Gå til innhold

Spurte hvor den største ku...

Fremhevede innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Er det rimelig? En bekjent som skulle ut på byen i går traff en politmann han har en viss historie med. Ikke annet enn at han ble stoppet og de tok sertifikatet fra han, en rus dom og ellers mistanke om narkotika. Han har aldrig vært voldelig, driver ikke forretninger osv. Min bekjente har følt seg plaget i mange år, da han hadde en lang og fin rolig periode tok han en dame med seg hjem fra byen, mens de gikk hjemover kom politiet i politibilen, sveivet ned ruta og begynte å prate masse tull. Min bekjente ba de om vennligst å gå å finne noen andre å plage, men de fortsatte bare å følge etter han og henne. Da vi bor i samme hus så har jeg lånt hans bil noen få ganger, to av de gangene har jeg blitt stoppet. Jeg har aldrig hatt noe med politiet å gjøre, har ikke noe kjennskap til et slikt miljø. Annet enn at jeg bor i samme hus som denne personen. Jeg hadde til og med meg mine to barn den ene gangen. Det fantes inegn grunn til at den bilen skulle bli stoppet, jeg kjørte fint og bra. De hadde ikke noe uoppgjort med han da heller. Men jeg føler at jeg følte litt på meg hvordan det er å bli "plaget" på den måten.

I alle fall i går da han skulle ut på byen, så traff han den her ene politimannen i gangen på et utested. Han var vel den ene av de som tok sertifikatet fra han, det pågår en rettsak om akkurat det nå. Det kan ikke bevises at han hadde tatt noe den kvelden de tok han. De fann rester av hasj i blodet hans, men da disse restene sitter lenge igjen, så mener advokaten at de har en god sak. Selv legen som vitnet i rettsaken sa at han mest sansynlig ikke hadde vært ruset den kvelden. I alle fall så har politiet her i byen utsatt den endelige rettsaken i lang tid nå. De skylder på sykdom og andre saker. Derfor går min venn i usikkerhet om dette. Da han traff denne politimannen i gangen sa han "Hvor sitter den største ku... på en politihest? Oppå!", så gikk han å kjøpte seg en øl. Noen minutter etterpå kom politimannen med følge opp i baren. Sa at vennen min måtte bli med de. Han sa at han ville ikke. "Da må vi ta deg med makt", sa de, og hev på han håndjern og slepte han ut. Han ble stengt inn i fyllarresten over natta. Slik ble hans første kveld på byen på lang tid. Igjen så har han en flott periode, har truffet en nydelig dame og holder på å få seg jobb. Hva er det som skjer? Skal det være sånn? Er det riktig å oppføre seg på den måten av politiet?

Skulle ønske det gikk ann å anmelde politiet for personhets. På et lite sted som her vi bor, kan det jo virke som at politiet har så få saker at de leter etter noe å finne på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten respekt for politi faller samfunnet sammen. Absolutt ingen skal snakke til en uniformert politimann slik man kunne slengt kommentarer til en bekjent/forbipasserende. En av grunnene til at vi lever i et så trygt samfunn er at de aller fleste har respekt for politiet! For meg er alle mennesker like, konge, politiker eller menigmann, men grunnet politiets viktige rolle er det utrolig viktig å ha en spesiell respekt for de.

Når det er sagt er det alltid mennesker som ikke burde være i maktsituasjoner. Om det er tilfellet her kan være, det bet jeg ikke, men man slenger ikke slike bemerkninger uansett!

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)
Uten respekt for politi faller samfunnet sammen. Absolutt ingen skal snakke til en uniformert politimann slik man kunne slengt kommentarer til en bekjent/forbipasserende. En av grunnene til at vi lever i et så trygt samfunn er at de aller fleste har respekt for politiet! For meg er alle mennesker like, konge, politiker eller menigmann, men grunnet politiets viktige rolle er det utrolig viktig å ha en spesiell respekt for de.

Når det er sagt er det alltid mennesker  som ikke burde være i maktsituasjoner. Om det er tilfellet her kan være, det bet jeg ikke, men man slenger ikke slike bemerkninger uansett!

Ja det er gode argumenter og jeg er enig! Problemet er for meg, at jeg tror politiet kan gjemme seg bak denne makten og rett å slett oppføre seg urettferdig og korrupte, fordi de er vanlige mennesker akkurat som oss. Må ærlig talt si at jeg hadde lyst å slenge med leppen selv da de stoppet meg uten grunn!

Endret av Chrizzy
Skrevet

Det er klart at en politimann skal finne seg i få slengbemerkninger etter seg. Såpass må han tåle når han har valgt yrke han har valgt.

På meg så virker det som om politimannen så sitt snitt til å hevne seg på vedkommende.

Skrevet

Crizzy, det er sikkert ubehagelig å bli stoppet av politi når du har lånt bil, men ut i fra det lille du forteller om denne mannen syns jeg egentlig det er ganske greit at de gjør rutinekontroll når de ser bilen hans. Du har sikkert ingen pårørende som er drept eller lemlestet pga kjøring i rus? Det er ikke sånn at politiet velger seg ut et "offer" på måfå... Jeg syns det er bra at politiet tar rutinekontroll av mennesker som kjører rundt som de vet at kanskje er ruset.

Det at han oppsøker en politimann og kaller han hestkuk sier også så utrolig mye om denne mannen. Jeg har all verdens respekt for politiet og det arbeidet de gjør, greit at det sikkert blir begått feil i den sektoren som i alle andre sektorer, men når en mann går bort til en politimann og kaller han hestkuk og etterpå nekter å bli med, ja da har han på en måte lagt opp løpet selv.

Skrevet
Ja det er gode argumenter og jeg er enig! Problemet er for meg, at jeg tror politiet kan gjemme seg bak denne makten og rett å slett oppføre seg urettferdig og korrupte, fordi de er vanlige mennesker akkurat som oss. Må ærlig talt si at jeg hadde lyst å slenge med leppen selv da de stoppet meg uten grunn!

Hvorfor det? De gjør bare jobben sin. Politiet stopper da biler og tar rutinekontroller hele tiden. Og hvis de kjente bilen og vet at han som eier bilen ruser seg, er det vel ganske greit at de stoppet bilen?

Skrevet
Det er klart at en politimann skal finne seg i få slengbemerkninger etter seg. Såpass må han tåle når han har valgt yrke han har valgt.

En skal ikke måtte tåle slengbemerkninger uansett hvilket yrke man har!! Fatter ikke hvordan voksne folk kan forsvare det faktum at de er så umodne at de må slenge med leppa for å ha det moro eller hva faen de måtte ha for grunn!

Når det gjelder historien til denne "bekjente" ts snakker om, tror jeg han har pyntet litt på den for fremstå som offer selv.

Jeg har selv mistet broren min på grunn av fyllekjøring, og syns det er kjempebra at politiet stopper de biler de vet eies av folk de vet ruser seg! Folk får heller holde seg etter loven i steden for å furte.

Gjest Chrizzy
Skrevet
Crizzy, det er sikkert ubehagelig å bli stoppet av politi når du har lånt bil, men ut i fra det lille du forteller om denne mannen syns jeg egentlig det er ganske greit at de gjør rutinekontroll når de ser bilen hans. Du har sikkert ingen pårørende som er drept eller lemlestet pga kjøring i rus? Det er ikke sånn at politiet velger seg ut et "offer" på måfå... Jeg syns det er bra at politiet tar rutinekontroll av mennesker som kjører rundt som de vet at kanskje er ruset.

Det at han oppsøker en politimann og kaller han hestkuk sier også så utrolig mye om denne mannen. Jeg har all verdens respekt for politiet og det arbeidet de gjør, greit at det sikkert blir begått feil i den sektoren som i alle andre sektorer, men når en mann går bort til en politimann og kaller han hestkuk og etterpå nekter å bli med, ja da har han på en måte lagt opp løpet selv.

Om denne politimannen er slik jeg har hørt så smilte han vel et ganske sleskt og overlegent smil da vennen min kom gående. Åpenlyst til alle. Ja, han skulle ikke sagt det han sa, det var dumt. Men jeg kan nesten skjønne at noen blir så provosert at de gjør den feilen, særlig med litt alkohol i blodet.

Godt argument med at mennesker blir lemlestet og drept pga at folk kjører i ruset tilstand. Men det er snakk om mange ulike tilstander her. Jeg ville ikke møte på en sjåfør som var påvirket av alkohol og andre rusmidler. Men jeg tror faktisk ikke at det ville være riktig at alle som er mistenkte for å røyke hasj blir stoppet i tide og utide alikevel. En engelsk undersøkelse viser at folk som kjører påvirket av THC kjører sikrere enn mennesker som ikke er påvirket av noe som helst. Jeg slutter meg ikke til dette på noen måte, men det kan kanskje si noe om at man bør se ting fra flere vinkler før man bestemmer seg for hva man skal mene om saken.

Poenget mitt er at det kan være både sløsing med ressurser og ødeleggende for de menneskene som blir utsatt! Om noen er tatt for å røyke en eller to ganger, så er det vel ikke rett av politiet å drive personhets med disse menneskene? Kjører de pent og riktig, og ikke er involvert i ulykker, er det rett å stoppe de hele tiden på grunn av at de er blitt tatt med hasj en gang?

