Gjest squeeky Skrevet 23. oktober 2006 #21 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Hm..., jeg tror jeg skjønner! Virker jo egentlig veldig greitt det...! Men er redd for å gjøre feil, med hensyn til ryggskaden... Følger det med bruksanvisning? ← Her er en lenke med litt forskjellige øvelser du kan ta Øvelser med medisin ball Øvelse med fitness ball Endret 23. oktober 2006 av squeeky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 23. oktober 2006 #22 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hadde ikke gjort de øvelsene uten noen til å se på/veilede nei.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest squeeky Skrevet 23. oktober 2006 #23 Del Skrevet 23. oktober 2006 Kan jo kjøpe en DVD som viser step by step: Fitness ball for Dummies Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 23. oktober 2006 #24 Del Skrevet 23. oktober 2006 Kan jo kjøpe en DVD som viser step by step: Fitness ball for Dummies ← Saken er at med ryggskader er det en ting å vite hva man skal gjøre. Noe annet er å gjøre det riktig selv i praksis.. Og det er jo veldig essensielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #25 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg tok 100 sit ups hver dag for noen år tilbake, i tillegg trente jeg aerobic og spinning. Dette hjalp mye på magen, men den såkalte fødselsmagen forsvant ikke Har etter dette fått et barn til og har begynt på "slankekurs" og skal begynne å trene + ta situps hjemme igjen.......men regner med at magen er verre nå etter tre barn.....derfor vurderer jeg mageplastikk neste år når jeg har slanket meg og trent en god stund......skal selvfølgelig gjøre alt før jeg går til det skrittet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 23. oktober 2006 #26 Del Skrevet 23. oktober 2006 Muskulaturen kan trenes opp, men er det fett må det tas med annet enn styreketrening.. Men mye av poenget er å trene riktig. Dvs at man gjør øvelsen teknisk riktig. Da må man ikke bruke hoften, men magen.... Ned med krosryggen, sug inn magen og press litt opp. men ikek lengre enn at korsryggen har kontakt. Hold et sek eller to, sakte ned igjen, men ikke så langt ned at skylderbladene går nedi. Opp igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #27 Del Skrevet 23. oktober 2006 Feil. Rygg og mage kan trenes hver dag. De jobber jo statisk hele tiden, og er bygd for å tåle bell. andresledes enn annen muskulatur. ← Nei ikke feil. Du kan trene rygg og mage hver dag, men det er ikke nødvendig. Hvis du f.eks. vil ha sixpack er det lurt å trene med hard belastning, og ikke hver dag. (Sikkert delte meninger om dette som om så mye annet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 23. oktober 2006 #28 Del Skrevet 23. oktober 2006 Situps vil bare stramme opp musklaturen da. Hvis du vil ha vekk fett, så er jogging, sykling... Alt man blir sliten og anpusten av, er bra. Men kroppen er litt sån at du ikke får så bra resultater hvis du bare trener 1 muskelgruppe. Hvis du trener styrke i hele kroppen. vil resultatene komme fortere og bli mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 23. oktober 2006 #29 Del Skrevet 23. oktober 2006 Nei ikke feil. Du kan trene rygg og mage hver dag, men det er ikke nødvendig. Hvis du f.eks. vil ha sixpack er det lurt å trene med hard belastning, og ikke hver dag. (Sikkert delte meninger om dette som om så mye annet) ← Man burde ikke trene ryggen så ofte fordi den kan bli skada. Man burde ikke trene magen så ofte, fordi det stresser nervesystemet, å da er det vanskligere for kroppen å bygge seg opp igjen... Trener man lett, burde det gå bra da, å siden dere er jenter, regner jeg med at dere ikke trener med tunge vekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 23. oktober 2006 #30 Del Skrevet 23. oktober 2006 Man burde ikke trene ryggen så ofte fordi den kan bli skada. Man burde ikke trene magen så ofte, fordi det stresser nervesystemet, å da er det vanskligere for kroppen å bygge seg opp igjen... Trener man lett, burde det gå bra da, å siden dere er jenter, regner jeg med at dere ikke trener med tunge vekter. ← Ok. Utdannet bachelor i idrett. Magen kan trenes hver dag. Det samme med ryggen. Øvelsene må være "gode". *gjentar meg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 23. oktober 2006 #31 Del Skrevet 23. oktober 2006 Nei ikke feil. Du kan trene rygg og mage hver dag, men det er ikke nødvendig. Hvis du f.eks. vil ha sixpack er det lurt å trene med hard belastning, og ikke hver dag. (Sikkert delte meninger om dette som om så mye annet) ← Nei, er ikke delte meninger om det nei. Ve, kanskje de som tror de kan trening. Husk hvem som spør om hjelp. Ike en bygger men ei dame som vil ha råd til litt trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #32 Del Skrevet 23. oktober 2006 Man burde ikke trene ryggen så ofte fordi den kan bli skada. Man burde ikke trene magen så ofte, fordi det stresser nervesystemet, å da er det vanskligere for kroppen å bygge seg opp igjen... Trener man lett, burde det gå bra da, å siden dere er jenter, regner jeg med at dere ikke trener med tunge vekter. ← Jeg er jente. Jeg trener med tunge vekter. Så tunge at jeg overhodet ikke klarer mer enn 8-10 repetisjoner, fordelt på 3-4 sett. Da er det ikke snakk om at jeg holder på til det gjør "litt vondt", men fortsetter til det bare ikke er fysisk mulig lenger. Blir sur når folk sier at jenter ikke kan trene tung styrke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 23. oktober 2006 #33 Del Skrevet 23. oktober 2006 Nå er det uansett ingen grunn til å trene 8-10 - serier på rygg og mage da. Tvert imot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 23. oktober 2006 #34 Del Skrevet 23. oktober 2006 Blir sur når folk sier at jenter ikke kan trene tung styrke... ← Det er langt færre jenter enn gutter som vet hva "tungt" er. Sliker det bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 23. oktober 2006 #35 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Ok. Utdannet bachelor i idrett. Magen kan trenes hver dag. Det samme med ryggen. Øvelsene må være "gode". *gjentar meg selv... ← Mkæj! Det jeg lærer om har med bodybuilding å gjøre, så det er vel litt forskjell på hvordan det fungerer, og vanlig idrett og trening. Ryggen burde man være forsiktig med uansett! Man kan trene den hver dag, men hvis musklaturen der er sliten, så er det lettere å skade den. Man kan trene magen hver dag også, men som jeg sa, så er det en påkjenning for nervesystemet, å kroppen bygger dårligere da... Men det spiller sikkert ikke så mye rolle, om man ikke bygger seg for å bli stor, da. Man kan vel forsåvidt trene hele kroppen hver dag, så lenge man ikke trener til man ikke greier mer. Endret 23. oktober 2006 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #36 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det er langt færre jenter enn gutter som vet hva "tungt" er. Sliker det bare ← DET er veldig sant ja... Får helt makk når jeg hører andre jenter som trener "styrke" med sånne små lilla og rosa plastmanualer på 1-2 kilo "åi nå er jeg sliten ass, kommer sikkert til å bli driiiitstøl i morgen ass" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 24. oktober 2006 #37 Del Skrevet 24. oktober 2006 Mkæj! Det jeg lærer om har med bodybuilding å gjøre, så det er vel litt forskjell på hvordan det fungerer, og vanlig idrett og trening. Ryggen burde man være forsiktig med uansett! Man kan trene den hver dag, men hvis musklaturen der er sliten, så er det lettere å skade den. Man kan trene magen hver dag også, men som jeg sa, så er det en påkjenning for nervesystemet, å kroppen bygger dårligere da... Men det spiller sikkert ikke så mye rolle, om man ikke bygger seg for å bli stor, da. Man kan vel forsåvidt trene hele kroppen hver dag, så lenge man ikke trener til man ikke greier mer. ← Det er forskjell på bygging og annen trening ja. men magen og ryggstrekkerne er bygd anderledes enn annen muskulatur. det er fordi de hele tiden er i tonus (spenning) og da må være bygd anderledes for å tåle slik jevn bellastning. derfor kan man trene dem hver dag. Turnere og friidrettfolk trener magen og ryggen hver dag f eks. Det er heller ikke nervesystemet pr se som blir slitent,; det er muskulaturen som brytes ned og må ha tid til å bygge seg opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 24. oktober 2006 #38 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Det er forskjell på bygging og annen trening ja. men magen og ryggstrekkerne er bygd anderledes enn annen muskulatur. det er fordi de hele tiden er i tonus (spenning) og da må være bygd anderledes for å tåle slik jevn bellastning. derfor kan man trene dem hver dag. Turnere og friidrettfolk trener magen og ryggen hver dag f eks. Det er heller ikke nervesystemet pr se som blir slitent,; det er muskulaturen som brytes ned og må ha tid til å bygge seg opp igjen. ← Ja, jeg sjekka det nå. Det de mente var at man skulle trene magen på slutten av økta, siden man bruker magen veldig mye uansett. Er man sliten der, så blir man jo dårligere i andre øvelser også. Når jeg leste det omigjen nå, så skjønner jeg ikke helt hvordan jeg kan ha misstolka det Huska sikkert feil, bare fordi det var såpas lengesia sist jeg leste på det... Jaja hehehe (også kan du sansynligvis mer enn meg da, siden jeg bare leser om det som en hobby, å du faktisk er utdanna ) Endret 24. oktober 2006 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå