Gjest Gyngestol i.i Skrevet 26. oktober 2006 #21 Skrevet 26. oktober 2006 Som du ser TS er det veldig mange meninger om hvordan ting skal forekomme i et bryllup. Noen mener bryllup er ensbetydende med å by gjestene på mat eller drikke, mens andre mener det å inviterre gjestene til å feire dagen sammen med dem er nok i seg selv(nei ikke som tilskuer, som foreslått over) fordi de ønsker ha deg der sammen med dem på dagen sin. Da inviteres man til å være sammen med brudeparet på en stor dag, og ta del i dagen deres, men ikke nødvendigvis til mat og drikke, for alle gjestene. Slik jeg ser det grunner dette i et veldig forkjellig syn på hva det vil si å invitere eller innbyde, noen mener man må by på mat/drikke andere mener det er nok å by på seg selv. Altså veldig forskjellige syn, meninger og tradisjoner så det eneste du kan gjøre er å spørre dem du er invitert til for å få innsikt i hva de legger i kaffigjest og hvordan opplegget bør være. Jeg hadde ikke blitt fornermet av et spørsmål av en slik praktisk karakter i all fall, så lenge en spørr litt høffelig.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #22 Skrevet 26. oktober 2006 Det kommer helt an på hvordan det gjøres. Om man inviterer 50 til middag, og så 10 til som kaffegjester, så må det helt klart være kjipt å være kaffegjest. Jeg har vært i 2 bryllup som kaffegjest, av søskenbarn av meg. De hadde en meget liten samling til middagen, foreldre, søsken, tanter-onkler og noen nære venner. Så var en hel hurv invitert til kaffe og fest, alle søskenbarn, bekjente, kolleger, mer perifere venner, naboer etc. Det var flere som var invitert på kaffe enn middag, og ingen følte de manglet oppløpet. Synes det var en veldig grei ordning. Så konklusjonen blir vel at om like mange/flere er kaffegjester, så er det greit. Om man er noen få som er kaffegjester, så er det kjipt.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #23 Skrevet 26. oktober 2006 Ok, i vårt bryllup hadde vi middag et sted for 30 pers. Derett er hadde vi fest, kaffe og nattmat i et annet lokale hvor vi hadde 50 pers ekstra.. Vi la mye i å være presise, men det gjorde ikke alle gjestene så dette kan vel gå begge veier dere... Da vi kom til lokalet var kakene satt frem, de gjestene som kom dit rett før oss hadde fått velkomstdrink og minglet utenfor i det fine været. Vi snakket mad alle da vi kom, og tok gruppebilde før vi alle gikk inn og startet kaffen. Tror helt ærlig at INGEN følte seg overkjørt. Fri bar hele natta, liveband og masse nattmat (grillmat ute, det var en virkelig stor hit!!! Og kan anbefales.). Alle gjestene skrøt etterpå og sa det hadde vært en kjempefest. Så om det er vennlige folk dere skal i bryllup til vil dere få en kjempefin kveld, med fri drikke og god mat.... Ha det gøy!!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #24 Skrevet 26. oktober 2006 Ok, i vårt bryllup hadde vi middag et sted for 30 pers. Derett er hadde vi fest, kaffe og nattmat i et annet lokale hvor vi hadde 50 pers ekstra.. Vi la mye i å være presise, men det gjorde ikke alle gjestene så dette kan vel gå begge veier dere... Da vi kom til lokalet var kakene satt frem, de gjestene som kom dit rett før oss hadde fått velkomstdrink og minglet utenfor i det fine været. Vi snakket mad alle da vi kom, og tok gruppebilde før vi alle gikk inn og startet kaffen. Tror helt ærlig at INGEN følte seg overkjørt. Fri bar hele natta, liveband og masse nattmat (grillmat ute, det var en virkelig stor hit!!! Og kan anbefales.). Alle gjestene skrøt etterpå og sa det hadde vært en kjempefest. Så om det er vennlige folk dere skal i bryllup til vil dere få en kjempefin kveld, med fri drikke og god mat.... Ha det gøy!! ← Høres ut som et kjempe opplegg spør du meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå