Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 De som er gift; kva slags bryllupsgåve satt de mest pris på? Gifteklare og andre; kva hadde de blitt mest glad for å få i bryllupsgåve? Vi skal i bryllup til sommaren, og har så smått begynt å tenke på gåve. Vi har lyst å finne på noko genialt og originalt, men er litt tomme for idèar. Nokon med gode forslag?
Saeria Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg vet at svigerinnen min ble glad for kunst.
Kara W Skrevet 22. oktober 2006 #3 Skrevet 22. oktober 2006 Akkurat nå er den gaven jeg setter mest pris på (økonomisk)støtte til selve bryllupet. Men det er gjerne noe man får av nære familie, og folk i bransjen. Hvis du f.eks er blomsterdekoratør, hadde hun nok satt pris på å få brudebuketten, eller bordpynten i gave. Hva med å lage noe, eller få noe laget til dem som blir unikt? Et bildealbum av deres tid sammen f.eks, hvis dere har kjent hverandre lenge. Noen setter veldig pris på kunst, men ikke alle, så vær sikker på at de kommer til å like det hvis du bestemmer deg for noe slikt. Hvis du skal en tur til utlandet før bryllupet så kan det lønne seg å titte i kounstbutikker/antikvitetsbutikker, ettersom de gjerne har litt annerledes ting enn det man finner i Norge. Forslag som poppet inn i hodet mitt akkurat nå: * et ullpledd med deres navn og bryllupsdato vevd inn i mønsteret * en rosemalt/skjært ut kiste med det nye navnet deres på (hvis de bytter navn, da) * et malt bildet av hytten deres, dem selv eller hunden deres * Noen gode flasker vin med egendesignet ettikett på (gjerne våpneskjold/mongram som passer til navnet/ene deres)
minemor Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 Vår ultimate gave var det som vi ønsket oss..... ting fra gavelista, og ikke masse greier som vi ikke ønsket!!!
Erya Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 Vi fikk en rosemalt kaketine med navnene våre og datoen vi giftet oss på med noen søsken barn.. Det er vel den jeg satt mest pris på, for det var noe vi ikke hadde tenkt på i det hele tatt, men som kan bli en fin ting å ha.. Satt veldig stor pris på alle gavene, men det er vel den som utmerker seg når jeg tenker etter.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 Min ultimate bryllupsgave: Et pent kort med personlig hilsen, og en donasjon til et godt formål ← Dette var det eneste vi ønsket oss. Vi fikk et lass med vaser og lysestaker, vaffeljern og sengetøy. Og ikke ei krone til formålet vi hadde valgt (Leger uten grenser). Kunne de ikke bare respektert ønsket vårt?
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 Dette var det eneste vi ønsket oss. Vi fikk et lass med vaser og lysestaker, vaffeljern og sengetøy. Og ikke ei krone til formålet vi hadde valgt (Leger uten grenser). Kunne de ikke bare respektert ønsket vårt? ← du far gaver, man bestiller dem IKKE !
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #8 Skrevet 23. oktober 2006 Ultimate gaven er noe jeg ønsker meg/skulle ønske jeg hadde hatt vett på å ønske meg Dersom du ikke er riktig sikker så er det igrunnen best å gi noe fra gavelisten. Alternativet må være en ikkemateriell gave, som feks album eller en opplevelse eller tilsvarende. PG: Neida, man bestiller ikke en gave, men hvorfor i huleste er det så innmari negativt å bli irritert over å få en masse TING når man vitterlig ikke har bruk for det, og når det finnes andre som trenger det mere??????
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #9 Skrevet 23. oktober 2006 Min ultimate bryllupsgave: Et pent kort med personlig hilsen, og en donasjon til et godt formål ← Signerer
monikabrx Skrevet 23. oktober 2006 #10 Skrevet 23. oktober 2006 Det ER faktisg tanken som teller... Noe gjennomtenkt og personlig. Om du kjenner dem godt og har en del bilder av dem, kan du lage en fin scrappbook.. Jeg lagde ett fint album til nevøen min, som han fikk på 1 års dagen sin. Tok masse bilder av han det første året. Det er noe han sikkert vil ha mye glede av senere. Du får kjøpt masse fint i hobby butikker og på qxl. Om du er flink til å male, kan du jo male foreksempel en kaketine eller noe annet til dem. De personlige gavene er alltid de beste.
