Titta Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har en kveldsjobb som gjør at jeg to dager i uken spiser middag på jobben. Til nå har det blitt til at jeg har kjøpt diverse Fjordline-middager og Findus frossen pasta, men det blir både dyrt og kjedelig i lengden. Er det noen som har tips til middager jeg kan lage hjemme og ta med meg på jobb? Det er mikro og kjøleskap på jobben. Men jeg er på skolen før jeg går på jobb, så det må være noe som tåler å ligge i bilen noen timer før det evt. blir satt i kjøleskapet når jeg kommer på jobb. Det bør helst være noe som kan lages til dagen før så sant det ikke er noe som går veldig raskt å lage. Begynner tidlig på skolen om morgenen, så har ikke så veldig mye tid om morgenen.
Gjest piaf Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Litt i tvil om den biten om at dette må tåle å ligge i bilen noen timer - hvor lenge snakker vi om da? Hvis det dreier seg om 2-3 timer, kan kanskje en løsning være å ha med seg frossen mat, som da vil tine sakte i bilen mens du er på jobb. Men blir den liggende så lenge og varmt at den blir helt opptint og romtemperert, er det jo et potensielt problem, selvsagt. Har du en kjølebag av et eller annet slag kan du evt oppbevare den frosne maten i den, gjerne sammen med et ekstra kjøleelement, det vil forsinke tineprosessen. Det krever litt organisering, men du kan feks lage opp store porsjoner av supper/gryter, fryse ned i porsjonspakninger og ta med på jobb når du trenger dem. Feks lapskaus, chili con carne, minestrone, bacalao, linsesuppe, kyllingsuppe...
Titta Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2006 Takk for tips. Tror jeg skal prøve meg på å lage store middagsporsjoner som jeg kan fryse ned. Er nok et problem at maten blir liggende i bilen en stund ja, det blir nok fort 4-5 timer. Men nå begynner det jo å bli ganske kaldt ute, så hvertfall når vinteren setter inn for fullt så bør det vel gjerne ikke være noe problem? Da er det jo så kaldt i bilen uansett. Siden det er 2-3 kvelder i uken så blir det så utrolig kjedelig å spise Fjordland eller matpakke hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå