Gå til innhold

Gå rundt og spørre etter jobb

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter jobb (hva som helst egentlig) og bare lurer på om det er "greit" å høre i forskjellige butikker/ firmaer om de har ledige jobber? Selv om de ikke har utlyst ledige stillinger? Eller er det for dumt?

Da risikerer jeg vel bare å få tilbud om å være ekstrahjelp eller noe, og jeg trenger en fast jobb, helst 80-100% stilling. Har ikke utdannelse. Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har god erfaring med å bare gå rundt og spørre, som regel synes sjefen det er kjekt å få treffe deg personlig. Men en fast stilling tviler jeg på at du får på den måten.. Sjekk heller nav.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg en skikkelig CV og en generell søknad. Legg gjerne ved et bilde av deg selv, slik at de husker hvem du er og sett i gang. Om du ønsker en fulltidsjobb, så er det kanskje best å prøve i litt større butikker med mange ansatte, der det er større sjanse for at noen slutter.

Ellers er det mange som trenger julehjelp snart. Det kan jo være en fin måte å å den ene foten innenfor på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg en skikkelig CV og en generell søknad. Legg gjerne ved et bilde av deg selv, slik at de husker hvem du er og sett i gang. Om du ønsker en fulltidsjobb, så er det kanskje best å prøve i litt større butikker med mange ansatte, der det er større sjanse for at noen slutter.

Ellers er det mange som trenger julehjelp snart. Det kan jo være en fin måte å å den ene foten innenfor på.

jeg gjorde dette, og endte opp med å jobbe mer enn fulltid ;) og jeg har heller ikke stort med utdanning ;)

Å søke jobb er en jobb, så let igjennom annonser på aetat, finn og alle disse andre nettstedene, se i aviser, dra på kjøpesentere og se etter lapper i vinduet, og der du kunne tenke deg å søke selv om de ikke utlyser stilling ledig gjør du som Lea skriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Therese_*

Det skader ikke å spørre! Dette viser at du er engasjert og virkelig ønsker en jobb! Det aller beste vil være å skrive en åpen søknad og levere den personlig:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort det på denne måten flere ganger. Fordelen er at man får snakket med dem, og kan spørre direkte hva som kreves for å få jobb. Hvis man bare sender en søknad pr mail og og går og venter på svar får man jo ikke vite hva som gjør at man ikke når fram.

Har fått to butikkjobber og en servicejobb på denne måten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at mange butikker ikke lyser ut stillinger, men rekrutterer fra nettverk og de som kommer innom med cv. I den ene butikken jeg jobbet var det stadig innom folk og leverte søknad.

Kan også tipse om at det har blitt stadig mer vanlig å legge igjen åpen søknad via bedrfitenes hjemmesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten

Det er helt greit å "ta en runde" til butikker på den måten der å spørre om de har jobb til deg. Jeg har gjort det tidligere og opplevd at andre har gjort det der jeg har jobbet. Men du huske på å ta med CV, et generelt søknadsbrev som sier litt om deg som person utover cv'n, og kopi av attester etc som du kan levere til hvert sted du er innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...