Malama Skrevet 23. oktober 2006 #11 Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Det er vel veldig individuelt. For å si det sånn, om noen ga meg noe rosemalt emd mitt nye navn ville det vært trist. Med mitt nye navn, kjekt, men rosemalt? da havner det bakerst, inners, nederst... kan jo ikke gis bort siden det har mitt navn på. Men rosemaling kan jeg virkelig ikke fordra. Gir du kunst så vær trygg på at du gir en "type" kunst de vil verdsette, det er ikke kjekt å ha fått noe man føler man bør henge/sette frem, men virkelig ikke liker... Vet ikke hva den ultimate gaven ville vært. Det måtte vel være noe personlig fra en som kjente meg godt, eller å holde seg til gjestelista. For vi trenger hverken vaffeljern eller brødrister (vi har nettopp gitt bort ett av vaffeljerna våre, vi trenger nemlig ikke mange), men verdsetter høyt det vi ønsker oss. (og jeg kommer til å være "frekk" og "uhøfflig" nok til å bytte gaver vi ikke har bruk for. Så lenge de ikke er gravert eller malt med navnet vårt, da er vi jo nødt til å beholde det...) Endret 23. oktober 2006 av Malama
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #12 Skrevet 23. oktober 2006 du far gaver, man bestiller dem IKKE ! ← Neida, man bestiller ikke gaver. Men når noen spurte hva vi ønsket oss, så svarte vi. Når de da valgte å gi oss noe annet så er naturligvis det greit (og ja, vi er takknemlige for at de tenkte på oss), men da bør de heller ikke bli fornærmet om de finner lysestakene de gav oss på Fretex. Det er nemlig dit det meste av det vi fikk havnet. Vi har dessverre ikke plass til en masse ekstra, unødvendige ting i en liten leilighet, og det visste alle "giverne" om. Og hvordan i all verden greier du å få det å ønske seg bidrag til Leger uten grenser istedenfor rådyrt sølvbestikk og krystallglass til å fremstå som en egoistisk handling?
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 23. oktober 2006 #13 Skrevet 23. oktober 2006 Takk for svar. Forstår at det er ein vanskeleg ting, dette med gåver, men når vi har lyst å finne på noko originalt tenker vi meir i form av noko ikkje-materealistisk, noko som går an å oppleve, eller noko vi lagar, eller noko i den duren. Vi har IKKJE tenkt å kjøpe ei diger skål berre fordi den ikkje står på ønskeliste, om de forstår - men vi ynskjer å finne på noko som brudeparet ikkje har komt på at dei ynskjer seg! Det er bror til mannen som skal gifte seg.
Susan Sto Helit Skrevet 23. oktober 2006 #14 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg vet vi hadde satt veldig pris på å fått massasje. (Til oss begge, sammen) Desverre var dette noe jeg tenkte på litt for sent til å få formidlet til venner og familie. Eller en hyggelig opplevelsestur sammen med de som ga oss gaven? (Vanskelig å spesifisere nærmere, det bør være noe brudeparet liker.) Vi fikk en bryllupskniv med navnene våre og datoen inngravert. Joda, et fint minne, og flott til å kutte bryllupskaka med, men hva skal vi med den etterpå? Vi har jo for mye "ting" som det er. En kaketine med rosemaling hørtes forøvrig verre ut, for den ville tatt mye mer plass.
Gjest Gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #15 Skrevet 23. oktober 2006 For all fremtid kommer jeg til å konsekvent gi enten ting fra gavelista eller kontanter når jeg skal i bryllup. Fordi da er man sikker på at mottaker blir fornøyd.
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 23. oktober 2006 #16 Skrevet 23. oktober 2006 For all fremtid kommer jeg til å konsekvent gi enten ting fra gavelista eller kontanter når jeg skal i bryllup. Fordi da er man sikker på at mottaker blir fornøyd. ← Vi kjenner brudeparet såpass godt, at vi er sikre på at vi greier å finne på noko som kan falle i smak, dersom vi velger å gå utanfor gåvelista. MEN, vi treng fleire forslag, for det står litt stille for tida. Fleire med idèar?
Gjest Gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #17 Skrevet 23. oktober 2006 Vi kjenner brudeparet såpass godt, at vi er sikre på at vi greier å finne på noko som kan falle i smak, dersom vi velger å gå utanfor gåvelista. Det sa søsteren til mannen min også. Bryllupsgaven fra dem kommer ALDRI ALDRI til å bli brukt, LANGT MINDRE stå fremme................
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 23. oktober 2006 #18 Skrevet 23. oktober 2006 Det sa søsteren til mannen min også. Bryllupsgaven fra dem kommer ALDRI ALDRI til å bli brukt, LANGT MINDRE stå fremme................ ← Tør eg spørre kva de fekk? Vi har som sagt ikkje tenkt å gi ein TING, men noko som kan brukast eller gjerast, trur eg.
Gjest Gjesta Skrevet 23. oktober 2006 #19 Skrevet 23. oktober 2006 Vi fikk en bolle og et fat med lokk i keramikk, i en helt jævlig gråbrun farge, og i størrelser som er helt på trynet. Det passer overhodet ikke inn her noe sted, og jeg har aldri sett noe som ligner en gang i butikkene. Ikke kom de i eske heller, så de var helt håpløse å få byttet..... Nei, etter å ha giftet meg selv, og fått ufattelig mye rart, har jeg vært sikker i min sak. Jeg gidder ikke å kjøpe ting som ikke står på lista. da gir jeg heller kontanter.
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 23. oktober 2006 #20 Skrevet 23. oktober 2006 Nei, det er LANGT frå noko i den kategorien vi har tenkt på, Evelina. Det er jo for å sleppe å kjøpe ein kjedeleg bolle eller eit fat vi har lyst p vere litt originale. Vi tenker turutstyr, sykkel, reise med eller utan andre, heimelaga album frå barndom, ungdom og vaksen alder, eller andre opplevingar... Godt vi har god tid til å tenke på, håpar nokon kan komme med tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå