Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg er rett og slett ute etter din beste oppskrift med kyllingfilet. Gjerne også ca hvor lang tid retten tar å lage.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Dette er jo ingen hjemmelaget oppskrift da....men... Tikka Masala i pakke....en sånn pakke med marinade, ris og Tikka Masala saus. Man skjærer bare kyllingfileter i biter, har det i marinade i min 10 min, steker det deretter på panne. Blander sausposen med vann, koker litt opp og har i creme fraiche, deretter blander man kyllingbitene i sausen. Koker ris, lager en salat og serverer med Nan-brød til...kjempegodt! Og enkelt Serverte dette i klubb sist gang og det fallt iallefall i smak der.
Tresoria Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 En godt moden tomat som du skoller, en sjalottløk, masse pepper, masse estragon, litt oliven olje og salt alt dette maler du sammen i en hurtigmikser så legger du kyllingfiletene i marinaden i et døgn du kan gjerne stikke litt i dem med en gaffelog vende litt på dem. Så griller du dem og serverer med spagetti i hvit peppersaus og gresk salat.
celice Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Pasta Italia 200 g pasta (tagliatelle) 1 ss meierismør 2 kyllingfileter, i biter salt og pepper 1 båt hvitløk, hakket 4-6 marinerte soltørkede tomater, i strimler ½ grønn paprika, i strimler 2 dl matfløte salt og pepper soyasaus timian Kok pastaen som anvist på pakken. Brun kyllingbitene i smør og krydre med salt og pepper. Rør inn hvitløk, tomater paprika og matfløte og la det småkoke i noen minutter. Smak til med salt og pepper, soyasaus og timian. Server sausen på pastaen. Server gjerne med godt brød til.
Gjest piaf Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Kyllingfilet med sennepssaus (2 pers) 2 kyllingfileter smør, olivenolje salt og pepper 2 sjalottløk 1 fedd hvitløk 5-6 ss tørr hvitvin ca. 2 dl kyllingkraft 2-3 ts dijonsennep 2 ss crème fraîche 1 ss maizenna, rørt ut i litt kaldt vann salt, pepper (friske urter) Brun kyllingfiletene i olivenlje/smør raskt på begge sider i panne, salte og pepre, ta ut av pannen. Surr så finhakket sjalottløk og finhakket hvitløk lett i samme panne. Kok ut pannen med hvitvinen og ha i kyllingkraft, dijonsennep og crème fraîche. Ha filetene tilbake i sausen og kok ferdig på svak varme under lokk, 15-20 min. Snu dem en gang i løpet av koketiden. Ha tilslutt i maizena utrørt i litt kaldt vann slik at sausen tykner, og smak evnt. til med mer salt og pepper. Rett før servering kan du også ha i hakkede friske urter, om du vil. Dill, gressløk, timian (ikke tørket) eller estragon passer bra. Server med feks kokt grønn asparges eller brokkoli og ovnsbakte potetbåter til å moppe opp sausen med.
:-) anna Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Min oppskrift ligger her inne et annet sted også, men uansett: Annas hvite pizza. Lag pizzadeig og sett til heving. Del opp fersk sjampinjong i skiver. Stek den Del opp 2 - 3 kyllingfileter i biter som også stekes. Hell over en boks creme fraiche , når det koker, smuldrer du i 1/3 - 1/2 boks med Norzola ost. Rører mens det smelter inn i sausen Trykk ut pizzadeig. Ha over fyllet, strø lett med ost på toppen. (Det er jo allerede en del ost i fyllet, så man trenger ikke mye) Stekes på 220 grader til den har passe farge.
Havfrua Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Du trenger til 2 personer: 5 tomater - flås og hakkes i biter 1 løk - hakkes i biter hvitløk etter smak - hakkes i biter 1 sp tomatpurè litt soyasaus salt og pepper basilikum Alt blandes sammen i en ildfast form. Ta 3 kyllingfileter og skjær de i fingerstore strimler, kanskje litt tykkere. Legg de i tomatsausen, dekk til med litt reven ost og sett den i ovnen på 200°C i ca 45 min. Serveres med fersk tagliatelle. Håper det smaker - velbekomme!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Kyllingtaco: Brun fileter i panna, la dem så få 10-15 minutter i ovn ved 180 grader til de er gjennomstekte. Del i biter, og ha i panna sammen med ca en spiseskje olivenolje. Bland godt. Når pannen begynner å bli varm, ha over tacokrydder, bland godt og ha over en dl vann. Serveres med det man liker av tilbehør.
Gjest Gjesta Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Kyllinggryte 8 kyllingfileter salt pepper hvetemel 2 sjarlottløk 4 hvitløksfedd 200 gr sopp 1 gulrot 1 zucchini 4 cl cognac 1 dl vermut 5 dl hvitvin 5 dl hønsebuljong tabasco sitronsaft Del kyllingfiletene i biter, ha på salt og pepper, og vend dem i hvetemel. Stek de i litt olje i 5-6 minutter uten at de tar farge. Finhakk løk, hvitløk og del soppen i biter, gulrot og zuccini i staver. Stek grønnsakene i 2-3 minutter. Hell grønnsakene i en vid gryte, tilsett all væsken untatt fløten. La dette småkoke til væskemengden er halvert. Hell så i fløten og smak til med salt, pepper, tabasco og sitronsaft. Legg i kyllingen og kok alt videre på svak varme i ca 10-15 minutt. Serveres med ris og dampet grønnsaker - eller en god salat.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #10 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg strimler og steker den med salt og kvernet pepper. Lager så salat av en/flere typer salat, grønnsaker (tomat, agruk, paprika, vårlø og mais) samt brune bønner (herm). Har også i pasta og/eller "coscos", fetaost eller cheddar og ikke minst stekt bacon som klippes i strimler. Bruker gresk dressing på om evt krutonger også. Nam!
Gjest Ingrid78 Skrevet 26. oktober 2006 #11 Skrevet 26. oktober 2006 Kyllingpakker. til 2 personer: 2 kyllingfilet fetaost i skiver 6 champinjonger 1 løk 1/2 liter hønsebuljong spekeskinke. Skjær noen snitt i fileten, og fyll i fetaosten. Rull spekeskinken rundt, og fest den med tannpirkere. Brun løk og champinjong i skiver i en panne, og hell over hønsebuljongen. La det koke opp. Hell sausen over i en ildfast form, og legg filetene på toppen. Stekes ved 200 grader i 20 minutter. Snu filetene, og stek de i 5 minutter på den andre siden. Serveres med ris, og grønn salat.
Gjest Fantus Skrevet 26. oktober 2006 #12 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har 2 favorittoppskrifter med kyllingfilet. URTEKYLLING OG BACON: Lag et snitt i hver kyllingfilet og legg hakkede friske urter inn i snittet, jeg syns estragon eller salvie passer bra til kylling. Surr bacon rundt filetene. Legges i en ildfast form og stekes i ca 30 minutter bed 200 grader. Serveres med rotmos (potetstappe med gulrøtter og kålrot i) POTET/KYLLING/PURRE-FORM Smør en ildfast form. Potet og purre skjæres i tynne skiver og legges lagvis i en ildfast form. Legg kyllingfileter på toppen. Bland et par te-skjeer estragon med smeltet smør og pensle kyllingen med blandlingen. Stekes ved 200 grader i ca 45 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå