Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke glem at dere ALDRI må putte fingrene kremkrukkene deres, skaff dere en spatel som vaskes mellom hver gang!

Jeg har inntrykk av at mange gjør dette, men dere skal være klar over at dette gir kremen en levetid på ca 3 uker. :o Skiller kremen seg, eller lukter rart så kast den da den ikke lenger har noen virkning.

Ville bare minne alle på dette :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Et annet tips er å fylle kremen på små pumpeflasker eller bruke merker som har hygienisk pakning feks. Dermalogica.

Uansett så skal man aldri bruke fingrene nedi kremkrukker.

Milla

Skrevet

åjj.. det var jeg ikke klar over i det hele tatt! jeg er av den typen som ikke kaster en krem før den er tom :oops:

Samme gjelder mascara! har hørt at de også skal skiftes ut OFTE, men for en fattig student går ikke det nei...

Men, hvis jeg jeg kjøper en god krem (som jeg skal nå :P ) og det ikke følger med sånn en skrape dings..hvor selges det?

Skrevet

Kjøp spruteflaske eller pumpe.

De holder seg best uansett.

Du slipper skrulokk som ikke vil på, rusk og rask i kremen og masse søl.

Det finnes et godt utvalg av kremer i sprute/pumpeflasker i de flese merker.

Hvis jeg skal kjøpe noe med skrukork, så velger jeg ofte små bokser.

Skal innrømme at jeg ikke bruker spatel når jeg har en sånn krem, men det er utrolig sjelden at jeg kjøper krukker også da. Dessuten er jeg alltid ren på hendene når jeg tar på krem.

Eller så finnes det tomme pumper (H&M har noen) som man kan fylle opp.

Skrevet
åjj.. det var jeg ikke klar over i det hele tatt! jeg er av den typen som ikke kaster en krem før den er tom

Heeeeeee, og det er flere av oss :roll:

Det var jeg faktisk ikke klar over overhodet, men som Lea sier, hva om man er rein på fingrene når man skal bruke kremen da?? For det er jeg stort sett. Spiller det ingen rolle??

Skrevet

Hm. Aldri hørt om før... Men jeg pleier å vaske hendene godt, og skrubbe med neglebørste.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det hjelper ikke om man akkurat har vasket hendene, fingrene skal ikke nedi kremen.

Mascaraer skal byttes ut hver 3 mnd. ved daglig bruk er også da de fleste mascaraer tomme. Øyeskygger har en holdbarhet på maks 1 år.

Alle burde ta en skikkelig rydderunde blant gammel make-up og kremer jevnlig, kast øyeskygge som har flaket seg, uttørkede neglelakker og mascaraer samt kajal og eyeliner som er over 1 år gamle.

Og jeg kan ikke få sagt dette ofte nok, pensler, koster og svamper skal vaskes jevnlig med lunkent vann og Zalo, skyll de godt og kjøp nye pensler ol. når de begynner å bli stygge. Ikke bruk for varmt vann, da ødelegger du kosten og løsner limet som holder påføringsdelen på plass. Særlig make-up svamper er storsamlere av bakterier og kan gjøre at du får mer urenheter og kviser hvis du ikke er nøye med å vaske dem ofte.

Milla

Skrevet

ikke bruk zalo, bruk god gammeldags nylonvask. vannet bør være skikkelig varmt.

og eyeliner i BLYANTFORM trenger ikke hives etter et år, det holder å spisse dem.

forøvrig er det ikke spesielt hygienisk å fylle krem over på pumpeflasker heller.

jeg er litt manisk når det gjelder renslighet og bruker helst ikke noe som ikke er på tube eller pumpeflaske, men de fleste kremer er tross alt tjokkfulle av konserveringsmidler så det tar neppe kverken på noen å putte fingrene i kremkrukka. (men jeg syns for min egen del at det er litt guffent)

• Liker 1
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Ivanka- det gagner ingen å komme med råd som er stikk motsatt av det jeg sier bare fordi du vil provosere.

Milla

Skrevet

Det hjelper nok ikke at fingrene er nyvaskede, det er bakterier på dem uansett. Og kremer er proppfulle av konserveringsmidler, men å putte fingrene i dem minsker levetiden drastisk. Særlig om kremen står på badet i varmen, da trives bakteriene ekstra godt!

Som Milla sier, tenk dere litt om når dere kjøper kremer. Dermalogica er en av de beste hudpleieserien som finnes og det er IKKE uten grunn at alle produkter er på tuber eller pumpeflasker...

Jeg får spatler med når jeg kjøper hudpleieprodukter, men tydeligvis gjør ikke alle merker dette. Tror de har små plastspatler på H&M, men vet ikke om man kanskje må kjøpe små bokser i tillegg.

Det går helt fint å flytte kremer over i pumpeflasker, men da SKAL de være rene og helst kokt.

Og som Milla sier, vask penslene godt og ofte. Zalo skader ikke børstene, og man kan også bruke Sunlight Sepe og Nylonvask. Pass på at de tørker godt! Ansiktsvamper skal vaskes HVER ENESTE GANG MAN HAR BRUKT DEM og på 60grader i maskin. Jeg bruker "BH-posen" og det funker fint. Dette gjelder også kluter og lignende.

Jeg er klar over at mange ikke vet om det, og jeg må selv innrømme at jeg ikke visste alt dette før jeg begynte på hudpleierskolen. Det virker kanskje overdrevet og for nøye, men det er faktisk utrolig viktig! Det hjelper vel ikke akkurat heller at pene damer på reklamene putter fingrene i krukken..

Gjest Anonymous
Skrevet
Ivanka- det gagner ingen å komme med råd som er stikk motsatt av det jeg sier bare fordi du vil provosere.

Milla

Tror det er du som prøver å provosere Milla. Har du sniffa neglelakk fjerner :hoho:

Skrevet

Du får som regel med en lang og ikke så bred spatel når du kjøper noen hårfjerningskremer! (Men Veet har vel en bøyd, bred skrape...) Let deg fram, kikk i esken før du kjøper den!

Skrevet

Kjøper sjelden krukker, men, nå synes dere vel at jeg er ekkel, hva gjør det egentlig om det finnes bakterier i kremen?

Hvis jeg har bakterier på hendene etter å ha vasket dem (og det er i så fall ikke mange, dette har jeg sjekket selv på gamle biologilabkurs) eksploderer de ikke akkurat i vekst i en kremkrukke, med mindre jeg tilfører yndlingsmaten deres og setter den på 37 grader. Jeg har jo ikke krukkene stående så lenge heller da, de brukes jo opp.

Tanken på bakterier er selvfølgelig ekkel, men er det egentlig så farlig?

Har ikke opplevd noen bivirkninger.

• Liker 6
Gjest Anonymous
Skrevet

Enig med deg Klips.

Bakterier er det overalt. Det er ikke mulig å ha det sterilt rundt oss.

Gjest marilyn
Skrevet

enig. jeg har aldri kviser og jeg bruker fingrene i krukken.

Krukken varer stort sett bortimot et år, i hvertfall hvis jeg har kjøpt en dryg (og dyr) krem (de varer mye lengre for man behøver ikke så mye)..

jeg har heller ikke merket noen "bivirkninger"..

Nå må dere ikke ta helt av damer!Nordmenn er bakterie-freaks!!

Skrevet

Man kan få uren hud av bakterier, men det som også ofte skjer er at KREMEN SLUTTER Å VIRKE! Dere kan kose dere så mye dere vil med fingrene i krukka, men faktum er at kremen faktisk får MYE dårligere holdbarhet enn før.

"Bakterier er ikke så farlig", "vi trenger bakterier", og lignende er argumenter jeg før har hørt i en diskusjon hvor vi diskuterte håndvask etter et dobesøk. JA vi trenger bakterier, men det finnes forskjellige typer bakterier. De som skal være der og som er viktige for normalfloraen vår og de patogene bakteriene som gjør oss syke. Nordmenn er ikke bakteriefriker, bare bakteriebevisste!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg må også le litt når jeg leser om folk som har en 50 ml krukke med ansiktskrem i ett år og sier at "man ikke trenger så mye" :roll:

En krukke med dagkrem på ca 50 ml. holder i maks 2 mnd. ved daglig bruk.

Spatel kan kjøpes på H&M.

Milla

Skrevet

kanskje jeg er en raring, men jeg har for det første alltid brukt fingrene i kremen... (bruker på sommeren tubekrem, men ikke ellers pga at jeg må endre type krem fra sommer til vinter.)

Men ikke nok med at jeg (som jeg skjønner på ekspertene her) har en krem full av bakterier, som gjør at den ikke virker.... i tillegg så bruker jeg en billig-krem som jeg har kjøpt på NILLE!!! :o :o :o

Jada, NILLE! hadde hastverk, og glemt ansiktskrem når jeg var på farta, MÅTTE ha noe fort, og det eneste i nærheten som var åpent var nettopp NILLE! Huket tak i en ansiktskrem beregnet på min hudtype, betalte og løp videre, skulle jo bare brukes i nød...

På min vinterhud, er den det beste jeg noengang har vært borti!!! Jeg har prøvd litt forskjellige typer, men denne.... denne GA virkelig huden min noe!

Så, med en billig-krem fra NILLE, som jeg bruker fingrene nedi og som derfor ikke virker, så har jeg allikevel en frisk, fuktig men ikke fet, kvisefri hud, som jeg fremdeles får skryt for.

Men som de sier, det er vel unntaket som bekrefter regelen da? Ett av unntakene som bekrefter regelen ihvertfall....

(og bare til info, jeg prøver ikke å spre dårlige råd, jeg prøver heller ikke å forfølge noen og si det motsatte fra noen! Jeg synes derimot det er viktig å poengtere at man ikke er verken gal eller stygg eller ubrukelig og håpløs selv om man ikke følger hudpleiere og hudeksperters råd!) (barn dør heller ikke av å slikke sandkassa som katta tissa i om natta, så det er ganske mange bakterier vi faktisk tåler, om det ikke hadde vært for at vi voksne pripne mennesker hadde vært så forbaska redd for disse ekle greiene!)

• Liker 5
Skrevet

hvorfor ikke zalo: får latexsvamper til å smuldre og er altfor sterkt for naturbust.

hvorfor spisse blyanten i stedet for å hive den: spare penger.

bare for å provosere.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også sjekket hvor mange bakterier som finnes på nyvaskede hender i mine timer med mikrobiologi, og sier som Klips og flere andre her: Rene fingre nedi krukker går helt fint.

En god, antibakteriell håndsepe gjør susen på badet.

Vibeke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...