Gå til innhold

Hvor lenge varer en laptop?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer altså på hvor lenge man kan regne med å ha en laptop. Og da tenker jeg på hvor lang tid det tar før den blir utdatert, batterikapasiteten blir for dårlig, den blir for liten i forhold til ny programvare, etc.

Hvor ofte bytter dere pc/laptop?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har aldri kjøpt laptop da det er vanskelig å oppgradere dem.

Generelt er PC-utstyr nytt i dag "utrangert" om 2-4 år. Dvs. det trenger oppgradering.

Men dette er helt avhengig av hva du skal bruke det til. Skal du betale regninger i nettbanken, lese avisen på nett og skrive brev til tante Amalie kan du helt sikkert bruke den lenger enn det.

Skal du spille store og avanserte spill samt laste ned de stadig mer avanserte spillene så er levetiden før oppgradering langt lavere. Det samme gjelder dessverre for Microsoft sine programmer - er du avhengig av å kjøre de nyeste versjonene av Office så har disse en tendens til å vokse med en pyramide for hver ny versjon.

Når det gjelder batterikapasitet har jeg egentlig aldri hørt om at det blir dårlig før maskinen må skiftes ut. Men de jeg kjenner som har laptop er flinke å stikke støpselet i veggen når det er mulig og dermed bare bruke batteriet når det er høyst nødvendig.

De nyeste maskinene er alltid de mest avanserte når det gjelder "dippedutter" - enten det nå er trådløse løsninger eller annet. Dette er med å senke levealderen.

Jeg har hatt min stasjonære pc i mange år - den ble kjøpt i 2001 og er siden blitt oppgradert med mer minne og ny harddisk (jeg har bygget den selv). Jeg spiller ikke de her store heavy spillene på den - men jeg surfer på nett på det som er. 3-dobbling av minnet gjorde underverk der. Siden jeg kjøpte den har jeg kjøpt ny skjerm og tastatur også - det er det som er fordelen med stasjonære - delene er løse.

Konklusjon: Det er litt avhengig av hva du skal bruke den til ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...