste. Men en dag traff han sjefen på et utested den dagen han var "syk". Må si jeg ikke syntes synd på ham da han fikk skjenneprekenen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 23. oktober 2006 #6 Del Skrevet 23. oktober 2006 Men hun bekymret seg for julen og romjulen da hun skulle jobbe så masse. Men hun var glad hun hadde unnskyldningen klar med tanke på ryggen. Da kunne hun sykemelde seg hele julen, tjene fett med penger og få være med på alle romjulsfestene. ← Og hun hadde planen klar, allerede i dag, to mnd. før jul.... Hvor er det blitt av arbeidsmoralen blandt folk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliannae Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 23. oktober 2006 Ja jeg savner også arbeidsmoralen... Grunnen til at jeg blir så irritert er at jeg selv har hatt en jobb der vi er avhengig av å være ett visst antall mennesker for å drive forsvarlig. Det er ganske tungt når en ansatt da ringer 10 minutter før de skulle begynt på arbeid (klokken 7) og forteller at de er syk når alle vet at h*n var på fest dagen før. Arrrg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #8 Del Skrevet 24. oktober 2006 Ja jeg savner også arbeidsmoralen... Grunnen til at jeg blir så irritert er at jeg selv har hatt en jobb der vi er avhengig av å være ett visst antall mennesker for å drive forsvarlig. Det er ganske tungt når en ansatt da ringer 10 minutter før de skulle begynt på arbeid (klokken 7) og forteller at de er syk når alle vet at h*n var på fest dagen før. Arrrg ← Hvis "alle vet" det... Da må det vel væremulig å gi vedkomne en skriftlig advarsel, slik at det blir slutt på det eller evnt. får sagt dem opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 24. oktober 2006 #9 Del Skrevet 24. oktober 2006 Dersom ledelsen har mistanke om at en ansatt misbruker egenmeldingene, kan man faktisk nekte denne ansatte å benytte seg av egenmelding for ei stund, og avkreve sykemelding fra dag 1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå