Gjest Gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Som overskriften sier: Jeg leter etter salongbord. Det skal stå til en mørk-grå/sort hjørnesofa, og det er hyller i bjørk i nærheten. Jeg er egentlig ikke veldig opptatt av at alle tresorter skal være identiske, men vil ikke at det skal skjære helt heller. Tenker litt på glassbord? Tenker også at bordet skal være såpas høyt at det er ok å drikke kaffe ved det, og det må gjerne være et stort bord (rektangulært), eller to mindre som kan stå sammen. Noen forslag til fine bord? Trenger virkelig litt eksperthjelp her nå! :klø:
Gjest Bordgjest! Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg henger meg på denne jeg! Jeg skal ha nytt salongbord (og gjerne TV-benk i samme stil). Jeg har mørk brun skinnsalong, og ønsker meg noe a'la det Kosemose gjør. Og; IKKE designerbord til 17000,-! Skulle gjerne hatt det, men har ikke råd! Kom igjen da folkens! Gi oss noen tips!
Gjest Gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Ingen som kan hjelpe meg og Bordgjest?
Gjest gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Hva med noe slikt? De finnes også med brunsort bordplate, noen er vel så og si sorte. Living har mye mer enn hva nettsidene viser, f.eks så har de en utgave av det jeg linker til med sort bordplate og med penere stålunderstell. Stålunderstellet lager en rammerundt/bordplaten, omtrent som på linken, men bordplaten ligger mer nedsenket i rammen. (Fantastiske forklaringer, I know) Endret 23. oktober 2006 av Mie
Gjest Gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 Living har jeg helt glemt! Takk for tips, Mie Bordet var fint, men det står jo ikke hvor høyt det er?
Gjest Bordgjest! Skrevet 23. oktober 2006 #6 Skrevet 23. oktober 2006 Takk Mie! Jeg likte flere av disse bordene jeg! Jeg får ikke handlet i denne butikken, men jeg får iallefall noen ideer! Jeg har litt lyst på glassbord, men det spørs om jeg kommer til å bli sprø, siden jeg har noen unger som også skal leve her! Jeg får vel noia når det gjelder fingeravtrykk m.m. Noen som har både glassbord og unger? Overlever dere?
Gjest gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #7 Skrevet 23. oktober 2006 Salongbord nå til dags har en irriterende tendens til å være akkurat så lave at de ikke duger til å servere kaffe & kaker. Fretex eller brukthandler kanskje? Kjøpe et retro teakbord?
Gjest Gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #9 Skrevet 23. oktober 2006 Ja, tanken har streifet meg ang kjøpe et pent, brukt bord. Det aller viktigste for dette bordet er at det er funksjonelt: god drikke kaffe-høyde, og plass til mange kaffekopper! Dernest er det viktig at bordet er pent. Det trenger ikke være spesielt spenstig eller stilig, men gjerne pent og ordentlig. Living har noen elendige sider, forresten, viser nesten ingen ting. - defintivt dra dit etter middag!
Gjest gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #10 Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Takk Mie! Jeg likte flere av disse bordene jeg! Jeg får ikke handlet i denne butikken, men jeg får iallefall noen ideer! Jeg har litt lyst på glassbord, men det spørs om jeg kommer til å bli sprø, siden jeg har noen unger som også skal leve her! Jeg får vel noia når det gjelder fingeravtrykk m.m. Noen som har både glassbord og unger? Overlever dere? ← Jeg har barn og har hatt glassbord. Det var veldig greit - visst blir det fingermerker og støv vises godt, men det er fort gjort å tørke av. Men man slipper jo helt å få noia av glass & kopper som lager skjolder i treverket og heller ikke hakk blir den store bekymringen. (selv om jo glassbord blir ripete etterhvert.) Dette er pent, billig og greit. (men sikkert irriterende lavt) Endret 23. oktober 2006 av Mie
Gjest Gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #11 Skrevet 23. oktober 2006 Ta deg en tur på faktum!! ← Faktum? Hvor/hva er det?
Gjest Gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #12 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har barn og har hatt glassbord. Det var veldig greit - visst blir det fingermerker og støv vises godt, men det er fort gjort å tørke av. Men man slipper jo helt å få noia av glass & kopper som lager skjolder i treverket og heller ikke hakk blir den store bekymringen. (selv om jo glassbord blir ripete etterhvert.) Dette er pent, billig og greit. (men sikkert irriterende lavt) ← Jeg har egentlig vært helt motstander mot glassbord, men siden dette bordet ikke skal stå sammen med noen tv, er det ikke her de klissete fingrene vil oppholde seg mest Og det er verre med varme kopper på tre, kontra klissete fingre på glass! Bordet du linket til er ok. kanskje litt smalt? Men ikke blant de laveste, tror jeg. Har også tenkt på dette... men ikke helt overbevist. Har så lite lyst til å kjøpe noe ræl jeg er halvfornøyd med som jeg bytter ut iløpet av ett års tid.
Gjest gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #13 Skrevet 23. oktober 2006 Granås er et tøft bord! Det dumme med det er at "alle" umiddelbart kjenner det igjen som "ah..det er det fra Ikea". (og så har jeg sett det på endel steder som tannlegekontor og kurslokaler...) Men jeg har hjørnebordet selv jeg..
Gjest Gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #14 Skrevet 23. oktober 2006 Hm. Jeg vet at Granås hadde passet helt fint, og det er et ganske stort bord, noe som er bra. Da slipper jeg jo dette tre-dillemaet også. Det var det bordet jeg først hadde i tankene. Det med at "alle" vet at det er fra IKEA, bryr jeg meg ikke så mye om. Og det er veldig billig i fht Bohus/Skeidar-bord. Ergo jeg k a n selge det på finn.no om en stund hvis jeg finner Drømmebordet. Plan: stikke innom Living og rekognosere, finner jeg ikke noe reiser jeg til IKEA og tar med meg Granås hjem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå