Gjest Huldali Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg er plaget med at jeg får en hel haug med e-poster fra utlandet (allslags reklame) inn på min e-post (Outlook Express). Jeg har ikke vært inne på noen internettsider og lagt igjen e-post adressen min noe sted. Aner ikke hvordan disse menneskene/firmaene har fått tak i min e-post adresse. Jeg blokkerer og sletter hver eneste mail, men det blir ikke bedre. Hvordan kan jeg få satt en stopper for dette? Håper virkelig noen kan hjelpe meg… Er så lei!
Tulla2 Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Har hatt samme problem som deg Etter at jeg slo på spam-filter (fra nettleverandør - tele2) ble det mye bedre. Kanskje du har noe lignede?
Cata Skrevet 22. oktober 2006 #3 Skrevet 22. oktober 2006 Spamfilter fra nettleverandør er fint. Har du ikke det så kan du prøve dette . Det tar et par uker å lære det opp, men da siler det vekk det meste av rasket.
Gjest Huldali Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 Takk for tipset! Jeg har telenor og da Norton anitvirus, men fant nå ut at det er en slik spam knapp der. Den har gått meg hus forbi! Så nå er den slått på, håper alt blir bedre nå! Mange, mange takk!!
Buster Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 Kanskje sent for mange og kanskje de aller fleste av dere allerede vet dette, men om man har på dette forhåndsvisnings vinduet på innboksen så blir det mottatt hos dem som sender ut slik e-post at deres adresse er aktiv, og vips så har du garantert MANGE flere unødvendige eposter i innboksen. Så slå av dette og klikk heller bare på de du vet eller kan tenkes å vite at må være fra kjente og kjære. Finnes en god del spamkillers der ute eller programmer som virkelig tar knekken på disse e-poster, men det lønner seg å betale for et som virkelig duger, sjekk på diverse datasider og tester osv, der finner man mye informasjon.
Minien Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Trenger ikke betale for spamkiller da SpamIhilator tar det meste. Installerte det hos typen for en uke siden, og det har kun gått igjennom tre stykker (og han pleier å få 100 i uka). Det kan også "læres" opp til å vite hva som er spam eller ikke.
Gjest Kaffomann Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Kanskje sent for mange og kanskje de aller fleste av dere allerede vet dette, men om man har på dette forhåndsvisnings vinduet på innboksen så blir det mottatt hos dem som sender ut slik e-post at deres adresse er aktiv, og vips så har du garantert MANGE flere unødvendige eposter i innboksen. Så slå av dette og klikk heller bare på de du vet eller kan tenkes å vite at må være fra kjente og kjære. ← Det holder forsåvidt å ikke laste ned bilder fra andre enn de du har godtatt fra. Endret 24. oktober 2006 av Kaffomann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå