Gå til innhold

Når spedbarn drepes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Statsadvokaten ville ikke reise sak fordi det var tvil om det var moren eller kjæresten som hadde drept spedbarnet. Riksadvokaten grep inn og fikk reist tiltalte. Mot kjæresten til moren. Tiltalte skal ha mishandlet babyen tre ganger før det fatale drapet. Hendelsen kunne vært unngått om han hadde blitt anmeldt av barnemoren første gang. SIden det ikke skjedde, burde også hun vært tiltalt?

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article765974.ece

Videoannonse
Annonse
Gjest Labellamia
Skrevet (endret)

Kansje statsadvokaten burde reist sak mot begge to i første omgang? Og selvfølgelig skulle jo moren anmeldt kjæresten første gangen hun så det kom blod ut av munnen på babyen, og tatt barnet med til legevakten samtidig. Kansje er det en grunn for at moren ikke oppsøkte lege med barnet?

Jøss så mange skriveleifer jeg gjør i kveld da.

Ikke lett denne saken.

Endret av Labellamia
Skrevet

Det er så bra at riksadvokaten har åpnet fem slike saker i det siste. Saker som ble henlagt fordi man satt der med et barn som var mishandlet til døde, men kunne ikke tiltalte noen - for far skylder på mor og mor skylder på far.

Skrevet
Dersom hun var fullt klar over det, så mener jeg at ja, hun burde vørt tiltalt som medskyldig.

Det er utallige barn som har lidd opp igjennom historien (drap er sjeldent, men oftere vold, seksuelle overgrep o.l.). Og som alltid, stilltiende samtykke er stilltiende samtykke. Ikke minst når det dreier seg om dine egne barn.

Er 100% enig med Nigo-San her.

Skrevet

Jeg fatter ikke hvordan en mor kan se babyen sin bli mishandlet av en mann :grine: uten å drepe mannen på en lang og smertefull måte.

Eier de ikke morsinnstinkt?

Jeg tror jeg hadde drept med bare hender hadde noen så mye som krummet et hår på min datters hode :frustrert:

Alle mødre er tydeligvis ikke laget av samme materiale.

La Guapa

Skrevet

Uff, så grusomt! Stakkars unge! :grine:

Jeg skjønner ikke hva mora tenkte med som var sammen med en kriminell, voldelig mann når hun hadde et lite barn! Og når han hadde mishandlet barnet en gang så burde hun visst at det nok ikke var første og siste. Hadde det vært mitt barn så hadde jeg ikke vært nådig mot mannen... :frustrert:

Så ja, jeg synes moren bør tiltales som medskyldig.

Skrevet (endret)
Jeg fatter ikke hvordan en mor kan se babyen sin bli mishandlet av en mann  :grine:  uten å drepe mannen på en lang og smertefull måte.

Eier de ikke morsinnstinkt?

Jeg tror jeg hadde drept med bare hender hadde noen så mye som krummet et hår på min datters hode :frustrert:

Alle mødre er tydeligvis ikke laget av samme materiale.

La Guapa

siterer denne,.,,,,,

barna våre er det mest veridfiulle he hele verden,,,, og det som betyr mest for oss......

Endret av irwin
Skrevet (endret)

Det er ikke poenget. EN elelr annen har drept dette spedbarnet, og saken skulle først henlegges. Mora har etter hva jeg kan lese i Fedrelandsvennen trolig visst at barnet var mishandlet, og skulle da kanskje vært medtiltalt?

Endret av Madeline
Gjest Gjest_hanne_*
Skrevet

Ja, pga. bevisets stilling. Hun skylder på han og han på henne.

Det jeg reagerer på er at "alle" her, mer eller mindre automatisk tror mest på kvinnen enn mannen. Det er det ingen som har rett på i denne saken....enda

Skrevet (endret)

Han sier han IKKE har mishandlet barnet og hun sier at han har det. Hun har ingen bevis eller vitner på at det er han.

Endret av Madeline

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...