Gå til innhold

Alkohol og røyking

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg personlig, ser jeg på alkohol som ett av de største problemene i dette landet, da jeg har sett tragedier på nært hold. Legger til at jeg ikke er avholds, men drikker heller sjeldent. Det følger mye større konsekvenser med overdrevet alkoholforbruk, enn det å ta seg en røyk.

Det jeg ikke kan forstå, er at alkohol er så sosialt akseptert. Alle har rett til å ta seg en "skarp en".

Problemer relatert til alkohol blir ikke synliggjort før vi ser plakater på bussen rett før jul. Først da blir vi oppmerksom på at det er enormt mange barn som ringer Krisetelefonen for å fortelle om mamma eller pappa som drikker seg full, og konsekvensene knyttet til det.

Det som er viktig å tenke på, er at det er ikke bare rundt juletider folk drikker seg fulle. Barn lider året rundt.

Jeg ser problemer i fleng knyttet til alkohol; fyllekjøring, slåsskamper, mishandling m.m. Alkohol har i mange tilfeller også ført til drap.

Vil legge til at både røyk og alkohol fører med seg problem selvfølgelig, men for å sette det litt på spissen; har til gode å høre at en person slo ned en annen fordi han hadde røykt "Prince Mild" hele kvelden..

Til slutt; det er helt klart bevist at passiv røyking er skadelig, dermed har ikke røykere den unnskyldning lenger at "vi skader kun oss selv". Men jeg tør påstå at alkohol fører mye mer galt med seg enn røyking.

Skal der være heksejakt på røykere, skal der også være heksejakt på folk som drikker for mye...

Noen som har meninger rundt dette?

SSax

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

om du røyker der jeg erblir jeg SYk. Noen mener Jeg må holde meg vekk, men anser det er røykerens problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...