Gå til innhold

Sosialpsykologi 1

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har oppgavelevering til onsdag, og står helt fast...

Oppgaveteksten lyder; Hvorfor tiltrekkes mennesker av hverandre?

Temaet er Love and affiliation

Noen som kan hjelpe meg litt? Hva er viktig å ha med? Er Harlow's apestudier for langt ut på vidda? Dersom jeg klarer å vinkle det inn mot at mennsker har et sterkt behov for tilknytning til signifikante andre, og at isolasjon og deprivasjon kan få store konsekvenser?

Hvor stor vekt bør jeg legge på tiltrekning mellom mann/kvinne vs tiltrekning på mellommennskelig nivå (venner)

Har ellers tenkt til å ha med ulike teorier på hvordan mennesker tiltrekkes hverandre, som umiddelbar nærhet (proximity), evolusjon/kultur, reciprocity prinsippet, likhetsprinsippet....

Noen som kan hjelpe meg?

Blir veldig glad for innspill!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har oppgavelevering til onsdag, og står helt fast...

Oppgaveteksten lyder; Hvorfor tiltrekkes mennesker av hverandre?

Temaet er Love and affiliation

Noen som kan hjelpe meg litt? Hva er viktig å ha med? Er Harlow's apestudier for langt ut på vidda? Dersom jeg klarer å vinkle det inn mot at mennsker har et sterkt behov for tilknytning til signifikante andre, og at isolasjon og deprivasjon kan få store konsekvenser?

Hvor stor vekt bør jeg legge på tiltrekning mellom mann/kvinne vs tiltrekning på mellommennskelig nivå (venner)

Har ellers tenkt til å ha med ulike teorier på hvordan mennesker tiltrekkes hverandre, som umiddelbar nærhet (proximity), evolusjon/kultur, reciprocity prinsippet, likhetsprinsippet....

Noen som kan hjelpe meg?

Blir veldig glad for innspill!!

I utgangspunktet kan du vel skrive omtrent hva du vil hvis du bare avgrenser og definerer oppgabven. Det er veldig viktig. Harlows aper dreier seg om tilknytning, og ikke tiltrekning. Det vil derfor være litt på kanten slik jeg fortår oppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...