Gå til innhold

Hårfjernig med laser på barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste jenter barberer jo seg her og der og de fleste vil sikkert heller ikke ha det.

Det går jo an på ta det vekk med laser, koster sikkert en del og tar tid.

MEN

Hvis det var mulig å kjøpe en"laserpistol" i fremtiden som du kan fjerne hår hvor som helst på 1-2-3 og billig og samtidig hjemme hos deg selv.

Ville du da brukt den på dine (fremtidige) barn fra de var svært små så de skulle sluppet "barberingshysteriet"?

Hvorfor eller hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ALDRI!!!

For det første er ikke dette jeg føler jeg har "rett" til å velge på vegne av noen andre enn meg selv, allerminst på vegne av et barn. Bare tanken på at det skulle bli den minste kade/ eller bi-virkning pga feil bruk, sart hud eller hva som helst annt er forferdelig.

Tror den eneste grunnen til at jeg idetheletatt begynte å barbere de helt lyse, tynne hårene på leggene mine, var min mors iherdige og "tilfeldige" TIPSING OM FORSKJELLIGE METODER :forvirret: Skulle ønske hun aldri hadde prakket dette komplekset overpå meg! Nå er hårveksten lengre og tettere enn den var før :grine:

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke så mye poeng å fjerne hårvekst permanent på barn, siden man jo uansett får kraftigere hårvekst når man blir voksen.

Skrevet

Æh - seriøst?

Nei det ville jeg ikke. Moten svinger, det er ikke jeg som skal bestemme om barna mine skal ha hår eller ikke.

Dette synes jeg er galskap å i det hele tatt fokusere på.

Skrevet

Hvis jenta var gammel nok til å barbere seg selv, si 12-13 år, så kanskje...hvis det var helt uskadelig da selvfølgelig! Må si det hadde vært fristende med en sånn laserpistol... ;)

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Å, kjempelur idè.

Gidder ikke en gang å vifte med flagget.

Gjest hopeful
Skrevet

NEI!!!!!!

Får assosiasjoner til miss-I-am-4-years-old-and-never-had-a-childhood-konkurransene i USA!!!

La barn være barn....

Gjest Fruktfat
Skrevet
Nå er hårveksten lengre og tettere enn den var før  :grine:

det har nok mest med at du har blitt voksen ;) vi får dessverre mer hår etterhvert.

og jeg ville ikke brukt det på mine barn, blant annet fordi kroppen forandrer seg. dessuten er det faktisk vondt!

Skrevet
De fleste jenter barberer jo seg her og der og de fleste vil sikkert heller ikke ha det.

Det går jo an på ta det vekk med laser, koster sikkert en del og tar tid.

MEN

Hvis det var mulig å kjøpe en"laserpistol" i fremtiden som du kan fjerne hår hvor som helst på 1-2-3 og billig og samtidig hjemme hos deg selv.

Ville du da brukt den på dine (fremtidige) barn fra de var svært små så de skulle sluppet "barberingshysteriet"?

Hvorfor eller hvorfor ikke?

Jeg personlig ville aldri brukt noe sånn på mine barn. Nå er ikke jeg så himla plaget av sterk hårvekst (heller motsatt) En av mine venninner derimot har en datter som helt tydelig har arvet noe av farens krafige hårvekst. Enda er jentungen for ung til å bry seg, men moren ser med gru frem til den dagen da dette blir aktuelt.

I de fleste tilfeller vil nok ikke en slik laserpistol være aktuelt, men i spesielle tilfeller med ekstremt mye hårvekst, bør man få hjelp. Og da mener jeg heller at man bør søke hjelp hos profesjonelle, enn at man setter i gang hjemme på badet selv.

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke.

Hvis dette skulle vise seg og bli et stort problem, så ville jeg uansett ønsket at hun skulle vente til hun var 18 år. Da hadde jeg antageligvis hjulpet henne økonomisk med det, men det skulle bli gjort hos profesjonelle.

Skrevet
Nei, det ville jeg ikke.

Hvis dette skulle vise seg og bli et stort problem, så ville jeg uansett ønsket at hun skulle vente til hun var 18 år. Da hadde jeg antageligvis hjulpet henne økonomisk med det, men det skulle bli gjort hos profesjonelle.

Men TS skriver jo i innlegget sitt om "en fremtidig laserpistol som er billig og enkel i bruk".

Altså at man kan gjøre det selv hjemme på sitt eget bad.

Og hårvekst trenger ikke være noe stort problem, men tenk så deilig det hadde vært å sluppet alt dette styret hver morgen da! (Og tidsbesparende, ikke minst...)

For jeg tviler sterkt på at hårvekst vil bli trendy igjen, for å si det sånn...

Skrevet

Min datter hadde en svært tydelig bart, som plaget henne og som de andre barne mobbet henne for, jeg tok henne med til laserbehadling for dette da hun var 12 og hun fikk det veldig mye bedre etterpå. Nå er hun 15 og ikke mer opptatt av utseende en de andre "bærtene" i klassen, men hun fikk ett klart lettere liv etter laser behandlingen

• 4 år senere...
Gjest bekymret mor
Skrevet

Hva med en liten jente på 6 år som er kjempe plaget med masse hår. på armene er de flere cm lange, hun blir ertet i barnehagen, hele ryggen og nakken er dekket med masse hår.

Jenta skjemmes og går alltid med bukser og gensere, vil ikke på strand eller i badeland. Hva da? Bør hun ikke få hjelp til å fjerne hårveksten?

Hilsen en mamma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...