Gå til innhold

Har opplevd noe helt gjævli i dag.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vi kom kjørende mot et lyskryss i byen. Vi stanser for rødt lys. Da rett foran meg ser jeg en mann med en stor stein. Den kaster han inn i venstre vindu til føreren foran meg. Jeg fikk helt sjokk.

Mannen går så videre, som om ingenting er skjedd.

Så kommer mannen i bilen ut. Han er blodig og fæl. Jeg hopper ut av bilen. En annen mann kjører etter "steinkasteren". En tredje jente hjelper meg med å ta seg av den fornermede mannen. Han er truffet i tinningen og skjønner lite av det som har skjedd. Min samboer drar med politiet for å finne manne. Pappa, som også sitter på hos oss, flytter bilen fra veien og jeg ringer kona til den stakkar mannen som har fått steinen på seg. Fy så fælt dette var.

Innen 1 time finner de "steinkasteren", vi avgir forklaring og mannen blir sendt i ambulanse ned til legevakten.

Jeg sitter her og er opprørt over dette. Blind vold, kalles det. Det kan ramme alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke til å tro at sånt går an!

For en opplevelse!

Så fint å høre at folk tross alt stiller opp og hjelper til når sånt skjer!

Selv om du sikkert vil si at "det er noe alle ville gjort i en tilsvarende situasjon", så vil jeg bare si at dere var omsorgsfulle og snille i denne situasjonen! Stakkars mann, ikke rart han ikke skjønte noenting!

God klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal si Care, blir helt matt jeg når jeg hører slike historier.Tror liksom ikke at det er mulig, at noen kan gjøre slikt.Men det får vi jo desverre bekreftet i avisene hver dag. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Slettet. Vi ønsker ikke innlegg med rasistisk undertone eller innlegg som sprer fremmedhat. Hege (mod)

www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er sprøtt når slikt skjer...

Enda godt det var i et område med endel trafikk og folk omkring, tenk om det hadde vært i en utkant der det sjeldent kjører biler at slikt hadde skjedd?

Og en mann som er så uberegnelig.. Han kunne jo like gjerne kasta steinen ned i ei barnevogn eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet! Jeg blir helt matt, jeg... Og enig med deg - likevel er det folk som ønsker å legalisere stoff!! Når man ser hva det kan gjøre med mennesker...

Samtidig så tenker jeg på noe jeg så i en signatur her inne et sted - ikke ordrett men dog: Det værste er ikke onde forbrytere, men likegyldige lovlydige... Tja - noe i den dur. Iallefall - tenk om dere som havnet midt oppi dette ikke hadde gidda bry dere, da! Bare kjørt forbi, liksom... DA hadde 1001 vært ute for denne verden. Men hvis det fremdeles er et solid overtall av mennesker med en samvittighet og evne til barmhjertighet, så fins det da et håp...! Så takk til dere - på vegne av verden :D - for at dere engasjerte dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare hive meg på bølgen med å takke deg care (og de andre) som stilte opp! Det er så godt å høre at folk bryr seg! Jeg har vært oppe i (mer kommet til da men) to lignende situasjoner selv, og da var det INGEN andre som stoppet for å sjekke eller hjelpe til. Enda jeg skrek ut hjelp og at folk måtte ringe 113. Det jeg egentlig ville si, er at jeg kjenner igjen sjokket og skjelvet etter å ha opplevd blind vold så nært som det går an.

Så nå ble jeg så glad for at det er andre som bryr seg! Stor klem til deg! :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blind vold er skummelt. Selv om en oppfører seg så bra som en kan, ikke ser "de skumle folkene" i øynene, så kan det plutselig skje. Herregud, litt av en opplevelse. Synest det var kjempeflott av du hjalp til. Mange blir nok redd og veldig hjelpeløs i sånne situasjoner.

Såg forresten et tv program her om dagen. Husker ikke hva det var, noe komedie var det vertfall. Men da skulle de finne "dagens helt". De tok utganspunkt i forskjellige storbyer. Poenget var, det låg en "død" mann på gata. Og hvem brydde seg.....Ganske utrolig..mannen låg midt på fortauet, og folk trakka over han. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se at det er noen som klarer å holde hodet kaldt i slike situasjoner! Kanskje det er håp for verden likevel. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er håp for verden når det er noen som stopper og tar seg tid til å gjøre noe. Takk!

Men for en forferdelig situasjon.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blind vold er fælt, skremmende og meningsløst.

Godt at du var i nærheten, Care, slk at offeret fikk rask hjelp.

Et lite innspill når det gjelder rusede personer. Innledningsvis vil jeg skyte inn at jeg ikke på noen måte er dogmatisk her...det er et så komplekst tema at det finnes få svarte og hvite nyanser....det hele er innhyllet i gråtoner, med et gigantisk vell av "Ja men hvis atte, om atte, men", som jeg herved benytter anledningen til å si at jeg er hjertens enige i.

Den erfaring jeg har med dette baserer seg på opplevelser jeg fikk da jeg var sosialkurator.....og mitt poeng er at jeg faktisk føler meg tryggere i nærheten av en narkoman som er ruset, enn en narkoman som er på desperat jakt etter det neste skuddet. Jeg var ikke høy i hatten jeg, da jeg skulle følge en narkoman til Råde i Vestfold med fly fra Stavanger, for kuring. Han skulle ha seg et "siste", før han skulle inn - han hadde vært nykter i noen uker. Han var ekstremt truende, og samtidig merkverdig ivaretakende overfor meg. Jeg mistet ham på Oslo S, og 40 minutter etterpå, mens jeg stod og ventet på toget tilbake til Gardermoen, lå han død i snøslapset av overdose. Det var HELT umulig for meg å stoppe ham.

Når det gjelder dette med legalisering av narkotiske rusmidler, må jeg nok si at jeg heller ikke her er dogmatisk i mot det. Men jeg er på den annen side ikke dogmatisk for det heller. Det som imidlertid er et ganske klart faktum er at dagens narkotikapolitikk ikke fungerer. Rekrutteringen til de narkomanes rekker er stor, og antall overdosedødsfall i Norge er, om jeg ikke tar feil, prosentvis større en i de land der man har en slags statlig distribusjon av narkotiske midler.

Jeg sier ikke at man skal åpne alle sluser, og bare gi gass etter "alle får"-modellen.....nye tilbud skaper nye behov.

Jeg bare sier at.....det er litt skremmende at alle som prøver å rokke ved den inneværende narkotikapolitikk, som HELT klart ikke virker...blir sablet ned i media....ingen tør å ta en diskusjon henimot en mulig fornyelse av systemet. En fornyelse som er mer ivaretakende enn det system som råder nå.

Vel...

Dette betyr ikke at jeg ikke har lyst til å karnøfle den steinhivende grønnjævelen noe helt uanstendig. Vel er jeg sosionom, men jeg er ikke syk... :D

Bra innsats, Care! :)

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Herregud... Jeg tror ikke jeg hadde klart å gjøre noe i en slik situasjon. Hadde vel blitt lamslått. Bra gjort, Care!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest kassadama

"gjævli" ?

Mener å ha lest at denne damen har hovedfag....

Forhåpentligvis ikke i norsk...........

Selv om jeg bqare er en simpel butikkansatt, kan jeg da i det minste skrive riktig norsk :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud :roll: Du tok innersvingen på samtlige i saklig kommentar, kassedamen. Kos deg med morgendagens kunder.

Care - tipper du hadde en røff opplevelse med dette. Det gjør godt å hjelpe andre i slike situasjoner.

Blomst fra Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg bqare er en simpel butikkansatt, kan jeg da i det minste skrive riktig norsk :roll:

Her for me bekrefta ei av dei uunngåelege lovene: I eit innlegg der skrivefeil blir kritisert, er det alltid minst ein skrivefeil!

Elles viste du ikkje særleg god takt og tone her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her for me bekrefta ei av dei uunngåelege lovene: I eit innlegg der skrivefeil blir kritisert, er det alltid minst ein skrivefeil!

:ler2::ler2: Må virkelig si at jeg ble noe satt ut her.

Vil bare si at jeg ikke var ute etter ros, ville bare dele en helt grusom episode med dere. Slik at vi alle får noe å tenke på. Vil takke de andre som også stoppet og hjalp til

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...