Gjest gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Jeg lurer på om du har tenkt å gi noe til bøsseaksjonen i dag om de kommer på døren hos deg? Jeg gjør om de kommer her. Evt. hvorfor (ikke)? Endret 22. oktober 2006 av Violetta
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #3 Skrevet 22. oktober 2006 Leger uten grenser er en flott, upolitisk, organisasjon som gjør mye bra verden over. Dette er klart en organisasjon jeg støtter!
Gjest StoreSky Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 Leger uten grenser er en flott, upolitisk, organisasjon som gjør mye bra verden over. Dette er klart en organisasjon jeg støtter! ← Helt enig! Burde være et forbilde for flere organisasjoner!!
Ciara Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 Når de kommer på døren vil jeg gi penger, ja. Synes det er en flott organisasjon som jeg gjerne støtter.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har et veldig godt inntrykk av "Leger uten grenser". Jeg har stor respekt for hva jeg hører om dem og det arbeidet organisasjonen gjør. Imidlertid gir jeg av prinsipp ikke penger til bøssebærere på døren, jeg synes den metoden er for usmakelig. Når og hvis jeg vil gi noe, bruker jeg telefon eller kontonummer gjennom nettbank.
Saeria Skrevet 22. oktober 2006 #8 Skrevet 22. oktober 2006 Hvis de kommer så skal jeg gi litt, selv om jeg nettopp skrev meg opp på autogiroavtale.
punktom Skrevet 22. oktober 2006 #9 Skrevet 22. oktober 2006 De var på døra akkurat, men fikk dessverre ikke noe penger i bøssa. Jeg følte at det var en grunn til at jeg skulle ta ut penger i går, men kom aldri på hvorfor, så det ble ikke noe av det. Men da jeg støtter dem regelmessig fikk jeg ikke akkurat så dårlig samvittighet.
Amanlis Skrevet 22. oktober 2006 #10 Skrevet 22. oktober 2006 De var akkurat på døra og fikk mitt bidrag.
Gjest Bellatrix Skrevet 22. oktober 2006 #11 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har et veldig godt inntrykk av "Leger uten grenser". Jeg har stor respekt for hva jeg hører om dem og det arbeidet organisasjonen gjør. Imidlertid gir jeg av prinsipp ikke penger til bøssebærere på døren, jeg synes den metoden er for usmakelig. Når og hvis jeg vil gi noe, bruker jeg telefon eller kontonummer gjennom nettbank. ← Jeg synes det er veldig greit at de kommer på døra, så slipper jeg å lete meg fram i jungelen av organisasjoner eller å finne kontonummer. Kommer de ikke ller jeg ikke er hjemme så kan det nok hende at jeg finner fram til telefonnummer eller kontonummer, men det er enklere å putte på litt penger når de ringer på.
Ciara Skrevet 22. oktober 2006 #12 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg synes det er veldig greit at de kommer på døra, så slipper jeg å lete meg fram i jungelen av organisasjoner eller å finne kontonummer. Kommer de ikke ller jeg ikke er hjemme så kan det nok hende at jeg finner fram til telefonnummer eller kontonummer, men det er enklere å putte på litt penger når de ringer på. ← Enig. Nettbanken er det kjedeligste jeg vet, så jeg synes det er best å gi når de kommer på døra. Men jeg kan godt innrømme at jeg også gir litt fordi jeg ville synes det var flaut å ikke gi noe. Gjerrig og ego, liksom
Gjest Bellatrix Skrevet 22. oktober 2006 #13 Skrevet 22. oktober 2006 Men jeg kan godt innrømme at jeg også gir litt fordi jeg ville synes det var flaut å ikke gi noe. ← Ja, ja. Hvis du gir kun for symbolikkens skyld så kan du jo bare slnge på noen kronestykker. Alle monner drar uansett.
Gjest gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #14 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg synes det er veldig greit at de kommer på døra, så slipper jeg å lete meg fram i jungelen av organisasjoner eller å finne kontonummer. Kommer de ikke ller jeg ikke er hjemme så kan det nok hende at jeg finner fram til telefonnummer eller kontonummer, men det er enklere å putte på litt penger når de ringer på. ← Helt enig. Man får dessuten som oftest tilgang til et kontonummer i forbindelse med bøsseaksjonen også, i tillegg til mulighet til å gi via sms. Så man får alltid gitt om man vil.
Ciara Skrevet 22. oktober 2006 #15 Skrevet 22. oktober 2006 Ja, ja. Hvis du gir kun for symbolikkens skyld så kan du jo bare slnge på noen kronestykker. Alle monner drar uansett. ← Nå gir jeg ikke for symbolikkens skyld, bare så det er sagt
Gjest Bellatrix Skrevet 22. oktober 2006 #16 Skrevet 22. oktober 2006 Nå gir jeg ikke for symbolikkens skyld, bare så det er sagt ← Godt å høre. Hvis jeg gir penger til en organisasjon så gir jeg fordi jeg har lyst og det er jo sånn det bør være. Likevel er det jo bedre for organisasjonene om man gir av pliktfølelse enn å ikke gi.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #17 Skrevet 22. oktober 2006 Men jeg kan godt innrømme at jeg også gir litt fordi jeg ville synes det var flaut å ikke gi noe. Gjerrig og ego, liksom ← Slikt bryr ikke jeg meg om hvertfall! Å la andre styre ens liv på den måten...huff, at de kan skape skyldfølelse hvis man ikke gir. Jeg gir aldri på døren til aksjoner uansett formål. TV-aksjoner er usmakelig.
Gjest Bellatrix Skrevet 22. oktober 2006 #18 Skrevet 22. oktober 2006 Slikt bryr ikke jeg meg om hvertfall! Å la andre styre ens liv på den måten...huff, at de kan skape skyldfølelse hvis man ikke gir. Jeg gir aldri på døren til aksjoner uansett formål. TV-aksjoner er usmakelig. ← Fordi? Er det ikke bra at man får vite hva organisasjonene driver med og en ekstra anledning til å støtte?
Gjest Alf Kaida Skrevet 22. oktober 2006 #19 Skrevet 22. oktober 2006 Klart jeg gir, og særlig i år! Dog blir det pr. telefon eller giro, siden vi ikke er i nærheten av noen bøssebærere.
Hilde Skrevet 22. oktober 2006 #20 Skrevet 22. oktober 2006 De var akkurat på døra, og selv om jeg alltid pleier å gi syns jeg formålet i år er spesielt bra. Jeg ga det jeg hadde av kontanter, i tillegg til at jeg skal overføre ytterligere i nettbanken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå