Gjest KLORDAMA! Skrevet 23. oktober 2006 #1 Del Skrevet 23. oktober 2006 Ja, overskriften sier vel sitt. Jeg jobber i helsevesenet og har både hvite "collegegensere" og hvite bukser. Etter lang tids bruk har de jo blitt mer grå enn hvite så jeg tenkte jeg skulle prøve å klore dem. Men hvordan? Hvor mye klor og hvor lenge? Vil jo ikke at klærne skal gå i oppløsning heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #2 Del Skrevet 23. oktober 2006 Klor er skadelig for miljøet. Men hvis du på død og liv vil prøve å klore, så står blandingsforhold og sånn på flasken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KLORDAMA! Skrevet 23. oktober 2006 #3 Del Skrevet 23. oktober 2006 Nei, jeg må ikke på død og liv klore , så om noen har andre gode tips for å få "grå" hvite klær hvite igjen tar jeg det i mot med takk! Hjelper ikke med kokvask, og kan ikke kokvaske alt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #4 Del Skrevet 23. oktober 2006 Nei, jeg må ikke på død og liv klore , så om noen har andre gode tips for å få "grå" hvite klær hvite igjen tar jeg det i mot med takk! Hjelper ikke med kokvask, og kan ikke kokvaske alt heller. ← Jeg tar en god slump i maskinen. kutter ut forvasken og la det gå på 60 grader. Man får kjøpt andre midler til at klær skal bli hvite. Klor ødelegger både klær og miljø,men du må gå på spesialbutikk/nett. Jeg får fikset mine på jobben. De blir HVITE. Der er klor forbudt, dessuten så blir klær gule etterhvert av klor. utroligmen sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aminja Skrevet 24. oktober 2006 #5 Del Skrevet 24. oktober 2006 Bio tex Hvitt skal visstnok være helt super. Har selv bare prøvd det til hvite trådgardiner - resultatet ble meget bra! Ellers vet jeg om andre som har hvite klær som jobbuniform som lager til en klorblanding på spruteflaske. Sprayer klærne med dette, legger de rett i maskinen og vasker på vanlig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KLORDAMA! Skrevet 24. oktober 2006 #6 Del Skrevet 24. oktober 2006 Takk for flere tips! Skal prøve Biotex! Vet noen om det har kommet en utgave av Vanish som skal være spesielt til hvite klær? Mener jeg har hørt/sett noe om det men det er mulig jeg tuller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 24. oktober 2006 #7 Del Skrevet 24. oktober 2006 Ja wanish har en utgave for hvite klær. Jeg bruker den , men har egentlig bedre erfaring med Biotek flekkfjerner. Den gjør det hvit den :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå