royaltrux Skrevet 23. oktober 2006 #1 Del Skrevet 23. oktober 2006 Saken er at jeg har brukt flere uker å ble kjent med en på nett. Det vi startet ut å prata handlet det egentlig bare om felles interesser, men klart har vi blitt litt glad i hverandre og kunne tenk oss å møte. Han bor langt i fra der jeg bor i Stavanger da (dvs Oslo) men jeg reise der neste måned. Selvføgelig skal vi treffes, og han har sagt at jeg kan bor hos han den helg. Ble da litt usikkert. Han er jo grei og er ikke redd han, han er ikke en slags "kjendis" fordi han er "kjent" på grunn av arbeidet sitt, derfor tror jeg ikke på han er noe monster... Men allikevel synes jeg kanskje det ble litt for mye å takke ja til en helg hos ham...Hadde jo vært veldig dumt om det ikke klaffes også måtte bruke en hele helg der liksom...på andre hand hadde det klaffet så hadde det vært dumt å bruke mye penger på hotel. Jeg har svaret han så langt at jeg vet ikke, og han har svart at det er opp til meg. Er litt i tvil egentlig, men lener mot å bestille rom på hotellet....Men har heller ikke lyst å lage problemer at han tenker gjerne at jeg er prippen eller noe sånn... Hjelp! Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #2 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg ville definitivt valgt hotell. Og det er fordi jeg selv har dårlige erfaringer med akkuratt den situasjonen du nevner. Husk at det er helt annerledes å møtes i virkeligheten enn på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
royaltrux Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg ville definitivt valgt hotell. Og det er fordi jeg selv har dårlige erfaringer med akkuratt den situasjonen du nevner. Husk at det er helt annerledes å møtes i virkeligheten enn på nett. ← Ja du har rett der gjest....vellldig rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #4 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hvorfor ikke bestille hotell til den første natta. Da vet du litt mer og kan avgjøre om du vil overnatte hos ham eller fortsette med å bo på hotell eller dra hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
corina Skrevet 23. oktober 2006 #5 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg ville nok valgt hotell ja,for å være på den sikre siden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Looby Loo Skrevet 23. oktober 2006 #6 Del Skrevet 23. oktober 2006 Ville nok valgt hotell ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #7 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det er vel bare å bestille hotellrom det. Og dersom det klaffer mellom dere så ordner nok resten seg av seg selv vil jeg tro. Og det er jo akkurat det du må si til ham også. Dere må møtes først for å se om dere trives med hverandre. Forstår han ikke det, så ville jeg blitt veldig skeptisk til han. Have fun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest regine Skrevet 24. oktober 2006 #8 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg ville også bestilt hotell. Og det handler ikke mest om at fyren kan være et eller annet "monster". Men tenk deg - dere treffes, og det klaffer overhode ikke. Det blir laaaaange pinlige stillheter, dere har ingenting å snakke om, og alt blir bare dumt. Og så skal du bo hos han en hel helg?!?!? Hadde jeg ikke villet utsette meg selv for! Av samme grunn ville jeg heller ikke foreslått at en som jeg traff på denne måten kunne bo hos meg..... ville være grusomt å måtte ha en person der hele helga fordi jeg hadde lovt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten kvinne Skrevet 24. oktober 2006 #9 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg har vært i akkurat samme situasjon som deg. Jeg løste det ved å kombinere turen med besøk hos en venninne som bodde etpar timer unna ham. Jeg var etpar dager hos henne først, og skulle tilbringe helgen hos denne mannen. Jeg avtalte da med min venninne at jeg kunne komme tilbake til henne dersom det ble full kræsj, eller bare føltes feil. Men det gjorde det ikke... Regner med at du har snakket mye med han her, både på nett og tlf, slik at du vet litt om hvem det er du skal treffe. Men er veldig enig med de som sier at det er helt anderledes å treffes i virkeligheten. Man kan aldri være 100% sikker. Og det at han er "kjendis" trenger overhode ikke være noen garanti for at han er en ok fyr... Du må selv vurdere om du vil satse på å overnatte hos ham, men uansett greit med en back-up! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #10 Del Skrevet 24. oktober 2006 Var i samme situasjon for noen år siden. Pga økonomi så var det galskap av meg å ha et hotellrom klart “bare i tilfelle”, så det jeg gjorde var å finne litt ulike moteller og lignende i en rimelig prisklasse. Gamblet på at et av de måtte nå ha noe ledig, eller så fikk jeg bare reise hjem tidligere (bussbilett med åpen retur). Fikk også hjelp fra han om å orientere meg ang hvilke som var nær han, og hvilke som hadde et ok rykte. På den måten så fikk vi snakket om hva vi eventuelt kom til å gjøre om det bare ble pinlig eller rett og slett for mye. 2 stk med sterk sosial angst, sammen i en liten leilighet en hel helg, oppskrift på lite prat og mye musikk og dvd Heldigvis fikk jeg ikke behov for noe ekstra rom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest metalheart Skrevet 24. oktober 2006 #11 Del Skrevet 24. oktober 2006 dessverre så skjønner ikke alle dette her. Jeg er i samme knipe nå med en jente over nett som påstår at hun er interessert. Jeg er jordnær av natur og ber henne roe ned litt. Så jeg ville nok laget en back up plan dersom ting ikke klaffet i det hele tatt. Jeg ba denne jenta roe litt ned på å si at hun er forelsket i meg enda og at vi bør møtes for å se om ting klaffer. Det der har vel noe med naturloven å gjøre, dessverre så kan det gå begge veier. Så du bude nok være nullstilt og heller da de positive overraskelsene som noe positivt dersom det skulle gå i orden:). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. oktober 2006 #12 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg ville satset på hotell jeg også. Da har man en "fluktmulighet" dersom det skulle skjære seg helt og fyren viser seg å være alt annet enn fullklaff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anela Skrevet 31. oktober 2006 #13 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hei, Da jeg var omtrent 10 år yngre enn nå (dvs. rundt 20) valgte jeg 2 ganger å besøke noen fra nettet over en helg. Det gikk meget bra. Men nå ville jeg nok ikke gjort det. Ser likevel med glede tilbake på mine yngre og mer impulsive dager. Men jeg følte at jeg kjente disse 2 personene meget godt før jeg møtte dem. Den ene ble jeg sammen med i 4 år, den andre hadde jeg en kortvarig romanse med (vanskelig pga. avstand). Nå sliter jeg ofte med å føre en samtale på en vanlig totimers nettdate, hvis jeg ikke drikker mer enn ett glass vin da. Vet ikke helt hva som har skjedd, jeg føler meg mer attraktiv nå enn før, men har kanskje ikke samme tålmodighet til å maile i det vide og brede før jeg møter folk. Dermed blir jeg heller ikke så godt kjent med dem. Og jeg er definitivt reddere for å bli såret enn jeg var før. Det er vel derfor jeg har vært mer eller mindre singel i 6 år (avbrutt av enkelte nesten-forhold hvor noen har såret meg eller jeg har såret noen). Hvis du er fysisk tiltrukket og kan kose blir det mindre nervøs stemning. Det verste jeg har vært med på var et helgebesøk av en brevvenninne for lenge siden. Vi hadde SÅ god kontakt per brev, men i virkeligheten var det helt kræsj. Jeg synes det er lettere med menn, som sagt, man kan kose, trenger ikke å snakke hele tiden. Hvis man er klar for å kose vel og merke... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liskat Skrevet 31. oktober 2006 #14 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det beste er nok å bestille hotell første natten, i alle fall! Jeg ville ikke bodd hjemme hos noen første natten på et sted hvor jeg ikke kjente noen andre som jeg kunne dra til om ting gikk helt galt. Jeg har overnatt hos noen første natten jeg traff vedkommende, men der var det snakk om en venn og ikke noe interesse for mer enn det, samt at vi hadde felles bekjente og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #15 Del Skrevet 3. november 2006 Hvordan gikk det? Venter spent.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
royaltrux Skrevet 4. november 2006 Forfatter #16 Del Skrevet 4. november 2006 Tusen takk for inspill. Det er jo ikke før neste helg da, skal melde tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 22. november 2006 #17 Del Skrevet 22. november 2006 Hva skjedde? Artig å høre andres erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
royaltrux Skrevet 23. november 2006 Forfatter #18 Del Skrevet 23. november 2006 Ja, livet er ikke alltid sånn vi tror... Jeg følte bare han hadde så mye å stri med at det virket upassende egentlig å treffe han. I det siste samtalene hadde vært noe anstrengt og faktisk tok meg nær av flere ting han sa. Så interesse var nok ikke så mye der lenger... Men gikk til Oslo allikevel for der var en konsert jeg skal til, og det var glimrende og hadde det kjempe kjekt så.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå