Gjest -eline- Skrevet 26. oktober 2006 #41 Del Skrevet 26. oktober 2006 Husker mye barnetv jeg, Lekestue, Labbetuss (Mamma har fortalt at jeg grein når jeg så Vibeke Sæther på tv, vet ikke hva damen gjorde med meg, men henne likte jeg ikke ), Majka - jenta fra verdensrommet (genial serie!), Det var en gang et menneske (står på ønskelista), Shagma/Arkadia (denne har jeg sinnsykt lyst på på DVD!), Portveien 2 (en litt morsom historie: mamma snakket med Terje fra Portveien 2, de fikk visst masse brev fra barn som sa "vet dere at det bor en giraff i huset deres"...men en gang så hadde de fått et brev adressert til giraffen "vet du at det bor to mennesker i huset ditt" ), Andungen Kvakk Kvakk, Punky (så jeg sist i fjor sommer, morsomt!), Anne fra Bjørkly, alt av Astrid Lindgren, Flode og Trond-Viggo, Bompibjørnene, Avisgjengen (det var kult ja... ), Colargol, Jul i Skomakergata, Lærer Flukt (hører fremdeles Odd Børretsen i hodet når jeg tenker på den), Pernille og Mr Nelson var bare kjipt, To hus tett-i-tett (huff)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #42 Del Skrevet 26. oktober 2006 Husker den serien med Kirsti Sparboe som hadde masse barn i studio som malte og tegnet. Også sang hun: "...så tegner du en melodi du syns er fin, så kan du henge den opp på veggen din.." ← Jeg og ei venninne syntes det var kjempefestlig å synge "bæsj"/ "bæsjer" i stedet for "melodi"/ "tegner" osv. Da ble jo sangen utrolig morsom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 26. oktober 2006 #43 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg hadde akkurat samme forhold til barne-tv! Selv om jeg er født i 1986, altså etter at vi fikk flere kanaler enn NRK, så var jeg en trofast barne-tvseer helt opp i 7. klasse. Da jeg var liten elsket jeg Thomas Toget, Brannmann Sam, Postman Pat, Atte katte Noa, Portveien 2, Sesam stasjon, Fragglene, Pippi Langstrømpe, Det var en gang et menneske, Emil i Lønneberget, Oksen Anton, Pingu, Huset med det rare i og Mummitrollet. Egentlig så jeg mest på NRK, synes liksom ikke at TV3 eller senere Fox Kids hadde noe spennende programmer for barna. Mvh Yvonne ← Nesten så jeg skulle sagt det selv, jeg er fra 88 da men likevel. Portveien 2, sesam stasjon, pompel og pilt var driitgøy, fragglene, emil, pingu og huset med det rare i. Og så han derre store hunden tusselabb eller hva nå han hette Når er det jo bare driit på barnetv, bare vokse folk som dummer seg og hopper foran tv der de tror de er dødsmorsomme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 26. oktober 2006 #44 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg begynner skikkelig å mimre her, colargol, tøydokke anna, pernille og mister nelson! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anneli Skrevet 26. oktober 2006 #45 Del Skrevet 26. oktober 2006 Skikkelig mimretråd dette ja, kom på serier jeg helt hadde glemt etterhvert som jeg leste her, bl.a avisgjengen. De jeg derimot husker godt er Astrid Lindegren seriene ( dem alle ), Portveien 2, Jul i Skomakergata, Den lille bjørnen, Thomas toget, Mormor og de åtte ungene, Narnia og Tante Grønn, Tante Brun og Tante Fiolett. Husker også Andungen Kvakk Kvakk og serien om han gutten i treet (fortalt av Odd Børretzen) - men jeg likte ikke disse seriene i det hele tatt! Var det ikke en serie om ei jente som het Ulrikke også? ... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 26. oktober 2006 #46 Del Skrevet 26. oktober 2006 Aner ikke. Men er det sant at for et par år siden kunne man kjøpe pompel og pilt på dvd? HUsker jeg så det i det blad for 2-3 år siden. Digger de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neely Skrevet 3. november 2007 #47 Del Skrevet 3. november 2007 Har alltid og er vel fortsatt litt skremt av hufsa i Mummidalen! Jeg hører at vi frisker opp mummidalen. Når vi førstens er på mimrestund håper jeg du snakker om den gamle mummidalen. Den med tre og tøy dukker og verdens nifseste hufse. Husker mye barnetv jeg, Lekestue, Labbetuss (Mamma har fortalt at jeg grein når jeg så Vibeke Sæther på tv, vet ikke hva damen gjorde med meg, men henne likte jeg ikke ), Majka - jenta fra verdensrommet (genial serie!), Det var en gang et menneske (står på ønskelista), Shagma/Arkadia (denne har jeg sinnsykt lyst på på DVD!), Portveien 2 <span style='font-size:7pt;line-height:100%'>(en litt morsom historie: mamma snakket med Terje fra Portveien 2, de fikk visst masse brev fra barn som sa "vet dere at det bor en giraff i huset deres"...men en gang så hadde de fått et brev adressert til giraffen "vet du at det bor to mennesker i huset ditt" )</span>, Andungen Kvakk Kvakk, Punky (så jeg sist i fjor sommer, morsomt!), Anne fra Bjørkly, alt av Astrid Lindgren, Flode og Trond-Viggo, Bompibjørnene, Avisgjengen (det var kult ja... ), Colargol, Jul i Skomakergata, Lærer Flukt (hører fremdeles Odd Børretsen i hodet når jeg tenker på den), Pernille og Mr Nelson var bare kjipt, To hus tett-i-tett (huff)... Videre var det deilig å se noen nevne Shagma. Jeg har fått tak i begge to sesonger og alle episodene. På fransk og uten undertekster. Kunne nesten likt å lære meg fransk bare på grunn av det. Vibeke Sæther, Pernille og Mr Nelson og to hus tett i tett var grusomme barnetv minner jeg hadde foretrukket å glemme. Bompibjørnene fikk meg til å lære engelsk. Hvorfor har de begynt å dubbe alt på barnetv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Beate_* Skrevet 7. januar 2008 #48 Del Skrevet 7. januar 2008 Sjekk ut www.probat.no, der har de laget t-skjorter med mange av disse gamle gode slagerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 12. april 2008 #49 Del Skrevet 12. april 2008 Hei. Kan noen være så snill hjelpe meg meg navnet på et barne tv innslag?! Er det noen som husker en mark som bodde i et eple? En fugl var etter den, men marken slapp alltid unna fordi han hadde allslags redskaper i eplet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moffedill Skrevet 24. januar 2009 #50 Del Skrevet 24. januar 2009 Å, romlingane, det var morsomt syns jeg. Og så likte jeg Stian i sekken. Pompel og Pilt var både spennende og skummelt med Gorgon vaktmester, damen med alle eskene sine. Det var også en serie som brukte å gå i julen, dukketeater " (et navn jeg ikke husker og den magiske melodien", han hadde en fele, og så var det en hest som hoppet litt rart rundt, og så var han inni en hule hvor han spilte for noen skumle vesener (var det insekter). Sikkert ingen som husker den eller skjønner hva jeg prøver å få fram. Men den serien ga meg traumer, sendt i svart/hvitt tiden så den var ekstra skummel. Og tegnefilmer: Professor Balthazar, Tom Trinn og Morten Mager, mine favoritter. Jeg trenger kanskje ikke si at jeg er et barn av 60-tallet? Kan det være "Viola da Gamba? Tror det var det den het. Den var nok litt skummel ja. Hadde vært moro å se den igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 9. mai 2015 #51 Del Skrevet 9. mai 2015 Ikke Viola da Gamba. TRIOLA da gamba heter den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #52 Del Skrevet 9. mai 2015 Ikke Viola da Gamba. TRIOLA da gamba heter den Tok det deg 6 år å komme på det?? Anonymous poster hash: 9d762...82a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 9. mai 2015 #53 Del Skrevet 9. mai 2015 Kom bare over tråden og tenkte jeg ville hjelpe. La ikke merke til hvor gammel den var. Lol... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå