Gjest Gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 I går da jeg var i butikken, glemte jeg å kjøpe tørrfor, og nå er matskåla tom. Så da trenger jeg noen ideer til hva kattene kan få og spise fram til i morgen (men i verste fall kan jeg prøve å komme meg til nabokommunen i dag der det er en åpen storkiosk som selger kattemat). Det jeg har liggende av mat er svinekoteletter, kylling, biff (av kalv), ørret, panert rødspette, egg, melk (men vet ikke om de tåler vanlig melk) og wienerpølser. Har også litt frysetørket sei, men det er vel kanskje ment mer som en godbit for kattene enn noe å spise seg mett på? Er det noe av dette som kan brukes til kattemat for en dag? Biff eller ørret f.eks? Men hvordan skal jeg isåfall servere det, stekt, rått? *rådvill*
Gjest beekeeper Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Kattene mine som var hjemme hos mor og far kunne godt spise seg mett på kokt fisk! No problem. Problemet er vel at de synes det er så godt at de ikke vil ha annet etterpå, hehe! De kattene likte ikke stekt fisk så godt, men jeg vet ikke om det bare var dem da.. De likte heller ikke feit fisk som makrell, laks og sånn. Var mest torsk det gikk i. Endret 22. oktober 2006 av beekeeper
Gjest Gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #3 Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Kattene til foreldrene mine får kokt sei hver fredag og det spiser de istedet for vanlig mat (ja de er bortskjemte ) Endret 22. oktober 2006 av Vampyra
Gjest Gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 Tusen takk for svar Kan jeg koke hel ørret? Kanskje skjære opp i biter først? Er litt grønn på matlaging, men da slipper de iallefall å gå sultne...
Gjest Gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 Hvis de spiser ørret kan du gjøre det. Jeg vet at mange katter ikke spiser fet fisk som nevnt over. Det grå mest i hvit fisk.
Noldus Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 Hei =) Kattepusen din kan også spise brødskiver!
Gjest Gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 Hei =) Kattepusen din kan også spise brødskiver! ← Smør på leverpostei, og del det i små biter så går det nok ned!
Tabris Skrevet 22. oktober 2006 #8 Skrevet 22. oktober 2006 Når det bare er snakk om en kort tid (en dag, som her), så kan katter etter min erfaring spise det meste. Jeg pleide å lage en "katte-lapskaus" da jeg var mindre; kuttet opp ost i små biter, sammen med evt. kjøtt/fiske-pålegg man måtte ha. Hvis du har noe fisk eller kjøtt som du nevnte, kan det også kuttes opp. Blandes med et egg og noe melk. God og sunn lapskaus! (Min mor var ikke så begeistret for at jeg brukte de dyre råvarene til katten. ) Å koke en fisk til katten er jo mer enn godt nok. Men hvis du velger å gi den kylling, pass på å ikke gi den ben.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #9 Skrevet 22. oktober 2006 Men hvordan skal jeg isåfall servere det, stekt, rått? *rådvill* ← Aldri rått pga. faren for parasitter. Kokt blir nok best mottatt.
Saeria Skrevet 22. oktober 2006 #10 Skrevet 22. oktober 2006 Bare ikke gi melk, da katter ikke er tolerante for laktose. Det er ikke no særlig å ha en pus som er dårlig i magen sin.
Ciara Skrevet 22. oktober 2006 #11 Skrevet 22. oktober 2006 Det er ikke ideelt å gi for mye fisk, heller, men en dag er vel ingen fare
Gjest Gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #12 Skrevet 22. oktober 2006 Nå har jeg kokt ørret, men det ville de ikke ha. Samme med biff. De smakte litt på en wienerpølse, men det falt ikke helt i smak. Endte opp med å kjøpe et par porsjoner kokt torsk på nærmeste kafeteria, og det var visst veldig godt. Tror aldri kattene har fått så dyr mat før .
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #13 Skrevet 22. oktober 2006 Heldige pusene. Katter skyr generelt rød fisk.
aimee Skrevet 22. oktober 2006 #15 Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Det høres ut som du har et helt skap fullt med kattesnadder Pusen min får i hvert fall aldri nok av kylling. Har du en tunfiskboks bakerst i skapet da? Det også er jo en klassiker. Ellers er brødskive med leverpostei et godt råd som du allerede har fått ser jeg. Endret 22. oktober 2006 av aimee
Pauline Skrevet 23. oktober 2006 #16 Skrevet 23. oktober 2006 De selger da kattemat (tørrfor) på mange bensinstasjoner. Tips til en annen gang.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #17 Skrevet 23. oktober 2006 Så lenge katten din har tilgang på vann, er det helt greit at katten din ikke får noe mat den dagen! Katen din har faktisk litt godt av det også. Har du fisk i fryseren! Trekk den, fjern beina og husk å IKKE salte vannet!
Gjest Eir Skrevet 23. oktober 2006 #18 Skrevet 23. oktober 2006 De selger da kattemat (tørrfor) på mange bensinstasjoner. Tips til en annen gang. ← Men kattematen de selger på bensinstasjoner er bare søppel, og da synes jeg det er bedre å gi katten rått kjøtt, som jo er det beste den kan få.
Gjest Gjesta Skrevet 24. oktober 2006 #19 Skrevet 24. oktober 2006 De selger da kattemat (tørrfor) på mange bensinstasjoner. Tips til en annen gang. ← Men ikke på den bensinstasjonen som finnes her i kommunen... Men nå har jeg fått kjøpt inn tørrfor, og kattene klarte seg bra på den kokte torsken den ene dagen det gjaldt
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #20 Skrevet 27. oktober 2006 pus spiste potet i stad.. katta til mamma spiser salat og smør... Så lenge det bare er snakk om en dag ville jeg bare gitt den noe enkelt og billig. ikke biff, kylling og fisk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå