Gå til innhold

Datatrøbbel. Trenger hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger hjelp her nå...

For noen uker siden ble harddisken vår ødelagt. Fikk tilsendt ny fra Dell som vi monterte. Etter dette har ikke dataen fungert som før. Har bl. annet "mistet" Word. Har vært i kontakt med Dell kundeservice, men fikk aldri noe skikkelig svar på hvordan jeg kan ordne det, så da prøver jeg her.

Det jeg lurer på er hvordan jeg kan slette alt som er på maskina, og legge det inn på nytt?

Disse cd-ene har jeg:

* Application. For reinnstalling Sonic Digital Media v.7 LE and MyDVD 6.11

LA Software

* Operativsystem. Reinnstallasjon CD Microsoft Windows XP home Edition

* Application. For reinnstalling CyberLink PowerDVD 5.5 Software

* Drivers and utilities. Dell Photo Printer 720

* Drivers and utilities. Dell Wireless 1450 802.11a/b/g USB 2.0 Adapter

* Drivers and utilities. Dell Dimension 3100/E310 ResourceCD

* Audigy advanced MB

Mangler jeg noe da?

Spiller det noen rolle hvilken cd jeg setter inn først? Tror egentlig det

bare var flaks at vi klarte å innstallere Windows etter at vi fikk den nye harddisken, så gjerne kom med en

"full" bruksanvisning....

Når jeg setter inn de forskjellige cd-ene, hva gjør jeg med hver enkelt?

Fikser de tingene selv?

Håper noen gidder å hjelpe meg...Er så lei av at det bare er trøbbel...

Videoannonse
Annonse
Gjest Kråkebolle
Skrevet

CDene bør fikse det meste ja, men det spørs litt på hva som er galt.

Alle data som lå på den gamle harddisken er borte, og programmene må installeres på nytt.

Jeg ville startet med å forrmatere disken.

Sett inn Windows CDen, og følg instruksjonene der. Når den spør om du vil formatere sier du ja. Da sletter du alt som ligger på disken fra før, og installerer friskt og ferskt på en tom disk. De andre kjører du etterpå. Det er ikke viktig hvilken rekkefølge. Pass bare på at skriveren, trådløsport osv er på plass, ellers blir det tull med driverne.

Du skriver at du har mista Word. Det er helt naturlig, for den finnes ikke på den nye CDen, og du må installere på nytt. Finn Word-cden i hylla di, og gjør som CDen ber deg om.

Skrevet

Tusen takk for svar! Hørtes jo ikke så vanskelig ut...men jeg har ikke noen cd med Word på. Det var innstallert på pc-en da vi kjøpte den i februar. Må jeg da kjøpe Word??

Gjest Kråkebolle
Skrevet (endret)

Du må i alle fall skaffe deg Word.

Sinen det var installert på PCen ville jeg tatt kontakt med leverandøren (Dell) og bedt om å få en kopi. Du har allerede kjøpt Word en gang, og skal ikke behøve å kjøpe det på nytt når deler av PCen blir ødelagt.

Du kan også laste ned helt greie Office-programmer fra www.openoffice.org Disse er gratis.

Edit: Fiksa link.

Endret av Kråkebolle
Skrevet

Oki. Da tar jeg kontakt med Dell.

Kryss fingrene!

Gjest Kråkebolle
Skrevet

HUsk å be om kopi av alle programmer som var på PCen da du fikk den. Du hadde kanskje Excel også?

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for hjelpen. Fikk lagt inn alt som vi manglet.

Deilig at alt fungerer igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...