Gå til innhold

Om jeg tar 100 situps hver dag

Gjest Lanyah

Anbefalte innlegg

Blir det resultater da?.... :)

Jeg lurer på å kjøpe sånn situps- greie (hva heter det? :klø: ), òg begynne å jobbe med flat mage. Itillegg til mye turgåing, ca. halvtime hver dag...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er klart det blir resultater ut av det! :)

For min del er det ikke realistisk at jeg klarer det (selv om jeg gjerne skulle gjort det!), så jeg liker heller å ha små mål. Da kan jeg kan øke etterhvert, og føle at jeg blir bedre og bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir resultater av det ja...det gjorde det hos meg.

Nå holder jeg de vedlike ved å ta 100 annenhver dag...

Lykke til

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker mannen kjøpte Abflex på TV-shop for mange år siden. Er det det du mener? Kan du ikke bare ta vanlige sit-ups?

Nå fikk jeg også lyst til å begynne - men tror aldri jeg klarer det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de beste magemusklene bør du hvile ihvertfall en dag mellom øktene. Og husk at det er mye bedre med færre situps som gjøres riktig med skikkelig intensitet, enn mange "halvveise".. Men 100 er nok et fint tall det! Del det opp i 3-4-5 serier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare husk at forbrenning er like viktig!! Pass på å få forbrent nok fett - ellers vil ikke magemusklene dine vises - uansett hvor mange sit-ups du tar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker mannen kjøpte Abflex på TV-shop for mange år siden. Er det det du mener? Kan du ikke bare ta vanlige sit-ups?

Nå fikk jeg også lyst til å begynne - men tror aldri jeg klarer det... :sjenert:

Jeg har ryggskader, så jeg må ikke legge så mye press på ryggen. Derfor er det lille hjelpestativet utrolig bra hjelpemiddel! ;) Da jeg bruker hendene til å hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at forbrenning er like viktig!! Pass på å få forbrent nok fett - ellers vil ikke magemusklene dine vises - uansett hvor mange sit-ups du tar ;)

Vet det! ;) Derfor tenkte jeg og i tillegg gå en tur hver dag, samtidig med at jeg spiser sunt. Selv om det å spise sunt ikke alltid hjelper...! Men jeg forsøker iallefall, har gått ned 5 kg. nå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest squeeky

Anbefaler deg å kjøpe en sånn ball jeg....den tar for seg mye av belastningen...og den gir knallbra resultater. Koset 79,- på XXL....

*ser på sixpacken som begynner å bli synlig* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å kjøpe en sånn ball jeg....den tar for seg mye av belastningen...og den gir knallbra resultater. Koset 79,- på XXL....

*ser på sixpacken som begynner å bli synlig* :)

Jeg skjønner ikke bruken av den, òg vil alt skal være så enkelt så mulig...! Eh..., ja. jeg er lat på den måten! :ler:

Hvordan bruker du den? det er magen jeg bare vil konsenstrere meg om..., er det den du har jobbet med ògså?... ;) Jeg klarer ikke vanlig sit- ups da ryggen låser seg..., så jeg klarer ikke å forestille meg at den skal være lettere...

Endret av Lanyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i denne. du kan ta så mange situps du vil, men dersom du har litt fett på magen, og ikke får forbrent disse vil man ikke se forskjell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i denne. du kan ta så mange situps du vil, men dersom du har litt fett på magen, og ikke får forbrent disse vil man ikke se forskjell..

Men hvordan tenker dere jeg skal forbrenne? Forbrenner vel litt når jeg tar sit- ups?..., eller har jeg misforstått? Er det i matveien dere tenker...? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest squeeky

Denne ballen plasserer du under rumpa di, slik at du bare "ruller" opp og ned...lat som om du sitter på en stol. Plasser beina rett foran deg, og spre dem ca. 4 knyttenever. Når du lener deg bakover på ballen, så tar den imot ryggen din, istedetfor at du er i "løse lufta" om du forstår...denne øvelsen tar for seg både øvre, nedre og sidene av magen din....

Litt knotete beskrivelse.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..., jeg tror jeg skjønner! Virker jo egentlig veldig greitt det...! Men er redd for å gjøre feil, med hensyn til ryggskaden... Følger det med bruksanvisning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Men hvordan tenker dere jeg skal forbrenne? Forbrenner vel litt når jeg tar sit- ups?..., eller har jeg misforstått? Er det i matveien dere tenker...? :klø:

Sit-ups forbrenner yderst lite fett, du får ikke akkurat opp pulsen ved å ligge på gulvet og ta noen sit-ups, du styrker muskler, men dersom du har endel fett på magen så forsvinner ikke dette sånn helt uten videre. Skal du ha bort dette så må du trene utholdenhet; sykling/svømming/jogging/hurtige gåturer/osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

....og man kan dessverre ikke punktslanke seg. Fettet på magen er noe av det vanskeligste å få bort, sammen med hofte/rompe, for oss kvinner vel og merke.

Det er meningen vi kvinner skal ha litt ekstra her serru ;)

Men kjempebra med sit-ups, sammen med styrke/kondisjon! Man trenger muskler for å forbrenne fett.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kondisjonstrening... jeg hadde omtrent 6pack da jeg drev med aerobic. klarer ikke å oppnå de resultatene nå som jeg ikke trener det lenger uansett hvor mange situps jeg tar. sier seg selv det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de beste magemusklene bør du hvile ihvertfall en dag mellom øktene. Og husk at det er mye bedre med færre situps som gjøres riktig med skikkelig intensitet, enn mange "halvveise".. Men 100 er nok et fint tall det! Del det opp i 3-4-5 serier!

Feil. Rygg og mage kan trenes hver dag. De jobber jo statisk hele tiden, og er bygd for å tåle bell. andresledes enn annen muskulatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..., jeg tror jeg skjønner! Virker jo egentlig veldig greitt det...! Men er redd for å gjøre feil, med hensyn til ryggskaden... Følger det med bruksanvisning?

Husk å ta ryggøvelser også da, ellers får du ujven tonus/spenning og det går ut over ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...