Gå til innhold

Er det teit med regntøy?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet

Da jeg gikk på skolen, var det helt ut å bruke regntøy. Vi ble regelrett mobbet hvis vi hadde det, man skulle visst gå uten å bli våt. Det gjaldt for meg også, trass i mammas forsøk på det motsatte. Tror det var mange som tok det av seg da de var kommet ut av syne, men det skulle nå ikke brukes. På ungdomsskolen var det likedan, men da tok vi bussen, så det ble ikke så mye gåing, men måtte jo til og fra bussen, gymsalen osv., så vi ble ofte nokså våte.

Jeg vet ikke om dette bare var et lokalt tilfelle, men hos oss ble det i alle fall sett på som ganske barnslig der jeg bodde. Dermed ble jeg et paraplymenneske, og har vært det inntil i dag.

Men nå sitter jeg her på hybelen med noe regntøy jeg fikk med meg hjemmefra, og lurer på om jeg skal bruke det. Det er ikke akkurat siste mote, men tror alt er i orden med det.

Så hva er problemet, spør dere. Vel, jeg lurer på om det ennå er slik at regntøy er helt ute, og om de jeg kjenner vil synes jeg er teit om jeg bruker det, det er som sagt ikke nytt, og jeg har egentlig ikke råd til å kjøpe noe nytt nå.

Jeg er bedt med på hyttetur, skjønner dere, og lurer på om jeg blir ledd av...Hva tror dere? Det lille jeg ser av regntøy på de jeg kjenner, er dyre Goretexjakker som ikke jeg har råd til. Dere skjønner sikkert ikke at jeg skriver innlegg om en sånn filleting, men jeg gjør det likevel...

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Heller regntøy enn å bli våt på meg i hvert fall. Skal man på tur er det særdeles upraktisk med paraply.

Skrevet

Hmm... Jeg hadde nok sett litt ekstra dersom jeg møtte noen i ordentlig, tykt, knalloransje oljehyre, men sånne tynne overtrekksdresser er greit å ha synes jeg.

Skrevet

Hehe, jeg har vokst opp på et sted hvor vi ikke kunne la være å bruke ting fordi det var ukult. Da hadde vi frosset ihjel om vinteren. Så vi brukte faktisk både varmedress, polvotter og lue selv på ungdomsskolen.

Stor, tykk oljehyre er kanskje ikke noe å dra på hyttetur med dersom dere skal bevege dere litt (ikke særlig praktisk, og man svetter som en gris i de), men helt vanlig regnsett er da vanlig, det! Ser mange i den type tøy for tida, og da snakker jeg ikke om Gore Tex, men helt vanlig regnsett til 500-600 kr på G-sport, med unntak av fjortisjentene, da, som fortsatt går i halvlange tights, ballerinasko, gensre med bare skuldre og digre tøyvesker. Samme hvor mye det regner. ;)

Skrevet

Det er teit å bli våt, fryse og bli syk på grunn av forfengelighet.

Skrevet

Det er teitere å se ut som en druknet katt.

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Pffft jeg var nå ute og hentet ved for en syk kompis i går og da hadde jeg regnjakke og hette på! Mothermotherfuck yo liksom :D

Skrevet

jeg tilpasser meg litt jeg, bruker stort sett paraply i hverdagen, skal jeg på spasertur kan jeg fint bruke regnjakke, skal jeg på hyttetur ville jeg brukt fullt regnutstyr med regnjakke, regnbukse og gummistøvler.

hva andre synes om det hadde ikke vært så viktig, hyttetur for meg skal være hyttetur, ikke motevisning. (men jeg tenkte nok annerledes om det før, så skjønner tanken.)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Regntøy er tøft. Kanskje det var litt teit, men det var fler som rullet på øynene av de som troppet opp på aktivitetsdager og turer her i vestlandsværet i miss sixty bukse, buffalo sko og ingen jakke. Hallo, jæli fjortis lissom.

Der jeg gikk på ungdomskole og vgs var det ganske vanlig å sykle til skolen, og man sykler ikke i drittvær med paraply. Så tror egentlig ikke noen reagere på regnklær, det var så vanlig.

Skrevet

Nå går jeg på høgskole da - i Bergen. Og der vil jeg si at kulturen er slik at når det regner går man med regntøy til skolen i hvert fall. Bedre det enn å bli våt, kald og syk. Og når man er kommet til skolen så tar man det jo av, og går rundt i helt vanlige klær til man skal hjem igjen.

Når det gjelder hyttetur ville jeg sett rart på deg om du ikke hadde hatt regntøy. Det er noe man trenger da. Jeg er et friluftsmenneske og går mye på fjellet og er mye ute, jeg trenger derfor gode klær, så jeg er nok en av den som går rundt med dyre Bergansklær. MEN jeg reagerer faktisk på dem som kjøper slike klær bare for å bruke dem et par ganger i året. Jeg har noen venninner som kanskje bruker slikt tøy 2-3 ganger i året, men likevel MÅ de ha det nyeste nye av de kjente merkene. Jeg antar at du ikke er en person som trenger regntøy som må vere spesielt slitesterkt og tåle aktiv bruk over flere sesonger, og hadde ikke reagert i det hele tatt om du hadde kommet med regntøy kjøpt for 200,- på Lidl, jeg hadde derimot reagert om du hadde brukt 2000 kroner på en GoreTex-bukse som du nesten aldri kom til å bruke...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Ikke teit. Jeg ønsker meg regntøy til jul, jeg.

Gjest Catwoman
Skrevet
Der jeg gikk på ungdomskole og vgs var det ganske vanlig å sykle til skolen, og man sykler ikke i drittvær med paraply. Så tror egentlig ikke noen reagere på regnklær, det var så vanlig.

Husker jeg syklet til skolen med ei som absoutt skulle sykle med paraply engang. Og DET så teit ut det.

Men sånn egentlig kan jeg ikke huske fra skolen at regntøy var så ille. Regnbukse gikk man ikke med, men regnjakke i sånn tynt stoff var det mange som brukte.

Skrevet

Ikke teit. Da jeg gikk på skolen (mange år siden, ja) så var det også ur-teit. Ingen gjorde det. Men siden da er jeg blitt voksen og har slitt ut mange sett. Synes det er mye bedre med en god regnjakke når det regner og blåser enn med paraply. Sistnevnte bruker jeg så godt som aldri. Og ved de skjeldne anledninger jeg er på hyttetur så er allværsjakken fast følge. Og, jada, den er i bruk nesten daglig i vinterhalvåret, selv om jeg bare skal til og fra jobb.

Med det klimaet som er her jeg bor så er det det eneste som duger.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg bruker paraply når jeg går og regntøy når jeg sykler eller skal på tur. Det er teit å se ut som en drukna katt. Det ser også veldig usporty ut når man skal på tur, om man skal tenke på den måten. På tur er man absolutt kulest om man har utstyret i orden, ja.

Skrevet

Når man har gått ut av videregående, så er det helt greit å skaffe seg regntøy. ;) Men jeg skal innrømme at jeg nå endelig har funnet noe som er mer snasent enn min "kjekke" Helly Hansen dress. OK, den gjør at jeg er tørr. Den har fleesefor i lommene. Den har hette og skikkelige bukser. Og jeg bruker den KUN når jeg skal ut på tur, fordi den er så sinnsykt lite lekker. ;) Til nå har jeg brukt en tynn boblejakke med litt polyesterlag ytterst når jeg har vært ute i regn i byen. Nå har jeg skaffet en penere regnkåpe på Mango. Så ja, jeg er forfengelig når det gjelder regntøy, men skulle jeg ut på hyttetur, så hadde jeg tatt med regnsettet mitt, ikke regnkåpa. :) Så får heller de übertrendy uten regntøy sitte og skjelve som våte katter. ;)

Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet

Jeg forstår det slik som at dere ikke synes det er så dumt da, med regntøy, og kanskje dummere uten. Det var vel egentlig det jeg hadde ventet, men jeg er jo litt miljøskadet da, og er ikke så vant til hytteturer. Lurer likevel på hva de sier når jeg tropper opp med utstyret, men... Jo, det er vel sånt gummiregntøy som "alle" hadde før (men ingen brukte), men det er vel bedre enn ingenting. Takker for innspill, får se hvordan det går... Håper på sol!

Gjest Borghild
Skrevet

Regntøy er teit, teit, teit! Nei da er det bedre å bli et druknert katteskinn. Da kan man få en 3-dagers også.

Skrevet

Nei. Heldigvis er regntøy ganske 'in' nå, iallefall skinnimitasjoner og PVC i alt mulig fra hatter til sko.

Skrevet
Pffft jeg var nå ute og hentet ved for en syk kompis i går og da hadde jeg regnjakke og hette på! Mothermotherfuck yo liksom :D

HVA? Brukte du ikke PAPAPLY?

:ler: haha, syns jeg ser det for meg: paraplyen i den ene hånda og vedstabel i den andre :legrine:

Kle deg etter behov, er nå mitt råd.

Skrevet

Regntøy på tur er ikke teit. Paraply på fisketur derimot....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...