Gå til innhold

Leggetider for barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å høre fra dere andre når dere legger barna deres? Min datter er 9 år og jeg legger henne mellom 9 og 10 hver kveld. Hun får være lenger oppe i helgene og i ferier. Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bare innom
Skrevet

Dette har vært diskutert mange ganger her inne, og mitt svar har alltid vært det samme... :)

Jeg følger den gamle regelen:

Barn opp til og med 7 år legger seg til et klokkeslett med 7 i seg (19.00-19.59).

Barn på 8 år legger seg klokken 8, og så økes leggetiden med 15 minutter på år, men ikke senere enn 21.30 så lenge de går på skolen. (ungdomskolen)

Dette vil si at mine barn legger seg mellom klokken 20.45 og 21.15...

Men jeg vet også at jeg blir sett på som veldig streng på dette området, så min "fasit" er nok ikke den vanligste. ;)

Skrevet

22 høres sent ut, synes jeg. Det burde i så fall bare være fredag/lørdag etter min mening.

Skrevet

Her legges 3 åringen og 6 åringen samtidig. Kl 19.00 går vi på badet for tannpuss, samt at de får på seg hver sin tørre nattbleie og pyjamas. Kl 19.30 er begge to i seng og da skal det soves.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Her har vi prøvd oss litt frem med leggetider, men tilslutt kommet frem til det som passer best hos oss. Så her legger den minstejenta (9mnd) seg ca kl.1900, den mellomste (7år) seg kl.2030, og den eldste (12år) seg kl.2130.

De to eldste får lese litt på sengen før de sovner, men de sovner som regel ganske raskt.

Tror ikke vi er spesielt strenge, men det viktigste er vel at ungene ikke er trette om morgenen når de må opp tidlig for å komme seg på skolen?

Helgene blir selvfølgelig noe annerleders for de to eldste.... :):)

Gjest Cosette
Skrevet
Her legges 3 åringen og 6 åringen samtidig. Kl 19.00 går vi på badet for tannpuss, samt at de får på seg hver sin tørre nattbleie og pyjamas. Kl 19.30 er begge to i seng og da skal det soves.

Nattbleie til 6-åring??

Skrevet
Nattbleie til 6-åring??

Ehhh ja.... Hun tisser på seg om natten, og derfor trenger hun å få bleie på seg når hun skal sove. hva er så rart med det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...