Gå til innhold

kjole til bryllup i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg i Dubai til våren, og sliter med kjole valg. Det blir bare oss to og evt forlovere, så får høre fra mange at "da trenger du ikke hvit kjole". Kanskje ikke, men både jeg og min forlovede ønsker at jeg skal ha det likevel... En syntetstoff kjole er helt uaktuelt, det må være silke. Jeg har for så vidt funnet drømmekjolen, men den koster 16 000 kroner, og synes dette er fryktelig dyrt! Er det bare latterlig å bruke så mye penger på en kjole som kun brukes en gang? og ser det teit ut med en brudekjole med stort skjørt når vi bare er oss to? (og burde jeg bry meg om at andre kanskje synes det ser dumt ut hvis vi to er fornøyde...?)

Er så utrolig usikker... Har ikke funnet noen andre kjoler jeg har likt noe særlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du TRENGER aldri hvit kjole, det gjør ikke jeg som skal gifte meg i kirka og ha 100 gjester heller det. Men jeg ØNSKER å ha det, så derfor skal jeg ha det. Ønkser du å ha hvit kjole, så er det ingen grunn til at du ikke skal kunne ha det.

Men når dt kommer til pris... ja dt er noe vi alle må vurdere. En hvit kjole, en brudekjole, er til EN gangs bruk. Hvor mye er vi villige til å betale? Er det et alternativ å leie? Kjøpe brukt? Eller selge den etter bruk. Det er opp til deg (og til en viss grad din forlovede) og deres budsjett.

gjør det du/dere vil, ikke bry dere om at "andre mener at du ikke trnger hvit kjole"

Skrevet

Jeg skal heller ikke gifte meg i Norge. Riktignok blir vår seremoni og vårt opplegg ganske likt et vanlig bryllup men vi blir under 20 gjester tilsammen.

Jeg skal ha skikkelig brudekjole, langt slør og tiara. Det ver VÅR dag, det er VÅRT bryllup og vi har på oss det VI vil!

Om du ikke vil kjøpe kan du som Malama sier leie. Jeg tenkte på å leie og var i to salonger hvor de sa at sidne jeg gifter meg i mars som en lavsesong kunne jeg bare ta m meg en kjole i to uker (fordi vi blir så lenge borte) og jeg skulle bare betale for en gang sånn aom alle andre gjør likevel.....

Gjest Vårbrud07
Skrevet

Gjør akkurat det du/dere føler er rett.

Selv har jeg valgt en farget selskapskjole til vi skal gifte oss, det var det som føltes rett for oss. Vi også skal utenlands :)

Skrevet

Voks opp!

(tenke selv og mene,,,,,,)

Du virker i overkant usikker her, du må da forstå at du står fritt til å gjøre som du selv synes, og at hva alle andre synes er rimlig uvesentlig!

Skrevet

En del av det å være voksen, gjest, er å oppføre seg litt mer høfflig enn det der da...

Skrevet (endret)

Ikke bry deg om hva andre synes om kjolenvalget ditt. Det er du som skal gifte deg og for min del er jo kjolen mest for meg og min kjære selv om det blir mange gjester...

Jeg tenkte også fram og tilbake på kjoler. Sto mellom en til 6000 og en til 10 000. Synes jo det var en vesentlig forskjell... Men hadde jeg valgt den billigste hadde jeg gått og tenkt på den dyreste... Fordi det var den jeg falt for.

Har dere råd til det ville jeg gått for det. Men som de andre sier, kan jo prøve å leie selv om det også koster en del.

Dessuten for min del er det ikke noe "da trenger du ikke hvit kjole". Det er jo det som er drømmen med bryllupsdagen...

Endret av jente 26
Skrevet

Da har jeg kjøpt meg kjole! Hjertet vant over fornuften, det ble den fine, dyre... :hjerter: Strålende fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...