Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 23. oktober 2006 #1 Del Skrevet 23. oktober 2006 Håret mitt henger rett ned, uten så mye som en krusning! Og det er jeg litt lei nå. Hvordan skal jeg få litt mer liv og bølger i det? Har prøvd å flette det, uten hell. Da blir det mer afro enn fint og bølgete, og desverre kler jeg ikke afro. Kan det fungere hvis jeg vasker håret om kvelden 8og sover med det), lager masse lokker med hår og plasserer strikker med jevne mellomrom nedover? Vet ikke hvordan jeg skal forklare det.. Ønsker meg noe lignende dette: - Bilde 1 - Bilde 2 - Bilde 3 - Bilde 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #2 Del Skrevet 23. oktober 2006 Slike bölger lager man med glattetang.Jeg kjöpte min hos frisören.Det er en med keramikk plate og laser. Det er viktig slik am häret ikke blir brent.Men teknikken mä man läre.Men det blir akkurat slik som pä bildene.Spörr frisören din neste gang.Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #3 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg får bølger/krøller hvis jeg vasker håret om kvelden og så fletter det og sover med flettene til neste morgen. Bruker hårskum også og gjerne spray i tillegg for at de skal vare max lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 23. oktober 2006 #4 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg får slike krøller som du linker til om jeg snurrer opp håret i 2-3 snurrer som jeg fester med hårstrikk. Jeg tar i skum og føner helt tørt, snurrer opp og lar det sitte i ca. 1/2 time. Tørrspray til slutt. Når jeg fletter det får jeg ikke slike krøller, da blir det mere bølger og håret blir rettere uten like mye volum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 23. oktober 2006 #5 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg får slike krøller som du linker til om jeg snurrer opp håret i 2-3 snurrer som jeg fester med hårstrikk. Jeg tar i skum og føner helt tørt, snurrer opp og lar det sitte i ca. 1/2 time. Tørrspray til slutt. Når jeg fletter det får jeg ikke slike krøller, da blir det mere bølger og håret blir rettere uten like mye volum. ← Det er verdt et forsøk, men tror jeg skal vente til en dag jeg ikke skal ut blandt folk. Just in case Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 23. oktober 2006 #6 Del Skrevet 23. oktober 2006 Nå har jeg masse naturlig fall, men dersom jeg har i hårspray (den fra High Hair) og klemmer det litt oppover, så får jeg enda mer bølger. Det samme skjer dersom jeg lager en hårtopp mens håret er vått, slik Blanca beskriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 23. oktober 2006 #7 Del Skrevet 23. oktober 2006 Håret mitt er så flatt som man kan få det, så det hjelper desverre ikke å bare klemme det litt oppover.. Men jeg skal prøve det med hårtopper Kanskje jeg skal ønske meg glattetang til jul.. Noen merker jeg bør styre unna? Finnes det flere smarte tips for bølgete hår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 23. oktober 2006 #8 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har ikke peiling på rettetenger, men man bør vel helst velge en med keramisk overflate for at det skal slite minst mulig på håret. Men hvordan får man bølger med en rettetang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 23. oktober 2006 #9 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det høres ut som vi har likt hår! En venninne av meg som også er medlem i glatt-hår-gjengen vår, fikk fortalt av frisøren sin, at det går an å få drømmekrøllene via permanent. Ah-ah - ikke panikk nå! Han lovte på tro og ære at dette på ingen måte er gammel-dame-krøller eller permanentkrusen vi husker fra begynnelsen av 90-tallet. Nå skal det sies at venninna mi ikke har gjort dette enda, men det hørtes fantastisk ut. Kanskje du skal sjekke ut den muligheten? Ellers kaster jeg meg på rådene om å tvinne håret opp i mange klumper og feste de i en sånn Bjørk-sveis (artisten Bjørk), mens du har vått hår. Sov med de over natten og krøllene vil åpenbare seg. Welcome afro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 23. oktober 2006 #10 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Dette høres ut som mitt hår.. Det var en litt lenger oppe her som anbefalte glattetang, men hun mente kanskje krølltang..? Jeg har hatt permanent (for 6-7 år siden) og det kledde jeg ikke.. Det ble virkelig ikke sånn jeg hadde tenkt og er litt skeptisk, men hvis jeg kan få sånne fine bølger så kan det hende jeg prøver det.. Men jeg er litt skeptisk pga dårlig erfaring.. Får prøve noen av disse tipsene som har kommet her og så får vi se om jeg må gå litt mer drastisk til verks, hehe Men afro vil jeg ikke ha, det passer meg ikke Edit: skrivefeil Endret 23. oktober 2006 av StineMa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 23. oktober 2006 #11 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det var en litt lenger oppe her som anbefalte glattetang, men hun mente kanskje krølltang..? ← Man kan lage fine bølger med en rettetang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yzma Skrevet 23. oktober 2006 #12 Del Skrevet 23. oktober 2006 Vil også ha permanent, men skal vente til jeg har fått lengre hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 23. oktober 2006 #13 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det høres jo dritskummelt ut med permanent. Jeg husker jeg også hadde det. Det var stas da, men det var jo en annen tid. Det høres veldig fristende ut å prøve en permanent som gor deg myke bølger og ikke krøller. Søren - vi skulle hatt en prøvekanin her! Noen som melder seg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 23. oktober 2006 #14 Del Skrevet 23. oktober 2006 Søren - vi skulle hatt en prøvekanin her! Noen som melder seg?? ← Jeg melder meg som observatør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 23. oktober 2006 #15 Del Skrevet 23. oktober 2006 Nå har jeg kanskje lengre hår enn deg, men jeg har ikke sjans til bølger. Prøver med papiljotter med ujevne mellomrom, men det ser pent ut en time, også er det like glatt, bare med alt for mye produkter i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 23. oktober 2006 #16 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg får krøller hvis jeg har mye skum i håret mitt og "klemmer" det sammen ... litt vanskelig å forklare, men ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #17 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det kan hjelpe veldig for bølgene om du klipper opp håret, det er ikke mye som skal til, og håret ser like langt ut. Anbefaler å vikle opp håret når det er nyfønet (varmt) med mousse i, og ikke med vått hår, da dette tar altfor lang tid og gir teite bølger. Teknikken med rettetang kjenner jeg ikke til, men krølltang KAN fungere, selv om jeg nok mener at du kunne hatt mest nytte av en bølgetang, ikke ulik 80-tallets krepptang, men med kun 1 bølge. Og til deg som mente permanenten var så stor på begynnelsen av 90-tallet: det var på 80-tallet kjøpekrøllene herja som verst, jeg var først (og dermed hottest) i klassen med dette i -85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 24. oktober 2006 #18 Del Skrevet 24. oktober 2006 Og til deg som mente permanenten var så stor på begynnelsen av 90-tallet: det var på 80-tallet kjøpekrøllene herja som verst, jeg var først (og dermed hottest) i klassen med dette i -85 ← Ja, jeg bomma nok litt på den.. Hilsen permanent -91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 24. oktober 2006 #19 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det kan hjelpe veldig for bølgene om du klipper opp håret, det er ikke mye som skal til, og håret ser like langt ut. ← Håret mitt har ikke så mye som litt fall, så selv om jeg har litt oppklippet hår nå så hjelper det ikkje, desverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #20 Del Skrevet 24. oktober 2006 Den beste måten å få krøller er faktisk en rettetang.Hvis man ikke ønsker varige krøller da..Rettetenger blir varmere enn krølltenger,og da blir krøllene mere holdbare.Det du gjør er ,istedenfor å dra den rett ned,begynn innerst,klem igjen,vri tangen rundt,og dra nedover.Da får du kjempefine,holdbare krøller Håper dette var til hjelp,for det blir så fint!Jeg gjør det selv ganske ofte,og krøllene holder seg til neste vask.Har selv 4 forskjellige krølltenger liggende,men ingen som lager krøller som holder mer en 1 time.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå