Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg skal ha applåd fra ikea, blir mest sannsynlig enten aluminiumsfarget benk eller brunsort (laminat). Vurderer sjakkrutete vinyl på gulvet. men andre forslag mottas med takk... Hvitevarer i rustfritt stål. Tenker litt store avlange fliser over benken lagt i mursteinsmønster, muligens i grått. Hjelp...?
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har også Applåd, hvitt... Har eggehvite vegger til. Veldig fornøyd med det. Mellom over og under var jeg som deg. Klarte ikke bestemme meg for fliser. Tenk om jeg angret? Den ene uka liker jeg brunt og den neste grått og den neste.... Så fikk jeg et tips fra snekkeren. Helt glatt vegg (sparklet og pusseet) Også er den malt med våtromsmaling. En spesiell maling som tåler vannsprut og er lett å vaske. På under et år har veggen hatt tre farger. Først mørk brun, så beige og nå er den jammen eggehvit.... For hvor lenge? Passer i alle fall meg veldig godt. Lykke til med valget..
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Takk Liker eggehvit veldig godt, men var usikker på om den passer til. Skal ikke ha overskap jeg da, så det blir nok enten fliser eller glass et stykke over benken.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 (meg som svarte på innlegg 1) Faktisk var jeg inne på glass selv Kjøpte til og med de de har på ikea. Hadde tenkt å ha de og så ha mulighet til å bytte farge bak. Men glasset de har på ikea er ikke gjennomsiktig. Så uansett hvilken farge man har bak så har glasset samme farge. Litt turkisskjær. Men jeg beholdt de skinnene som man bruker til glassene. De er kjempefine. Har tørkerull, noen knaggger osv. (brukte bare den øverste listen). Jeg var også hos glassmester å sjekket glass. Mange fine i frostet glass der man kan male bak. Ps. Har en venninne med samme kjøkkenet. Hun har malt helt hvitt. Ikke brekt. Det er også helt nydelig. Men det er et veldg stort kjøkken, masse vinduer og lys. Det er nesten som at huset "krever" at det er så lyst. Hele huset er i samme hvite farge. Dette er et relativt nytt hus med bare åpne løsninger.
Gjest frua Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har ståt hvitt kjøkken fra ikea, veggene er eggehvite og har svarte benkeplater til. Flisene er mere beige, dette for at de ikke skal bli så himla sterilt og kaldt. Jeg er skikkelig fornøyd med det
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har også hvitt kjøkken fra Ikea, husker ikke om det er "Applåd" eller et annet, men det er hvitt, glatt og enkelt. Har heltreeikeplate til benker, stålplater på vegg over vask og komfyr istedenfor fliser og mørkegrå (skiferlignende) fliser på gulv. Jeg har en "skygrå" farge på veggene, og er kjempefornøyd.
Cupcake Skrevet 27. oktober 2006 #7 Skrevet 27. oktober 2006 Vi har "Hvit Shaker" fra Norema. Veggene er eggeskallfarget, og på veggen mellom kjøkkenbenken og overskapene har vi grå 2,5 cm fliser.
Gjest Taxi Skrevet 27. oktober 2006 #8 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har egghvite vegger og helt hvitt kjøkken!
Kykkelikokos Skrevet 27. oktober 2006 #9 Skrevet 27. oktober 2006 Har morgengry på veggene, benkeplate i sort/mørkgrå med litt mønster (laminat), og grå mosaikkfliser i flere nyanser.
nostalgia Skrevet 27. oktober 2006 #10 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har hvite, blanke fliser, 10x10 og er veldig fornøyd med det Har benkeplater i bøk, og synes det gir mer enn nok farge/ varme
monja Skrevet 27. oktober 2006 #11 Skrevet 27. oktober 2006 Vi har bast på veggene, sort/mørkgrå benkplate og hvite fliser.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #13 Skrevet 28. oktober 2006 Vi har også hvitt kjøkken (HTH) men vi har skrogene i mørkt tre.. Så får du brytning på alt det hvite. Ellers har vi hvite vegger, spraglete benkeplate (hadde ikke valgt slik selv, men det var slik når vi kjøpte) og vi har Merbau-parkett på gulvet. Har også hvite småfliser på veggen mellom skapene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå