Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en vennine som røyker, drikker, er overvektig og har et barn fra før. nå er hun gravid igjen (i PP1)

Jeg trener, verken jeg eller sambo røyker, tar alt av vitaminer og råd som nevnes og har prøv i over 1 år nå...

Hvorfor er det så urettferdig, så vanskelig, kan det ikke snart klaffe for oss også.

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Så du mener at du er bedre skikket som mor enn det venninnen din er?

At livet kan være urettferdig er helt sikkert, men ikke ut i fra din beskrivelse på hva som er urettferdig.

Skrevet

Tror gjest bare ventilerte sin frustrasjon her over at alle rådene for forberdret fertilitet blir brutt hos venninna som blir gravid uansett, mens hun selv og mannen prøver så godt de kan å leve sunt for å øke sjansene for å bli gravide, uten hell Tror ikke at det var egnethet som mor hun tenkte på. Skjønner at det føles urettferdig.

Lykke til med videre prøving, gjest. Det klaffer nok for dere også en dag, skal du se. *Clementine krysser fingre* :klem:

Skrevet
Tror gjest bare ventilerte sin frustrasjon her over at alle rådene for forberdret fertilitet blir brutt hos venninna som blir gravid uansett, mens hun selv og mannen prøver så godt de kan å leve sunt for å øke sjansene for å bli gravide, uten hell Tror ikke at det var egnethet som mor hun tenkte på. Skjønner at det føles urettferdig.

Lykke til med videre prøving, gjest. Det klaffer nok for dere også en dag, skal du se. *Clementine krysser fingre*  :klem:

Trådstarter her. Takk Clementine, du har helt rett. Selvfølgelig blir vennina mi en god mor. Bare frustrerende at vi har gjort alt i som står i var makt for å lykkes, så er det så enkelt for andre som ikke en gang har vært i nærheten av å prøve så hardt som oss.

Gjest Bertine
Skrevet
Trådstarter her. Takk Clementine, du har helt rett. Selvfølgelig blir vennina mi en god mor. Bare frustrerende at vi har gjort alt i som står i var makt for å lykkes, så er det så enkelt for andre som ikke en gang har vært i nærheten av å prøve så hardt som oss.

:klem:

Forsår hvordan du har det.

Skrevet

Livet er sjelden rettferdig dessverre.

Noen blir gravide etter ons og kanskje ikke ønsket å bli gravide i det hele tatt, mens noen andre som er i stabile forhold og virklig ønsker et barn prøver og prøver og får aldri en positiv test.

Skrevet

At livet kan være urettferdig er helt sikkert, men ikke ut i fra din beskrivelse på hva som er urettferdig.

Er det nødvendig å være så krass i tonen mot en som legger igjen et lite hjertesukk her inne på forumet?

Skrevet (endret)

Jeg fatter ikke hvordan du klarte å mistolke hovedinnlegget :overrasket:

Jenta er da kun lei seg og opprørt siden venninna ble gravid såpass raskt mens hun sliter til tross for at hun gjør alt riktig. Hun har da ikke nevnt dårlige egenskaper som foreldre overhodet.

Endret av Nàya
Gjest Kardemomme
Skrevet
Jeg fatter ikke hvordan du klarte å mistolke hovedinnlegget  :overrasket:

Jenta er da kun lei seg og opprørt siden venninna ble gravid såpass raskt mens hun sliter til tross for at hun gjør alt riktig. Hun har da ikke nevnt dårlige egenskaper som foreldre overhodet.

Er enig med deg Naya. Trådstarter nevner da ikke at hun tror vennina blir ei dårlig mor? Skjønner godt at hun er opprørt over at livet kan virke urettferdig, og det må være lov til å utrykke seg om slikt i dette forumet.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg fatter ikke hvordan du klarte å mistolke hovedinnlegget  :overrasket:

Hun beskrev venninnens liv på en negativ måte, for hun ramset bare opp de negative tingene om henne. Men hun beskrev sitt liv som noe veldig bra, go derfor svarte jeg som jeg gjorde. Selv om man ønsker å bli gravid, er det ikke dermed sagt at man skal slutte å være medmenneske for det. I sitt første innlegg beskrev hun virkelig ikke venninnen på en positiv måte, og det var det jeg reagerte på.

Syns det er litt for mye forståelse for de som prøver å bli gravid, og de kan tydeligvis lire av seg hva de vil. Og med unnskyldningen om at de er jo så frustrerte, og det må jo alle rundt en forstå.

Jeg har stor forståelse for at de er frustrerte, men ikke når de anser seg selv som perfekte og kritiserer andre som blir gravide. Er heller ikke mye til venninne, i mine øyne da.

Hadde hun droppet venninnens beskrivelse, ville hun fått min fulle forståelse og støtte.

Skrevet

Oi her var det engasjement! Forstår trådstrarter veldig, men må si meg enig i Madam Felle også--- at desverre er det ikke alltid livsstil som styrer dette!!!

Alt endte nok bare opp med misforståelser.

Men trådstarter; :klem: Håper det lykkes for dere snarlig!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Å si at man ikke klarer å forstå at noen lykkes gang på gang uten å løfte en finger...og til og med si at det føles urettferdig, er da jaggu ikke noen dødssynd!

Det føles urettferdig når man sliter med hva det enn måtte være, gjør alt rett, og enda så flyr folk forbi deg i køen du står i. Til og med de som ikke engang ønsker å være der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...