Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi er i en flyttefase, har sagt opp bredbåndsabonnementet vi hadde. Skal bytte siden det var dyrt det vi hadde.

Vi har ikke hatt innlagt hustelefon fra før, vurderer å skaffe oss IP-telefoni/bredbåndstelefoni i den nye leiligheten vi skal flytte til.

Har hatt kabelTV der vi leide før, nå er det ingenting og vi vurderer å skaffe oss parabol slik at vi kan få inn i allfall TVNorge i tillegg til de vanlige TV-kanalene.

Hvor lønner det seg?

Vi skal ikke ha så voldsomme greier, men vi har funnet disse alternativene.

Bredbånd:ADSL Cool fra Nextgentel (koster 348kr. pr. mnd, + 60kr for ikke innlagt hustelefon = 408kr).

Bredbåndstelefoni: Telio - Fri ringing til fastnett, ingen månedsavgift, 0,89kr pr. minutt til mobil, ingen startavgifter

Parabol:Canal Digital Local, kr. 1339,- pr. år, ingen månedsavgifter ellers. Får da inn NRK1, NRK2, TV2, TVNorge.

Er det noen av disse dere anbefaler? Fraråder? Evt. andre dere anbefaler? Tips? Vi har hatt Telenor Online bredbånd fram til nå, betalte 409kr pr. mnd for tregere linje enn den vi får på ADSL Cool hos Nextgentel.

Er det noen som har erfaring med Telio og Canal Digital?

Håper noen kan komme med tips og råd til oss før vi bestiller noe hos noen av dem.

Lurer også på hvor det er billigst å tegne strømabonnement? Der har vi ikke peiling, brukte Shell for 3år siden men vet ikke om de er billigst lenger.

Endret av Lassie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært innom Telepriser, ja, og sett på bredbånd og bredbåndstelefoni. Men bredbåndstelefonien var ikke samme resultat som jeg har funnet ut selv (Jeg tror Telio må være billigste..)

Gjest Kråkebolle
Skrevet

Hvis du ringer mye, og spesielt til fasttelefon er nok Telio biligst.

Hvis det er mest inngående telefoner hos deg kan et alternativ der du betaler mindre pr måned og til gjengjeld betaler pr minutt være billigere. Jeg var helt sikker på at Telio ble billigst for meg, men etter å ha lagt inn ringemønsteret mitt ble jeg lang i maska.

Det kan også lønne seg å se på fasstelefoni og mobiltelefoni under ett.

Husk også at bredbåndsprisen øker når du ikke har fasstelefon.

Skrevet

Dropp Canal Digital, kjøp heller en ordentlig tuner slik som Dreambox, så slipper du slike plagsomme månedlige utgifter.

Skrevet

Kan det lønne seg å velge fastpris for 1år istedenfor variabel pris?

Skrevet

Det innlegget over var meg, Lassie som ikke er innlogget.

Skrevet

Enda et dumt spørsmål rundt dette med strøm. Jeg vet at i Asker hvor jeg bor er vi nødt til å tegne nettleie fra Hafslund, men kan vi bestille strøm fra f.eks. SKS Kraftsalg AS i Fauske? Det er dette alternativet jeg får opp som billigst på fastpris på 1år på den siden som Kråkebolle linket til.

Gjest Kråkebolle
Skrevet

Ja, du kan velge hvilken som helst av de leverandørene som kommer opp i lista der. Det er bare nettleia som er bundet til den leverandøren som eier det lokale nettet.

Skrevet

Jeg tror jeg har skrevet det før et sted, men jeg er kjempefornøyd med OneCall. Bruker dem både som modil, og bredbåndstelefoni leverandør.

Med bredbåndstelefonen ringer man praktisk talt gratis, både til fasttlf og mobil i Norge!

Her er er link:

OneCall

Skrevet

Jeg har bare godt å si om Telio, har hatt telefoni gjennom dem 2-2,5 år nå (største problemet var vel at det var lang leveringstid i starten).

Nextgentel har hatt en utrolig dårlig kundeservice,og du bør være TÅLMODIG dersom du skal vente på å komme gjennom på telefonen (dette har visstnok blitt litt bedre etterhvert). Fikk også litt problemer da jeg koblet teliotelefon til nextgentel sin router, måtte koble på egen router hvor jeg kunne prioritere telefonen, ellers hendte det at det ble brutt dersom noen lastet ned store mengder samtidig som jeg var i telefonen (eller folk fikk bare opptatt signal). Har også hørt at nextgentel har hatt noe ustabilt nett, men dersom du ikke bruker telnet, ssh osv, bare internett er jo ikke det noe problem.

MoskvaMorten: Hva er dreambox?? :klø:

Skrevet

MoskvaMorten: Hva er dreambox?? :klø:

En Dreambox er en datamaskin slash tuner til parabol som gir deg litt mere muligheter enn de tunerne du ellers får kjøpt, blant annet fra Canal Digital. Den har hd-mulighet, tastatur og kan kjøre medier som MP3, MPEG, DIVX etc etc. Bør kobles til PC og nettverk, det er da de store mulighetene er til stede. Du kan såklart bruke konrt fra Canal Digital og Viasat. Jeg gjør det ikke. Jeg har alle kanalene deres alikevel, pluss en shitload med flere.

Jeg tror man skjønner mulighetene. Det er heller ingen som kan si at dette er noe ulovlig, du har all rett til å bruke den.

Fordelene er store om du skulle bruke den som "vanlig" tuner, den har blant annet en ekstremt mye raskere søketid når du skifter kanal.

Jeg kunne fortalt i det uendelige hvor grei denne maskinen er, men hovedpoenget er at det er et ekstremt mye bedre alternativ enn å betale pr. måned.

Skrevet

Hvilken bredbåndsleverandør anbefaler dere da? Hvis dere ikke anbefaler NextGentel? Hvis dere ser på ADSL Cool som vi vurderer, så ser dere hvor stor linjen er - vi kunne tenkt oss noe i den nærheten. Og da med muligheten for Telio bredbåndstelefoni selvfølgelig.

Skrevet

Tja, det var et godt spørsmål. Selv har jeg bredbånd fra BKK som jeg er kjempefornøyd med, men jeg antar at det ikke er et alternativ i Asker... Har ditt kraftselskap bygd ut noe bredbånd? De fleste jeg kjenner har telenor, og det høres ut som om de er godt fornøyd, men det er jo litt dyrere da. (litt rart ettersom det er nøyaktig den sammen linjen). Misforstå meg riktig ang Nextgentel, dersom det funker, funker det ofte bra nok. Det er kundeservicen jeg har problemer med. (Da vi sa opp tok det dem 10 måneder å betale tilbake det vi hadde betalt for mye. Måtte purre 5-6 ganger også før det dukket opp) De har jo også en "tradisjon" for å sette opp hastighetene (men de hastighetene som står oppgitt er ofte max eller gjennomsnittshastigheter, du vil trolig ofte oppleve at linjen din er langsommere, men slik er det jo på alle med adsl). Ellers har jeg ikke store erfaringer med bredbåndsleverandører, så jeg tør ikke komme med en anbefaling, antar at det er andre her som har brukt andre leverandører enn BKK.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...