Kayli Skrevet 22. oktober 2006 #1 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) I min kommune har vi nettopp avsluttet lokale lønnsforhandlinger. Forbundet mitt, Utdanningsforbundet, prioriterte førskolelærerne. Alle medlemmene var enige i dette, og vi hadde også fått føringer fra sentralt hold. Her i kommunen fikk de 10 000, pluss at de som har lang fartstid i kommunal sektor fikk 5000 til. Lærerne fikk ingenting, bortsett fra de som harvært ansatt i kommunen i minst 10 år; de fikk 1500. Det gjaldt alle kommunalt tilsatte. Hvordan gikk det med deg? Endret 22. oktober 2006 av Kayli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #2 Del Skrevet 22. oktober 2006 Vet ikke, har ikke hørt et pip...er vernepleier. Er for tiden ute i ulønnet omsorgspermisjon, men har selvsagt søkt for det. Har sendt en mail til fagforeningen....så får håpe...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #3 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg synes det høres merkelig ut det du sier om at lærerne ikke fikk noe, på grunn av førskolelærerne. Alle lærere får jo uansett det sentrale tillegget, og det er ikke lite! I vår kommune var det alle de i kap. 5 som fikk et skikkelig løft i år. De med høyere utdannelse på 5 og 6 år har ikke fått solide tillegg på lenge, så det var deres tur. Kap. 5 folkene gikk opp 30 - 60 000,- hver og en av dem. Samtlige i kap. 5 ligger nå etter forhandlingene på 345 000 - 420 000. De i kap 4 gjorde også svært bra i år, og fikk nesten like høye tillegg som de i kap 5. Kommunesektoren skal betale godt for alle sine ansatte og ta vare på alle, menen kommune er også fullstendig avhengig av de med høyere utdanning, likeså vel som vaktmestere og vaskehjelper! Kommunene står stadig overfor nye krav og effektiviseringer, og interkommunalt samarbeid og regionalisering blir utfordringer framover. Da må man huske å ta vare på de med høyere utdanning også, ellers flykter alle til privat sektor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayli Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 23. oktober 2006 Til uregistrert: Jeg er selvfølgelig klar over hva lærerne fikk i sentrale forhandlinger, men spørsmålet mitt, og innholdet i det jeg skriver forøvrig, dreier seg altså om lokale lønnsforhandlinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå