Koriander Skrevet 23. oktober 2006 #1 Del Skrevet 23. oktober 2006 Vi har noen bringebærbusker (eller hva nå disse plantene kalles som det vokser bringebær på... ) som velter seg utover innkjørselen vår. Trenger nok en klipp, men hvordan? Ettersom vi har enorm glede av å plukke bringebær derfra hele sommeren er jeg redd for å ødelegge neste års avling. Er det bare å klippe ivei eller er det noen knep man bør kjenne til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #2 Del Skrevet 23. oktober 2006 Bringebær bør tynnes ved at alle skudd som har gitt bær fjernes ved bakken. Dette gjøres helst om høsten. http://home.freeway.no/ingar.nilsen/Budstikka.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 23. oktober 2006 #3 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har villbringebær som jeg gjerne vil bli kvitt. Hvordan gjør jeg det? Det virker som om jo mer jeg røsker opp, jo mer vokser den. Har snart spist seg inn på halve plena. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #4 Del Skrevet 23. oktober 2006 Bringebær sprer seg ved utløpere. Det skal dermed hardt og nitidig arbeide til for å fjerne. Jeg er ingen tilhenger av at privathager skal bruke så mye sprøytemidler, men RoundUp vil nok hjelpe deg Fjellsippa. Men du må vente til neste år, i vekstsesongen. Ellers er rådet å ikke gi seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 23. oktober 2006 #5 Del Skrevet 23. oktober 2006 Ja, jeg har oppdaget at det er hardt arbeid. Jo mer jeg røsker opp, jo mer sprer det seg. Er ikke så glad for å bruke round up. Er redd for at det skal blåse på naboens rosenbusker. Ville ikke vært så lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå