Gjest Emina Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Kjøpte to slike i dag, etter å ha lest om at smokkebarn ofte får dårlig tannstilling – og småen vår er ganske avhengig av smokk når han skal sove! (Dessuten holder han på å få tenner, lille fyren – bare 2 ½ mnd. gammel!) Prøvde å gi ham denne nye, rare (!) smokken for litt siden når jeg la ham til å sove, han sugde lenge og undrende på den, flyttet den litt i munnen, og prøvde lenge og vel å få dette til, men ble til slutt helt fortvilet, så jeg måtte gi ham den ’gode gamle’ smokken så han fikk sove. Men jeg skulle jo ønske han kunne venne seg til denne nye – skal jeg bare prøve å gi den til ham hver gang han legger seg, og så håpe at han en eller annen gang venner seg til det?
Smørblomsten Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har tenkt å kjøpe den og teste ut... Håper han tar den lett...Lykke til (vel, det var jo ikke svar på ditt spm...men jeg hadde forsøkt mer!)
Totalya Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Ortodent sin måtte vi bare gi opp, det ble bare sikling av den og hun ble ikke fornøyd. Nå har både Nuk og Nova Care slike smokker. Nuk sin tar hun greit, men plata er for kuvet slik at den ikke er god på utsiden. BabyNova har jeg ikke klart å få tak i, er det noen som vet om andre en Reflex som fører den?
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Lillegutt ville ikke ta ortodenten. Han hadde ikke tatt noen smokker før vi testet den heller, og vi har ikke prøvd igjen etter at han har tatt smokk.
G.A. Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 På apoteket sier de at babyer som skal bruke Ortodent-smokk må få den helt fra begynnelsen av. Ikke lett å ende fra 'vanlig' smokk til Ortodent.
Smørblomsten Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 På apoteket sier de at babyer som skal bruke Ortodent-smokk må få den helt fra begynnelsen av. Ikke lett å ende fra 'vanlig' smokk til Ortodent. ← Uff, at de ikke sa det på Apoteket! Jeg måtte bestille smokken fordi de ikke hadde den inne, og sa han var 11 mnd. JAJA, det er ihvertfall et godt poeng, for min lillegutt VIL SLETT IKKE bytte til Ortodent! Spytter ut igjen!!!
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 På apoteket sier de at babyer som skal bruke Ortodent-smokk må få den helt fra begynnelsen av. Ikke lett å ende fra 'vanlig' smokk til Ortodent. ← Det er kanskje ikke lett for de fleste, men det hender det går! Jeg kjenner ei på nesten året som gikk over til Ortodent. Ikke umulig, med andre ord.
liv Skrevet 13. november 2006 #8 Skrevet 13. november 2006 Ortodent sin måtte vi bare gi opp, det ble bare sikling av den og hun ble ikke fornøyd. Nå har både Nuk og Nova Care slike smokker. Nuk sin tar hun greit, men plata er for kuvet slik at den ikke er god på utsiden. BabyNova har jeg ikke klart å få tak i, er det noen som vet om andre en Reflex som fører den? ← Babyshop i ullevålsveien har den i allefall. (Babynovaen altså)
Totalya Skrevet 14. november 2006 #9 Skrevet 14. november 2006 Det hjelper meg desverre lite (Trondheim)... Men nå er det lenge siden jeg har vært å sett, så det er mulig de har fått den inn på Barnas Beste eller Barnesikringen.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #10 Skrevet 15. november 2006 OBS på Lade har den! Den står der de har barneklær og div. småtterier...
