Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert
Skrevet

Hei..

For noen mnd siden flyttet min samboer til min by.

Alle hans ting og tang ble satt på lager, bortsett fra klær, pc, dvd og tv, som han hadde med seg.

I påvente av å få seg fast jobb, ble han boende hos meg, og så skulle vi se hva vi skulle gjøre etterhvert, da forholdet ikke var så veldig gammelt. Nå er det 7 mnd siden han kom.

De første mnd hadde han ingen jobb, og det han fikk fra det offentlige var peanuts.. Så han betalte ingenting. Jeg kjøpte mat og røyk til ham, og følte at det gikk litt på stompene løs, da jeg ikke har all verdens å rutte med i utgangspunktet.. Avtalen var at han skulle betale "husleie" til meg etterhvert.

De siste ukene har han jobbet en del og fått godt betalt, så da har jeg fått

ca 16 000,- av ham.

Etter 7 mnd innser jeg vel at vi er alt for forskjellige for å kunne fortsette dette forholdet.

Enkelte ting oppdager man ikke før man får bodd sammen. At bilen hans flyter over av inkassokrav, alkohol blir inntatt omtrent daglig (ikke så store mengder, men dog).. er to av de tingene som jeg ikke takler. For meg er det viktigste av alt å få betalt regningene, og er det rom for noe etter det, kan jeg også skeie ut med ett eller annet...

For meg virker det som han driter i regningene, og lever som en greve noen dager hver gang han får noen kroner.

Ser vel nå at det var en grunn til at han ikke ville melde flytting til meg, men har fått seg en postboks der posten hans skulle komme til.. han ville vel ikke at jeg skulle se hvilken post han får. Men det har jo faktisk hent at jeg har lånt bilen hans, og når jeg ser uåpnede brev ligger og slenger i bilen både fra inkassobyrå, advokater og politi blir jeg skremt... Dette vil jeg ikke involveres i noe mer enn det er pr i dag.. Jeg vil ut av dette...

Har sagt at han burde finne seg en leilighet for seg selv.. Men da sier han at "det mener du ikke", og jeg kan jo ikke kjøpe meg leilighet uten fast jobb..

Hva pokker skal jeg gjøre for å få ham ut.. Og må jeg beregne at jeg må betale ham tilbake det jeg har fått hos ham når han bodde hos meg.. Eller kan jeg beholde det med god samvittighet som husleie for 7 mnd.??

Om noen lurer så er vi voksne folk. Jeg 40 og han 48..

Er det noen der ute som kan gi meg noen gode råd på veien??

Frustrert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

16 000 for 7 måneder er jo nesten ingenting, så det hadde jeg beholdt med god samvittighet. Fortell han at du ikke ønsker å fortsette forholdet og at han må flytte ut.

Vær tydelig på at det er over, så han forstår at du mener det. Hvis han kommer med den "men jeg kan ikke kjøpe meg noe annet", så er det strengt talt ikke ditt problem. Han får leie noe da, til han får orden på økonomien. Når man er 48 år er det på tide å ta litt ansvar synes jeg...

Skrevet

For meg virker det som han driter i regningene, og lever som en greve noen dager hver gang han får noen kroner.

Uff, sånne folk betyr bare trøbbel. Bra du kommer deg unna han.

Skrevet

Som de andre sier - si klart i fra at dette vil du ikke mer. La ham få litt tid til å finne noe annet sted og bo og så bytter du lås.

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...