Gå til innhold

Min søster skal ha bryllup en måned etter meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her nå og har det ikke helt godt med meg selv. Vet ikke hva jeg skal føle. Er mest sjokkert. Jeg og min forlovede forlovet oss i fjor.

Da annonserte vi for alle når vi skulle gifte oss. Så får jeg i dag over en tekstmelding av min søster at hun ble fridd til på bursdagen sin i år. Kort stund siden. Og at de skal holde bryllup allerede en måned etter oss.

Jeg er selvfølgelig glad på hennes vegne. Men samtidig lei meg.

De har vært samboere i ti år og det var samboeren hennes som ikke ville gifte seg. Derfor syns jeg det er litt dårlig gjort at de skulle bestemme seg for å gifte seg nå nær oss. Vi har ikke så stor familie og det vil bli dyrt med bryllupsgaver og.

Men det jeg tenker mest på er at jeg er redd for å falle litt i skyggen.

Jeg gifter meg kun en gang i livet og vil jo at familien skal glede seg med meg.

Det er jo stas med bryllupsforberedelsene og spenning fram til den store dagen. Jeg er redd for at min søster da heller vil "glemme" min store dag og kun være opptatt av sin dag. Noe hun skal få lov til. Men jeg er redd for sammenlignelser av bryllupene også. I min nære familie gjør man ofte det...

Jeg ser for meg at jeg har lyst at mitt bryllup skal gjøre litt inntrykk slik at det var en stor ting som skjedde i familien min.. Men så etter da bare en måned blir det nytt bryllup. Er sikker på at vi kommer til å få like fine bryllup begge to.

Men er så redd for å havne i skyggen av henne. For hun har alltid vært en person i vår spesielle familie som alle ser opp til. Hun er dronningen liksom..

Så hadde vært leit om ingen husket mitt bryllup når hun gifter seg rett etterpå.

Vet jeg kanskje høres dum ut. Men jeg kan ikke noe for åssen jeg føler det.

Jeg sente henne en melding tilbake at jeg syns det var veldig tett.

Og at jeg var redd for sammenlignelser.. Da får jeg vite at hun hadde fått samboeren sin til å finne ut om vi hadde booket kirke. De hadde sagt til han at vi hadde avlyst. :overrasket:

Noe jeg ikke kan forstå. Da jeg bestilte to år i forveien, noe som gikk bra sa de.

Og til og med fått bestilt klokkeslett og alt. Jeg ringte til og med to ganger i fjor for å bekrefte det. Så nå ble jeg nervøs og skal få ringt i morgen og høre hva som har skjedd!

Men jeg reagerer veldig på at hun ikke kunne spurt meg om vi skulle ha bryllup.

Syns det er rart når jeg tross alt er forlovet. Vi er ikke fjortis forlovet!

Hun spiller overrasket noe jeg syns er utrolig da vi til og med på bursdagen hennes sa at vi hadde forhørt oss rundt om lokaler vi ville leie. Og da hadde hun blitt fridd til bare tre dager før.

Hva er deres tanker om dette? :tristbla:

Føyer til at vi dessverre ikke er så nære søstre heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt dine tanker og følelser jeg.

Er vel ikke så mye annet du kan gjøre enn å glede deg over at du skal gifte deg med din kjære, og at deres dag skal bli helt fantastisk.

Kanskje er det fakta at de faktisk sjekket og fikk det svaret - og at de derfor tenkte at det var greit. Er vel ikke så lett å spørre om sånn heller spesielt når dere ikke er nærem søsken.

Håper du får en fin dag sammen med mannen din - for dere blir dagen helt uforglemmelig - og det er nok det viktigste!

Skrevet (endret)
Jeg skjønner godt dine tanker og følelser jeg.

Er vel ikke så mye annet du kan gjøre enn å glede deg over at du skal gifte deg med din kjære, og at deres dag skal bli helt fantastisk.

Kanskje er det fakta at de faktisk sjekket og fikk det svaret - og at de derfor tenkte at det var greit. Er vel ikke så lett å spørre om sånn heller spesielt når dere ikke er nærem søsken.

Håper du får en fin dag sammen med mannen din - for dere blir dagen helt uforglemmelig - og det er nok det viktigste!

Skjønner at det ikke kan være lett å snakke med meg. Jeg som er den som er den aktive av oss og har strukket ut hånden til henne om kontakt.

Vi er ikke uvenner eller noe. Og jeg har uttrykkt for henne at jeg ønsker mer kontakt, men for døve ører. Derfor syns jeg at det er dårlig at hun ikke kunne høre med meg først! Jeg har bestilt kirke og selv om det er fakta at de sier jeg har avlyst så er det en stor feil. Og et stort mysterium som jeg akter å ta hånd om.

Syns det blir for teit å bruke det som en unnskyldning. Ikke skjønner jeg at vi ikke står oppført i prestegjeldet der.

Endret av Mzfire
Skrevet

Rett og slett dårlig gjort spør du meg... Føler med deg på alle måter, jeg hadde følt det på akkurat samme måten. Enten får man bli enige om dobbeltbryllup, eller så legger man det minst ett halvår etter...

Gjest Revenka
Skrevet

Ærlig talt da, det er ikke enerett på å gifte seg. Jeg syns du skal være glad på søsteren din sin vegne. Din dag blir nok like flott og spesiell for deg som hennes dag blir for henne. Se det positive i det, nå er dere to som kan dele tips og råd mot de TO store dagene :klem:

Gjest Revenka
Skrevet
Enten får man bli enige om dobbeltbryllup, eller så legger man det minst ett halvår etter...

:ler::ler:

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeskuffet over min søster. Dette er din dag og det er en veldig spesiell dag. Jeg tviler ikke på at du ikke unner din søster en fin bryllupsdag, men det er veldig tett. Du har ett poeng med gaver og, jeg hadde ikke blitt skuffet over at gavene hadde blitt mindre til meg, men at det hadde blitt store utlegg for min familie som skal i begge brylluper. Det er sikkert fint at familie er med i forbredelser, det blir ikke like enkelt når det er to bryllup som skal forbredes. Jeg tror og bryllupene vil bli sammenlignet.

Jeg ville tatt det opp med min søster, sagt det at du ønsker at hun skal stille opp for deg i ditt bryllup slik du vil gjøre i hennes, det er da vanskelig at det er så tett, forklar også at det blir mye for familien. Kanskje dere har en intern søskenkrig, dere trenger å få bearbeidet, tenker da på at hun er dronninga og du føler deg tilsidesatt. Kanskje er det derfor hun gifter seg nå for å fremdeles være dronninga? (bare synsing dette)

Jeg ville absolutt tatt det opp med henne så fort som mulig, før dere er kommet for langt i forbredelsene. Lykke til :klem:

Skrevet
Dette er din dag og det er en veldig spesiell dag.

Øhhh, hva skjedde med brudgommen...?

Skrevet
Øhhh, hva skjedde med brudgommen...?

Er du ny her du?

Brudgommen til KG-brudene har aldri hatt stemmerett - de er bare nødvendig staffasje :ler:

Skrevet

Skjønner att du blir såret og iritert.

Da jeg skulle gifte meg,var forloveren min bedt om å vere forlover i et annet bryllup også.

Vi satte datoen først, lenge før hun andre.

Hun andre skulle gifte seg 3 mnd efter oss.

hun byttet dato 2 mnd før brylluprt, til 2 uker før oss.

Hun kjenner meg ikke så veldig godt, men godt nokk!

Syntes det var skikkelig dårlig :sur:

Hun byttet ikke dato forde hun måtte, men kjolebutikken der hun bodde var utleid på hennes kjole, hun gadd ikke kjøre 45 minn til oslo :overrasket:

Skrevet

Vi forlovet oss i sommer men kommer til å ta bryllupet om to år slik at det ikke kommer rett etter et annet bryllup i vennegjengen. Kunne selvfølgelig tatt det noen måneder senere enn vi egentlig ønsker for å få tatt det neste år, men da venter vi heller til sommer etterpå. Så - vi ville ikke legge bryllupet en mnd etter bryllupet til et vennepar, og hun legger det en mnd etter søsteren sin. Syns det var lite hensynsfullt jeg. Men - bedre at hun la det etter deres bryllup da, og ikke en mnd før ;)

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du er skuffet. Jeg drøyde mitt bryllup til neste år nettopp fordi min søster skulle gifte seg i år...

Hadde blitt veldig opp på hverandre, og dyrt for mine foreldre som hele tida har sagt de skal være med å betale.

Men når det er sagt har vi et vennepar som er litt. De har vært sammen i mange år. Vi forlover oss, de forlover seg og setter bryllupsdagen 4 måneder før vår... Pluss 3 måneder før hennes søster, som også gifter seg da...

Men dem om det, tror ikke de har tenkt seg om en gang... Vi har ikke så mange felles venner som kommer i begge bryllupene, så bekymrer meg ikke så mye.

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. Det at hun har fått samboeren sin til å forhøre seg med kirken om dere virkelig hadde booket, er helt utrolig frekt. Hva med å faktisk bare spørre deg?

Skrevet

Det er ikke alle som tenker like langt, og mest sansynlig så mener hun ikke noe vondt med dette.

Jeg forstår at du synes det blir nærme og at du stresser over sammenligninger, og det er i seg selv alvorlig nok, - meeen, egentlig så burde ikke dette gjøre noe, for det er ditt bryllup, og ikke ditt innlegg i en konkuranse, og dessuten så er du jo først ute! Sammenligne gjør folk uansett og det er en mnd eller ett år.

Prøv om dere kan ta en prat med det andre paret, når du nå har fått sjekketut prestekontoret.

Skrevet

Hvorfor kan ikke søsteren endre datoen til noe senere da? Nå har hun jo fått tilbakemelding på at trådstarter synes det er litt kjipt. Hvis hun ikke mener noe vondt med det, så bør hun lytte til trådstarters følelser.

Skrevet

Jeg kan skjønne deg Mzfire, men problemet er ditt, ikke søstern din sitt for å si det sånn. Man har ikke enerett på å gifte seg, det er ikke noen uskreven regel at man må vente minst et halvt år etter sine søsken...

Selv har jeg 7 søsken, hvis alle ville giftet seg om sommern så måtte det ha gått over minst 7 år... Litt unødvendig kanskje?

Tror kanskje man bør gå litt inn i selv og sitt eget oppmerksomhetsbehov..

Skrevet
Ærlig talt da, det er ikke enerett på å gifte seg. Jeg syns du skal være glad på søsteren din sin vegne. Din dag blir nok like flott og spesiell for deg som hennes dag blir for henne. Se det positive i det, nå er dere to som kan dele tips og råd mot de TO store dagene :klem:

Enig.

Hva med å være gla på din søsters vegne?

Skrevet

:Nikke:

Var forøvrig i tre bryllup på fem uker en sommer, og det var på ingen måte sånn at det enkelte bryllupet gjorde mindre inntrykk på meg fordi jeg fikk to andre tett innpå, eller at jeg satt og sammenlignet dem i ettertid. Og uansett blir ikke bryllupet ditt så stort for gjestene dine som det er for deg, uavhengig av om det kommer et annet bryllup en måned senere eller ikke.

Skrevet

;) Jeg føler med deg. Er desverre slik i min familie også-min søster er den som ikke tåler at andre har oppmerksomhet så hun må alltid gjøre ting som er bedre.

HE HE men denne gangen greier hun det ikke.VI er ikke lenger venner så vi snakkes ikke lenger-men desverre har jeg litt rare foreldre også som følger henne,så vet ikke om de kommer i vårt bryllup til sommeren.

MEN OVER TIL DEG.JA det er dårlig gjort av din søster å gifte seg like etter deg,men er hun litt som min familie så hører de ikke på fornuft,og tar slett ikke hensyn til dine følelser.

Det er lett for andre å si -bare ta det opp med din søster så vill hun forstå?Noen ganger er det ikke så enkelt.

MEN dagen er deres uansett-og overse slike som ikke vill dere vel.

:klem: BIRE.

Skrevet

Ærlig talt, det er ingen som har enerett på å gifte seg, så dette synes jeg er tullball av trådstarter. Hun har da på ingen måte forsøkt å komme deg i forkjøpet, hun har da valgt en dato etter deg. Snu det på hodet; ville det vært rimelig at søsteren din skal sette en dato for å tilfredsstille deg? Nei. Dette er hennes og mannens dag, du og mannen din får deres dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...