Missbumblebee Skrevet 15. november 2006 #11 Skrevet 15. november 2006 På apoteket sier de at babyer som skal bruke Ortodent-smokk må få den helt fra begynnelsen av. Ikke lett å ende fra 'vanlig' smokk til Ortodent. ← Jeg har prøvd å gi denne til jenta mi som "første-smokk", men det fungerte overhodet ikke, hun ville IKKE ta den.
blablabla Skrevet 22. november 2006 #12 Skrevet 22. november 2006 Ortodent sin måtte vi bare gi opp, det ble bare sikling av den og hun ble ikke fornøyd. Nå har både Nuk og Nova Care slike smokker. Nuk sin tar hun greit, men plata er for kuvet slik at den ikke er god på utsiden. BabyNova har jeg ikke klart å få tak i, er det noen som vet om andre en Reflex som fører den? ← Det er litt feil det du skriver at Nuk og Nova Care har slike smokker, det er INGEN som har en smokk tilsvarende ortodent, som bevist motvirker bittfeil..
Totalya Skrevet 22. november 2006 #13 Skrevet 22. november 2006 Da beklager jeg det! Men BabyNova reklamerer iallefall for dette (Skånesmokken), og NUK har en type som heter ortopedic ett eller annet. Regner ikke med at de er like bra for tannstillingen som Ortodent, men det er mulig at de er bedre enn "vanlige" smokker kanskje?!
timmen Skrevet 30. november 2006 #14 Skrevet 30. november 2006 Ei venninne sin gutt tok ingen smokker, men da min mor (logoped som er interessert i tungefunksjoner og smokkbruk) gav han en Ortodent satt den som støpt. Ganske så morsomt! Var litt stressa ho venninna mi som ikke fant smokk ungen ville ha. Ortodent kan vise til mange, mange års forskning, og har mye bedre argumenter enn BabyNova og Avent. BabyNova mener jeg nesten er en kopi - i alle fall markedsføringen. Gamle smokker presser tungen ned imunnhulen, noe som er skadelig der og da, men det som værre er er at ungen kan utvikle en feil tungebruk - noe som gjør at tungen vil ligge feil også når smokken ikke brukes. Bittet utvikler seg feil altså også når man ikke bruker smokken om tungerefleksen er blitt feil. Jeg skal i allefall bruke Ortodent når jeg får barn.
Totalya Skrevet 30. november 2006 #15 Skrevet 30. november 2006 Ei venninne sin gutt tok ingen smokker, men da min mor (logoped som er interessert i tungefunksjoner og smokkbruk) gav han en Ortodent satt den som støpt. Ganske så morsomt! Var litt stressa ho venninna mi som ikke fant smokk ungen ville ha. Ortodent kan vise til mange, mange års forskning, og har mye bedre argumenter enn BabyNova og Avent. BabyNova mener jeg nesten er en kopi - i alle fall markedsføringen. Gamle smokker presser tungen ned imunnhulen, noe som er skadelig der og da, men det som værre er er at ungen kan utvikle en feil tungebruk - noe som gjør at tungen vil ligge feil også når smokken ikke brukes. Bittet utvikler seg feil altså også når man ikke bruker smokken om tungerefleksen er blitt feil. Jeg skal i allefall bruke Ortodent når jeg får barn. ← Jo da, det var tanken min og det, men jeg bruker ikke tvang på barna mine! Nå har jeg prøvd Mam, Nuk, Avent, Ortodent og BabyNova. Hun tok Nuk, men kunne ikke bruke den pga at plata pressa seg inn i kinnene hennes, mam og BabyNova ble også godtatt, men hun har problemer med å holde på de. Ortodent førte bare til sikkel og gråt, mens Avent sitter ganske godt.
mamma til to Skrevet 30. november 2006 #16 Skrevet 30. november 2006 våre barn har vært langtidsbrukere av smokk begge to, på natten da vel og merke. ingen av dem har noen sinne fått kommentarer på tannstillingen sin av noen andre, ikke tannlegen heller. hver gang vi er der så sier tannlegen; dere har klart å ta godt vare på tennene. så det går nok fint med vanlig smokk også!
thapara Skrevet 30. november 2006 #17 Skrevet 30. november 2006 De skriver jo også på hjemmesiden at det tar tid å venne ungene til smokken, og at foreldrene må ta valget for ungene.. Så da er det vel bare å fortsette å prøve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå