Gjest Gjest_Mammamia_* Skrevet 22. oktober 2006 #1 Del Skrevet 22. oktober 2006 Oppgave 5.. Skal vi skrive inn alle opplysningene (alle kontonummer, kontonavn og saldo per 25.12) i nytt regneark? Er det noen andre enn jeg som syns dette er et tungt case? Jeg tenker da spesielt på oppgave 3 og 5. Skal vi også levere inn egenprodusert diagram m/utregninger til 3, samt regneark m/utregninger til oppgave 5? Eller holder det å skrive svarene? Hilsen frustert og forvirret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. oktober 2006 #2 Del Skrevet 22. oktober 2006 Syns dette er tungt til bare å være innlevering,case kommer jo ikke før i november. men tror vi skal sette inn alle tallene (kontonummer ol.) jah i oppgave 5... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #3 Del Skrevet 22. oktober 2006 Men om vi stryker på denne.. Hva skjer da? Får vi ikke gå opp til eksamen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #4 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg skjønner at jeg ligger svært dårlig an. Mer enn jeg trodde. Mammamia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. oktober 2006 #5 Del Skrevet 22. oktober 2006 nei vi får nok ikke det... men skal veldig mye til da.... oppgave 1,2 og 4 er jo ikke så gale, men på 4 har dere bare beskrevet eksempler eller satt opp eksempler med tall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #6 Del Skrevet 22. oktober 2006 er det noen som vet hvordan vi regner ut 3a? alle snakker om å sette d inn i et diagram, men vi skal jo klare det uten data på eksamen så må jo bare lære hvordan en skal regne det ut for hånd nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mammamia_* Skrevet 22. oktober 2006 #7 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har ike satt opp eksempler med tall.. Kanskje jeg bør gjøre det? Men jeg vet ikke om det skal veldig mye til. jeg vet ikke hvor mye som må være rett for at man skal stå, eller hvor mange feil an kan ha. dette syns jeg egentlig vi burde ha fått informasjon om. Akkurat nå har jeg litt panikk for å være helt ærlig. Ikke så veldig lite panikk heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mammamia_* Skrevet 22. oktober 2006 #8 Del Skrevet 22. oktober 2006 er det noen som vet hvordan vi regner ut 3a? alle snakker om å sette d inn i et diagram, men vi skal jo klare det uten data på eksamen så må jo bare lære hvordan en skal regne det ut for hånd nå... ← Slik jeg har forstått det skal diagram også leveres inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #9 Del Skrevet 22. oktober 2006 jeg gidder ikke legge for mye arbeid i denne innleveringen, det skal faktisk ikke være nødvendig, så tror ikke jeg gidder å sette opp eksempler med tall, står jo ikke noe om det, så kan jo ikke trekke ned viss du bare gir skriftlige eksempler? men er det noen som har funnet svar på oppgave 3a? i tilfelle hvordan? i læreboka står det jo at optimal kvantum og tilhørende pris finnes der forskjellen mellom totale inntekter og kostnader er størst, det vil altså si 600 enheter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #10 Del Skrevet 22. oktober 2006 hmm... men andre finner jo svaret med å lese av diagrammet, viss vi får en slik oppgave på eksamen, må vi altså sitte å tegne diagram å så finne svare? har jo bare 3 timer på eksamen,vil ikke sløse vekk 10min på å tegne og lese av et diagram.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mammamia_* Skrevet 22. oktober 2006 #11 Del Skrevet 22. oktober 2006 jeg gidder ikke legge for mye arbeid i denne innleveringen, det skal faktisk ikke være nødvendig, så tror ikke jeg gidder å sette opp eksempler med tall, står jo ikke noe om det, så kan jo ikke trekke ned viss du bare gir skriftlige eksempler? men er det noen som har funnet svar på oppgave 3a? i tilfelle hvordan? i læreboka står det jo at optimal kvantum og tilhørende pris finnes der forskjellen mellom totale inntekter og kostnader er størst, det vil altså si 600 enheter? ← Her er det i alle fall noen som gjør det på den vanskelige måten. http://www.matematikk.net/ressurser/mattep...opic.php?t=9219 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mammamia_* Skrevet 22. oktober 2006 #12 Del Skrevet 22. oktober 2006 hmm... men andre finner jo svaret med å lese av diagrammet, viss vi får en slik oppgave på eksamen, må vi altså sitte å tegne diagram å så finne svare? har jo bare 3 timer på eksamen,vil ikke sløse vekk 10min på å tegne og lese av et diagram.. ← Jeg aner ikke, men nå står det jo i oppgaven at det det skal løses på grunnlag av beregninger og et enhetsdiagram, og så står det i forordet til oppgaven at alle tallsvar skal begrunnes med utregning osv. På den måten er det vanskeligere å jukse. Antar jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #13 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei BI medstudenter! Bed. øk læreren vår sa at hvis vi kunne alt så skulle vi bruke 14 timer på HELE innleveringen. Jeg og ei annen satt fredag fra kl. 09:00-16:00 og i dag kl. 10:00-16:30 og vi har en del igjen. Har gjort en del alene også. Uff, føler at vi ikke blir ferdig ass. Dårlig gjort å måtte jobbe så mye i helgen. Selv vi studenter må vel få litt fri? