Gå til innhold

Profesjonsstudiet psykologi

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor vanskelig er det å komme inn på profesjonsstudiet i psykologi i Bergen? Jeg har hørt at man må bare ha Aer, men er man sikret plass da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt det samme. Har man bare A'er er man nok så godt som sikret plass, ja. Lurer meg på om ikke det er noen som har kommet inn, selv med en B. Greit at det er et stort kull på årsenheten, men det er faktisk grenser for hvor mange som klarer å få A på alle eksamenene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På informasjonsmøtet vi var på før studiene i år (jeg studerer årsstudium psykologi i Bergen) sa de at man måtte ha to A'er og en B (Eller tre A'er, om du vil). Det kommer jo helt an på hvor godt kullet er og hvor mange som søker seg videre. Men det er ganske vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På informasjonsmøtet vi var på før studiene i år (jeg studerer årsstudium psykologi i Bergen) sa de at man måtte ha to A'er og en B (Eller tre A'er, om du vil). Det kommer jo helt an på hvor godt kullet er og hvor mange som søker seg videre. Men det er ganske vanskelig.

Du har jo ikke studert så lenge ennå, men kan du si noe om hvor vanskelig det er å få gode karakterer på årsstudiumet? Hvor stor/liten fritid har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke studert så lenge ennå, men kan du si noe om hvor vanskelig det er å få gode karakterer på årsstudiumet? Hvor stor/liten fritid har du?

Jeg har ikke tatt årsstudiumet selv, men kjenner tre stykker som prøver seg på nytt igjen i år. Det er nok en del vanskeligere enn hva man antar, det er stort pensum og mesteparten er på engelsk. Skal man videre på profesjonsstudiumet må man ha såpass gode karakterer at man må belage seg på veldig, veldig mye arbeid, men slik er det på alle fag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...