Gå til innhold

Helsekosten og vitaminer til barn... hva skal jeg kjøpe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt meg en tur på Helsekosten i morgen for å kjøpe shampo til ungene (Lavera baby/barneshampo)

I tillegg tenkte jeg å kjøpe vitaminer til ungene (gutt 3,5 år og jente 9,5 mnd). Har du noen anbefalinger? Hva med denne Udos Choice? Vil ha ”ekte” vitaminer, som taes ordentlig opp av kroppen.

Mange takk for hjelp…12

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

hvorfor skal du kjøpe vitaminpiller til barna dine?? får de ikke et variert kosthold, med brød, smør, ost, leverpostei, makrett i tomat og skikkelige middager med grønnsaker av og til. og frukt får de vel i barnehagen.......

jeg gir barna mine tran jeg (5 og 7 år). det har de fått siden de ble født (blanda det i morsmelken) og de får det kun i måneder med r dvs ikke om sommeren.

sammen med et vanlig kosthold, er dette bra nok. det kan faktisk være farlig å begynne å proppe i barna en masse piller.

Skrevet

Hei!

Barna får ikke i seg nok vitaminer ol.l. igjennom maten. Tror ikke så veldig mange småspiste barn gjør det.

Altså jentungen er enkel, tar d-vitamindråper (prøvde tran, men bare brakk seg) og 2 måltider med grøt. Ellers så er det bare pupp. Hun vil ikke ha noe annet. Har prøvd. Noe frukt er grei, og det får hun.

Guttungen spiser som en fugl. Kanskje 1 skive til frokost. Nesten ikke lunch, kanskje 1 skive. Middag, vel... liker ikke grønsaker av noe slag (tro meg har prøvd!) og da blir det stort sett pomfri og ris + kylling, det liker han. Risengrynsgrøt er greit, likeså pannekaker og karbonader duppet i ketchup. Middagsposjonen er som regel liten og 1 skive til kvelds. Prøver å tilby frukt og grønt innimellom, men nei, det vil han ikke ha. Han får Sanasol tabeletter og fluor hver dag. Men vil gjerne ha tilbakemelding om noen andre har prøvd helsekost-vitaminer (de skal visst være bedre) og hva som er best.

Så jeg er redd han ikke får i seg det han skal ha av vitaminer og mineraler. Han er en tynn og finspist liten luring. Sukk...

Derfor ville jeg ha hjelp... icon_smile.gif12

Skrevet

Hei Huldra icon_smile.gif

Barna mine (3 og 7 år) får tran hver dag pluss barnevitaminer som heter Multi-tabs. Disse får man kjøpt på apoteket. Har prøvd barnevitaminer fra helsekosten, men de ville ikke mine barn ha. Smakte på dem selv og de smakte pyton icon_frown.gif Ellers så skal ikke barn under 3 år ha vitaminer i tablettform. Da er det bedre med flytende.12

• 2 uker senere...
Skrevet

Et godt og anerkjent vitamintilskudd i flytende form: Sanasol

Skrevet

Tror nok d viktigste du kan vi barna av kosttilskudd er tran! Min 1åring har fått tran fra han var 4 uker. For en stund siden prøvde jeg Eskimo 3 kids, da den skulle ha en tutti frutti smak som barna likte, men den var rett og slett grufull!. Han vil faktisk heller ha vanlig tran.

Dersom barna er smaspiste og bare spiser det som er best og mest usundt på tallerkenen, er d viktig at du ikke "belønner" med usunne med usunne mellommåltider, men prøver å være ekrstremt nøye på faste tider... Ikke enkelt, og det er sikkert mer som nå til, men verdt å prøve.

• 20 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
Huldra skrev (På 24.3.2002 den 9.48):

Har tenkt meg en tur på Helsekosten i morgen for å kjøpe shampo til ungene (Lavera baby/barneshampo)

I tillegg tenkte jeg å kjøpe vitaminer til ungene (gutt 3,5 år og jente 9,5 mnd). Har du noen anbefalinger? Hva med denne Udos Choice? Vil ha ”ekte” vitaminer, som taes ordentlig opp av kroppen.

Mange takk for hjelp…12

Vi kjøper vitamin bjørner og vitamin fisker. Det er ekte vitaminer 

Anonymkode: 13dbf...c65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Variert mat på butikken, evnt D vitamin på vinteren, skal barn ha

Anonymkode: be233...08b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi kjøper vitamin bjørner og vitamin fisker. Det er ekte vitaminer 

Anonymkode: 13dbf...c65

Denne tråden er over 20 år gammel....

Anonymkode: 228e0...b77

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...