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #14 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei BI medstudenter! Bed. øk læreren vår sa at hvis vi kunne alt så skulle vi bruke 14 timer på HELE innleveringen. Jeg og ei annen satt fredag fra kl. 09:00-16:00 og i dag kl. 10:00-16:30 og vi har en del igjen. Har gjort en del alene også. Uff, føler at vi ikke blir ferdig ass. Dårlig gjort å måtte jobbe så mye i helgen. Selv vi studenter må vel få litt fri? ← Du som har gjort så mye. Har vel ikke tilfeldigvis svarte på 3a? Lagt diagram og lest av? hvordn diagram? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 22. oktober 2006 #15 Del Skrevet 22. oktober 2006 En liten ide til senere: Hvorfor danner dere ikke kollokviegrupper med de studentene dere henger mest med? Så kan dere møtes på faste tidspunkt på små læringsrom eller biblioteket, og i helgene etter behov. Mye mer effektivt å løse cases og øvingsoppgaver i fellesskap, og dere kan lære av hverandre. Å sitte på et vanlig forum uten nødvendige hjelpemidler til å vise hverandre eksempler, er ihvertfall nytteløst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #16 Del Skrevet 22. oktober 2006 En liten ide til senere: Hvorfor danner dere ikke kollokviegrupper med de studentene dere henger mest med? Så kan dere møtes på faste tidspunkt på små læringsrom eller biblioteket, og i helgene etter behov. Mye mer effektivt å løse cases og øvingsoppgaver i fellesskap, og dere kan lære av hverandre. Å sitte på et vanlig forum uten nødvendige hjelpemidler til å vise hverandre eksempler, er ihvertfall nytteløst. ← VI, dvs jeg, har kollokviegruppe, men vi har fått beskjd om at dette skal løses individuelt og at samarbeid vil tas som juks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #17 Del Skrevet 22. oktober 2006 Ja, at akkurat denne oppgaven skal løses individuelt, altså. Andre case jobber vi sammen på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 22. oktober 2006 #18 Del Skrevet 22. oktober 2006 Å sitte sammen rundt et bord og løse oppgaver hver for seg, med mulighet til å be andre om hjelp, er ikke fusk. Men en meget effektiv måte å lære på. For hvordan i all verden skal man lære noe når man ikke skjønner en dritt (pardin my french...)? (spurte tom en universitets-jurist om dette da jeg drev med tillitsvalgsarbeid som student) Jeg er selv siv.ing. og vi hadde da ganske så store selvstendige oppgaver, i tillegg til fire øvingsoppgaver som skulle inn hver uke. Men vi hjalp jo naturligvis hverandre når vi sto fast. Selv om det var selvstendig arbeid. Akkurat som man gjør i arbeidslivet. Vi hadde tom. en foreleser som fant ut hvor og når vi satt med disse oppgavene, og kom tilfeldigvis forbi for å kunne gi tips og vink. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mammamia_* Skrevet 22. oktober 2006 #19 Del Skrevet 22. oktober 2006 Å sitte sammen rundt et bord og løse oppgaver hver for seg, med mulighet til å be andre om hjelp, er ikke fusk. Men en meget effektiv måte å lære på. For hvordan i all verden skal man lære noe når man ikke skjønner en dritt (pardin my french...)? (spurte tom en universitets-jurist om dette da jeg drev med tillitsvalgsarbeid som student) Jeg er selv siv.ing. og vi hadde da ganske så store selvstendige oppgaver, i tillegg til fire øvingsoppgaver som skulle inn hver uke. Men vi hjalp jo naturligvis hverandre når vi sto fast. Selv om det var selvstendig arbeid. Akkurat som man gjør i arbeidslivet. Vi hadde tom. en foreleser som fant ut hvor og når vi satt med disse oppgavene, og kom tilfeldigvis forbi for å kunne gi tips og vink. ← Akkurat nå angrer jeg på at vi ikke gikk sammen om det hele. Men nå er innleveringen på tirsdag, og det er for sent å avtale samarbeid for i morgen i alle fall. Jeg kommer til å droppe forelesningene på tirsdag for å forsøke å fullføre, så jeg håper noen av gruppemedlemmene har lyst og mulighet til å gjøre det samme, så vi kan ro dette i havn. For jeg skjønne virkelig ikke en dritt akkurat nå, og frykter at alt jeg har gjort med utregninger og innføring i regneark er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå