Gå til innhold

Hvor mye ga dere til innsamlingsaksjonen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare nyskjerrig siden det tydligvis er så mye penger blant folk. Folk flest er jo ikke gjerrige på ting til seg selv, ( se tråden på emnet jula 2006 om dyre julegaver til barna og hva skal du gi mannen i år) derfor lurer jeg på om dere ga litt for syns skyld, eller om dere ga så dere riktig kjente det i lommeboka.

Det er vel få organisasjoner som trenger pengene mer enn Leger uten grenser. Jeg syns det er grusomt at mennesker skal leve under slike forhold, og mener at vi må hjelpe dem med alle midler vi har til rådighet.

Jeg/vi ga mer enn vi pleier, ringte inn 2 ganger og ga 80 kr på døra, det blir vel 430 kroner. Det er mye for oss denne måneden. Vi er en familie på 5 med 3 barn.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bare innom
Skrevet

Jeg ga så mye som jeg kunne gi, og ja jeg merket det i lommeboken!

Hvor mye dette er i kroner og øre er en privatsak... jeg liker hverken å skryte, eller å føle meg sett ned på om jeg ga for lite, så derfor holder jeg det for meg selv.

Jeg skjønner ikke helt dette. Først blir vi oppfordret til å gi mer enn vi egentlig har råd til ("gi så det svir"), og så skal det sammenlignes, skrytes, rakkes ned på.

Jeg har opplevd at en minstepensjonist har gitt en 50-lapp, og fått sure kommentarer fra bøssebærere. Kommentaren gikk på at hun burde ha kikket litt dypere i lommeboken for å se om det var noe der som ikke fikk plass på kistebunnen... :overrasket:

Er det ikke nok at alle gir som de føler for?

Noen gir noen kroner for syns skyld, andre gir mer enn de egentlig burde, og andre igjen gir ingenting.

Skrevet

Jeg var ikke hjemme. Usikker på om jeg ville gitt. Dog ringeklokka funker ikke hjemme så det er mulig jeg aldri ville merket om de kom på døren...

Skrevet

Vi gav 250 kr. For oss svir det ganske bra nå. Tidligere har vi gitt mye mer, men da hadde vi også bedre råd.

Skrevet
Jeg var ikke hjemme... Heldigvis

heldigvis? Hvorfor? Så du slapp å gi penger?

Skrevet

Jeg hadde glemt hele aksjonen, men hadde heldigvis 150 kr i lommeboka, så da ga jeg det!

Skrevet

Jeg ga 400,-. Har ikke så romslig økonomi, men det er alltids noe jeg kan knipe litt inn på (som de aller fleste andre).

At noen skriver de er glad de ikke var hjemme da bøssebærerne kom, skyldes nok bare umodenhet.

Skrevet

Ringeklokka mi virker ikke så ingen fikk kontakt med meg i går...

Nå har jeg ringt givernummeret og donert 175 kroner. Når jeg får en bedre betalt jobb kommer jeg til å gi mer.

Skrevet

Jeg ga ingenting, men hadde vel lagt en slant på bøssa om de hadde ringt på døra mi.

Skrevet

Akkurat passe. Ærlig talt - det er det da ingen som har noe med! Eller er ts kanskje ute etter klapp på skuldra fordi h*n ga mer enn vanlig? *riste oppgitt på hodet*

Skrevet

Overhodet ikke ute etter klapp på hodet, som jeg skrev, kun nyskjerring. Dette bunner ut i at vi som bor i Norge, både har evne og mulighet og spør du meg også plikt til å gi.

Folk flest ( jeg er fullt klar over at dette ikke gjelder alle ) bruker glatt flere tusen kroner på gaver til folk som har alt, og som ikke vet hva de ønsker seg engang, nettopp fordi de jo har alt.

Jeg lurer på om de samme menneskene også glatt kan bruke flere tusen kroner på å gi til de som har absolutt ingenting?

Skrevet

var ikke hjemme etter kl 11.. og ingen var på døra vår før det..

Skrevet
derfor lurer jeg på om dere ga litt for syns skyld, eller om dere ga så dere riktig kjente det i lommeboka.

Vi ga ikke for syns skyld, men vi ga heller ikke så vi kjente det i lommeboka. Vi støtter ikke bare denne ene aksjonen én gang i året, men gir gjennom hele året til ulike formål og organisasjoner.

Jeg har opplevd at en minstepensjonist har gitt en 50-lapp, og fått sure kommentarer fra bøssebærere.  Kommentaren gikk på at hun burde ha kikket litt dypere i lommeboken for å se om det var noe der som ikke fikk plass på kistebunnen...  :overrasket:

Det er uhørt. Jeg lurer på om slike bøssebærere skjønner at de gjør skade for mer verdier enn den ekstra pengeslanten de kanskje kunne tvunget ut av et menneske på denne måten.

Jeg hadde glemt å ta ut penger til søndagen, men tømte sparegrisen. Stakkars dama som kom på døra måtte ikke bare vente i en evighet mens jeg puttet mynt etter mynt ned i den mikroskopiske sprekka, men måtte i tillegg drasse rundt på ei tung bøtte resten av turen. Og hun bare smilte, takket og ga meg en klem da hun gikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...