Gjest d'Arc Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Her hjemme sier de fleste av både kvinner og menn at det å kjøpe en prostituert er forkastelig. Så, når det kommer til gutteturer i Thailand, så er det HELT klart snakk om fyll og horer. (blir det sagt) Bekymrer jenter seg for mye for om menn kjøper ei hore i Thailand, eller lyver menn når de sier at det å kjøpe ei jente er forkastelig? ER kjøping av sex kun forkastelig i Norge, og hva skjer med noen menns tankegang i det de kommer over grensa til Thailand? Dette er selvfølgelig ikke spørsmål som gjelder alle. Jeg lurte bare på om kvinner bekymrer seg unødig, eller om det er noen menn som helt skifter tankegang idet de ankommer Thailand. Er det greit å kjøpe ei hore så lenge hun er søt og ikke ser ut som ei? Jeg mener, det er jo fremdeles sex for penger, og jeg synes det er forkastelig uansett. Vil bare ha noen meninger om det er slik, og eventuelt hvorfor det er slik.
Nabodama Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Uten sammenheng med akkurat Thailand, men i enkelte andre kulturer er det langt mer godtatt å ha sex med prostitiuerte enn akkurat her i Norge. Har f.eks hørt om fedre som tar med sønnen til en prostituert for at han skal "få opplæring". Og det er klart at da har/får man ikke det samme synet på prostitusjon som her. Det kan også være ansett som mer "forkastelig" å ha tilfeldig sex enn å gå til en prostituert. I vår kultur er det omvendt.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Man trenger ikke dra så langt før de har et helt annen syn på prostitusjon enn i Norge. Tyskland, f.eks. Med prostituerte som er organiserte, folk som synes det er ok at menn har et alternativ. Huff.
Gjest d'Arc Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Uten sammenheng med akkurat Thailand, men i enkelte andre kulturer er det langt mer godtatt å ha sex med prostitiuerte enn akkurat her i Norge. Har f.eks hørt om fedre som tar med sønnen til en prostituert for at han skal "få opplæring". Og det er klart at da har/får man ikke det samme synet på prostitusjon som her. Det kan også være ansett som mer "forkastelig" å ha tilfeldig sex enn å gå til en prostituert. I vår kultur er det omvendt. ← Det skjønner jeg jo. Men hva med det at mange/de fleste norske menn sier det å kjøpe sex er forkastelig, mens de fleste av dem ikke klarer å holde seg unna prostituerte, på guttetur i Thailand? (blir det sagt) Etter å ha lest en tråd som handlet om gutteturer til Thailand, kom det fram at til og med mange av de jentene som stoler 100% på sin mann, ikke hadde tatt sjansen på å sende han ned dit. Så hva skjer med noen/mange norske menn, når de kommer over grensa? Man trenger ikke dra så langt før de har et helt annen syn på prostitusjon enn i Norge. Tyskland, f.eks. Med prostituerte som er organiserte, folk som synes det er ok at menn har et alternativ. Huff. ← :hår:
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Det skjønner jeg jo. Men hva med det at mange/de fleste norske menn sier det å kjøpe sex er forkastelig, mens de fleste av dem ikke klarer å holde seg unna prostituerte, på guttetur i Thailand? (blir det sagt) Etter å ha lest en tråd som handlet om gutteturer til Thailand, kom det fram at til og med mange av de jentene som stoler 100% på sin mann, ikke hadde tatt sjansen på å sende han ned dit. Så hva skjer med noen/mange norske menn, når de kommer over grensa? :hår: ← Det der tror jeg er en grov overdrivelse og en sterk undervurdering av norske menn. Ja, det finnes dem som reiser til Thailand på sex tur, men det finnes også en masse menn som reiser til Thailand for å se landet, dykke, trekke og reise rundt uten å gå til prostituerte og som til og med synes hele den greia er ganske trist. I den aktuelle "guttetur til Thailand"-tråden så virket det som et rimelig harry gjeng.. Ikke alle er sånn, HELDIGVIS!!!!!
Gjest Utlogget nå Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 I min stilling reiser jeg en del i verden, og det er det samme over alt. Er menn på tur, seminar kurs, jobbreise mm så oppsøkes horene senest etter 3-4 drinker. Enten det er Bangkok, New York eller Amsterdam, gifte menn står alltid først i køen, det er faktisk 2 fra vårt firma som ikke har tatt seg bryet å reise tilbake fra Brasil. Begge trives godt med ny kone, som han ene sa hun er 20 år yngre, og gjør mer i senga på en kveld en kona gjorde på et år, ikke bare det men hun smiler og tar oppvasken! Om det er hore på langtidsleie eller når hun gikk fra å være hore til å bli sammboer får andre forklare.... Men de ble sjekket opp som horer og betalt som horer første natten. Det er ganske vanligt uten for europa at jenter uten penger livnærer seg av sex, og treffer de noen som skaffer tak over hode og mat på borde så reduserer de kundekretsen sin.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 I min stilling reiser jeg en del i verden, og det er det samme over alt. Er menn på tur, seminar kurs, jobbreise mm så oppsøkes horene senest etter 3-4 drinker. Enten det er Bangkok, New York eller Amsterdam, gifte menn står alltid først i køen, det er faktisk 2 fra vårt firma som ikke har tatt seg bryet å reise tilbake fra Brasil. Begge trives godt med ny kone, som han ene sa hun er 20 år yngre, og gjør mer i senga på en kveld en kona gjorde på et år, ikke bare det men hun smiler og tar oppvasken! ← ÆSJ!
Gjest d'Arc Skrevet 24. oktober 2006 #8 Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Selvsagt er det ikke hakket bedre å kjøpe sex i Thailand enn i Norge. Men jeg tror det er lettere å lure seg selv der... Jenter som er søte, unge og pågående. Ikke som disse triste narkomane nede i Kvadraturen. Norske prostituerte må du oppsøke aktivt, i Thailand (dvs noen steder i Thailand) blir d knappest kvitt dem. I tillegg er du på ferie, ingen naboer eller kolleger trenger å finne på ut hva du holder på med, og grunnpromillen er mer eller mindre konstant i to-tre uker... Hvis det er "guttetur" med en gjeng, kan man også bli påvirket av alt det de andre gjør... Så jeg synes slett ikke det er en drøy konklusjon å anta at for en god del menn "forskyver" grensene seg når de drar til slike steder. Tror det gjelder en god del, og ikka bare nordmenn heller nei. Japanere benytter også sørøst-asia som et gedigent bordell, og sexreisene florerer. Jeg synes som du at prostitusjon er prostitusjon uansett, og at det ikke blir hakket bedre av at det foregår i utlandet enn i Norge. Jeg ville også hatt veldig vanskelig for å respektere menn som dro til utlandet med tanke på å kjøpe sex. Det er tragisk, sett fra alle synsvinkler. Men det er nok ikke uvanlig. Nei, og det er det som skremmer meg. Jeg vil da kunne sende avgårde kjæresten min på guttetur til Thailand, uten at jeg skal være redd for at han kommer til å være utro enten det er ved tilfeldig sex eller sexkjøping. Etter det jeg har hørt, er jeg redd det kommer til å bli vanskelig. Jeg trodde nesten alle menn hadde såpass moral nok at de ikke kjøpte sex. Som sagt så er kjøping av sex prostitusjon, selv om kvinnene er søte og billige, og bare ordet "prostitusjon" får i hvertfall meg til å grøsse. For ordens skyld vil jeg legge til at Thailand også er mye mer enn bare sexreiser, og at det er mange menn som er null interessert i å dra til Pattaya eller Phuket for å kjøpe damer. Men nå var det jo det vi diskuterte her. ← Det finnes såklart mange pene steder i Thailand, og jeg tror fremdeles ikke at alle menn gjør sånt. Men jeg har fått inntrykk av at de fleste som drar på guttetur dit, gjør det. I min stilling reiser jeg en del i verden, og det er det samme over alt. Er menn på tur, seminar kurs, jobbreise mm så oppsøkes horene senest etter 3-4 drinker. Enten det er Bangkok, New York eller Amsterdam, gifte menn står alltid først i køen, det er faktisk 2 fra vårt firma som ikke har tatt seg bryet å reise tilbake fra Brasil. Begge trives godt med ny kone, som han ene sa hun er 20 år yngre, og gjør mer i senga på en kveld en kona gjorde på et år, ikke bare det men hun smiler og tar oppvasken! Om det er hore på langtidsleie eller når hun gikk fra å være hore til å bli sammboer får andre forklare.... Men de ble sjekket opp som horer og betalt som horer første natten. Det er ganske vanligt uten for europa at jenter uten penger livnærer seg av sex, og treffer de noen som skaffer tak over hode og mat på borde så reduserer de kundekretsen sin. ← De mennene her høres jo ikke rekti navla ut Endret 24. oktober 2006 av d'Arc
Gjest Guiden Skrevet 24. oktober 2006 #9 Skrevet 24. oktober 2006 Female sex tourism differs from male sex tourism in that women do not use bars, sex shows and formal tours to meet foreign men. There are "de facto" tours, however, such as airplanes bound to the Gambia in West Africa full of British and Scandinavian women seeking affairs with beach boys. Often relationships with a high component of mutual affection are called "romance tourism." Women sometimes give clothes, meals, cash and gifts to their holiday boyfriends. In some destinations, there are "going rates" for male companionship, ranging from $50 to $200. In other destinations, especially in Southern Europe, Turkey, Bali and the French Caribbean, men do not expect to be compensated. Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Female_sex_tourism Ingen av dere jenter ville vel drømme om noe slikt.......;-)
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #10 Skrevet 24. oktober 2006 Det er nå uansett litt rart da, at noen gutter ( i forhold) absolutt skal på guttetur til Thailand, når det er så mange andre steder de kunne dratt. Men neida, de skal ikke dit, de skal til Thailand.
Eve Luna Skrevet 26. oktober 2006 #11 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg tror det var min tråd det muligens ble referert til angående guttetur til thailand. En erfaring rikere får jeg si. Min kjøre kommer ALDRI mer til å få lov til å reise til Thailand uten meg. Uansett hvor mye jeg stoler på ham. Vi jenter glemmer lett at der er tross alt menn, men også mennesker som feiler. De blir hypnotisert at kulturen, jentene og ikke minst hva andre gutter på turen gjør. Og de skal i hvert fall ikke være dårligere.
Jane How Skrevet 26. oktober 2006 #12 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg tror det er lettere å la seg friste i Thailand (har ikke sett det selv men etter det jeg har hørt om), at de prostituerte gir inntrykk at de vil ha sex med noen ikke bare for penger. At settingen er annerledes og at det "ikke er det samme som å kjøpe seg hore". Tror (og håper) at de fleste menn skjønner at dette er like mye prostitusjon som feks i Norge, men de som er litt umodne/lavere impulskontroll kan nok ha vanskelig med å stå i mot særlig med litt alkohol og kompiser som egger opp hverandre.
Elinn Skrevet 26. oktober 2006 #13 Skrevet 26. oktober 2006 Det blir litt som når vi drar på jentetur til Hellas eller Spania. Kjekke gutter over alt som maser og maser og maser...Det går an å stå imot, det er ikke det. Men det blir litt som å stå i en godteributikk uten å smake på noe. Jeg har sett jenter i syden som har vært trofaste mot sine kjærester, og jeg har sett jenter som har hoppet til køys med andre menn, uten å anse det for utroskap på lik linje med utroskap i Norge. Hvorfor vet jeg ikke, kanskje er det noe som skjer med enkelte når de går ut av sin egen hverdag og inn i en setting der det er andre normer som råder. Når det gjelder menn som kjøper sex i Thailand, så tenker jeg at de kanskje har det litt som disse jentene. Det de gjør gjelder liksom ikke, som om det å bevege seg utenfor sitt lands grenser er ensbetydende med å bevege seg ut av virkeligheten. Men så er det jo mange menn som kjøper sex i Thailand---og hvem vet hvor ellers---som da heller aldri har påstått at prostitusjon er et onde, i hvertfall har de aldri hatt denne private meningen, selv om de kanskje som følge av press har sagt noe annet høyt.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #14 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg tror ikke menn er så firkanta i hodet at ikke de klarer å se forskjell på en prostituert og en vanlig, søt jente. Oppegående menn som har det fint hjemme holder seg unna prostituerte. Oppegånde singel gutter kan også fint holde seg unna prostituerte både hjemme og ute. Det blir så dumt å påstå at de "er bare menn, stakkars". Alle menn er ikke så enkle i hodet sitt selv om noen menn eller kvinner er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå