Gå til innhold

Julenissen til småbarn

Anbefalte innlegg

Gjest marthepia
Skrevet

Emma er 16 måneder i jula. Hører svigers sier at vi må ordne med julenisse. At noen kler seg ut altså.

Begynner man virkelig så tidlig med å få besøk av julenissen? Det første jeg tenkte var at hun er da så lita enda og blir sikkert litt redd. Er det noe vits? Skal vi ikke vente til neste jul med det?

Når begynte dere få "besøk" av julenissen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første jula var jenta vår bare 2 mndr så det var nok litt VEL tidlig ;) Venta med julenissen-ringer-på-døra til 2.dre jula (da var hun 2 år 2 mndr) Hun var veeldig skeptisk til nissen men stråålte opp når han fiska frem en STOR pakke fra sekken sin.

Nå er hun blitt 9 år og i fjor måtte vi få sønnen til nabo'n ikle seg nisserollen...

Jula i fjor syntes hun nemlig det var litt merkelig at pappa var borte hver gang nissen kom og det syntes hun også var sååå dumt... Så, da var gode råd dyre hehe - og sønnen på 18 måtte være stand-in :ler: Funka som BARE juling :sjarmor:

Skrevet
Jula i fjor syntes hun nemlig det var litt merkelig at pappa var borte hver gang nissen kom og det syntes hun også var sååå dumt...

Hvor mange ganger kom egentlig denne nissen den samme jula, scorpina? :ler:

Skrevet

Lurer mer på hvordan hun klarte å gå fra 2 mnd første jula til 2 år og 2 mnd andre jula jeg :)

Men angående når nissen begynner å komme... det er vel litt opp til dere, og det er forskjell på ulike barn. (småsøsken får jo somregel nissebesøk uansett alder, så sånnsett er det vel bare med den første dette er et "problem". Jeg tror muligens jeg var 2,5 første gangen nissen kom, men mulig han var der da jeg var 1,5 også, det er jeg rett og slett usikker på. (og ettersom jeg ikke har barn selv, så kan jeg ikke svare annet enn ufra min egen barndom..)

Skrevet
Hvor mange ganger kom egentlig denne nissen den samme jula, scorpina?  :ler:

Regner med at det har vært noen julaftner fra jenta var to til hun var ni...

Nå er hun blitt 9 år og i fjor måtte vi få sønnen til nabo'n ikle seg nisserollen...

Skrevet

Jr blir 2 år rett før jul, og iår er første gangen vi skal ha julenissen på besøk. :-)

Skrevet

Har planer om å la julenissen komme på besøk til oss for første gang i år. Sønnen vår er 2,5 år. Synes ikke det er vits noe tidligere da de ikkje skjønner noe av det allikevel... :nisse:

Skrevet

Nissen kom første gang da barna var 1 1/2 år. De var skeptiske. litt redde , men når pakken kom var det ok. Nissen forsvant fort ut igjen.

Nå er de 9 år og nissen er gjennomskuet - til en viss grad. For nissen på kjøpesenteret fikk beskjed av jenta mi i fjor om hvor i skulle være julaften , så han ikke kom til feil hus :ler:

Men på julaften - da er det gjetting om hvem nissen er... i etterkant..

I fjord fikk ikke barna opp døren da nissen ringte på. Dette forstod ikke vi voksne med en gang, så det tok sin tid før vi kom til for å hjelpe. Da døren åpnet seg hadde nissen snudd og gått. Vi så han et stykke nedi veien. Skal love dere det var noen barn som skrek av full hals på nissefar :ler: Og nissen snudde og sa at "jeg trodde det ikke var noen her jeg...men det var jo en jente som hadde sagt ifra på kjøpesenteret, så jeg syntes det var litt rart !"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...