Skrevet

Jeg vet ikke hva TCH er for noe, men jeg syns det er rimelig drøyt å påstå at det ikke er ille at folk kjører under påvirkning av hasj! Eller mener du å påstå at bedømmelse av tid og rom, reaksjonshastighet, samt sansenes funksjon generelt blir bedre i hasjrus? Meg bekjent har det nemlig motsatt virkning.

Gjest Chrizzy
Skrevet
Jeg vet ikke hva TCH er for noe, men jeg syns det er rimelig drøyt å påstå at det ikke er ille at folk kjører under påvirkning av hasj! Eller mener du å påstå at bedømmelse av tid og rom, reaksjonshastighet, samt sansenes funksjon generelt blir bedre i hasjrus? Meg bekjent har det nemlig motsatt virkning.

Nei, det er ikke det jeg mener. Jeg mener bare at det blir feil av politiet å stoppe alle man vet har røkt hasj en eller annen gang. Det burde være tyngre grunner en det... Om det er slik at politiet faktisk gjør det, så har de for lite å finne på!

Gjest Chrizzy
Skrevet

Når det gjelder historien til denne "bekjente" ts snakker om, tror jeg han har pyntet litt på den for fremstå som offer selv.

Men hva om det ikke er sånn? Tror du ikke det faktisk finnes situasjoner der noen politifolk rett og slett driver hets med enkeltmennesker?

Skrevet
Men hva om det ikke er sånn? Tror du ikke det faktisk finnes situasjoner der noen politifolk rett og slett driver hets med enkeltmennesker?

Det fins nok selv om det ikke burde det! Men uansett mener jeg at om folk er så dumme at går bort til en politimann/kvinne og lirer av seg et eller annet de ikke burde, så får de ta det som kommer etterpå også, uansett om de føler seg hetset. Det er andre muligheter å få bukt med politifolk som utnytter stillingen sin, de har også en overordnet å svare til! Men når folk absolutt skal ta loven i egne hender, så får de la være å furte i det minste!

Gjest Chrizzy
Skrevet
Det fins nok selv om det ikke burde det! Men uansett mener jeg at om folk er så dumme at går bort til en politimann/kvinne og lirer av seg et eller annet de ikke burde, så får de ta det som kommer etterpå også, uansett om de føler seg hetset. Det er andre muligheter å få bukt med politifolk som utnytter stillingen sin, de har også en overordnet å svare til! Men når folk absolutt skal ta loven i egne hender, så får de la være å furte i det minste!

Han gikk ikke bort til han, han sto i trappen og smilte brett da han gikk forbi! Saken er vel det at du skal være ganske god om du klarer å la være å si noe i affekt i en situasjon der du møter på noen du mener har ødelagt mye for deg, noen som behandler deg som et null. Beklagligvis finnes det endel yrker der de feile personene faktisk kan gjøre det og det er ikke noe du kan gjøre tilbake...

Gjest Chrizzy
Skrevet
Men uansett mener jeg at om folk er så dumme at går bort til en politimann/kvinne og lirer av seg et eller annet de ikke burde, så får de ta det som kommer etterpå også, uansett om de føler seg hetset.

Så du mener det ja? Da mener du at det er greit at en politimann/dame hetser/plager et menneske og om det mennesket mister besinnelsen så er de bare dumme?

Skrevet
Så du mener det ja? Da mener du at det er greit at en politimann/dame hetser/plager et menneske og om det mennesket mister besinnelsen så er de bare dumme?

Jeg mener at man er dum hvis man kaller en politimann for en kuk. Og hvis denne vennen din føler seg så hetset og trakkasert burde han vel strengt tatt holde seg for god til å synke ned på samme nivå?

Og det at folk i visse miljøer mener at politiet hetser og plager dem - vel, det blir et definisjonsspørsmål. Hvis det å stoppe biler man har grunn til å tro inneholder en ruset sjåfør er å hetse og plage, så greit for meg.

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)
Jeg mener at man er dum hvis man kaller en politimann for en kuk. Og hvis denne vennen din føler seg så hetset og trakkasert burde han vel strengt tatt holde seg for god til å synke ned på samme nivå?

Og det at folk i visse miljøer mener at politiet hetser og plager dem - vel, det blir et definisjonsspørsmål. Hvis det å stoppe biler man har grunn til å tro inneholder en ruset sjåfør er å hetse og plage, så greit for meg.

Jeg mener også at det er dumt å kalle en politimann for en kuk. Det er klart han burde holdt seg for god til det. Men beklagligvis så er verden ikke så svart/hvit som noen mener at den er.

Om du har lest alt som er skrevet her, så sier du med dette at du mener det er greit at politiet stopper mennesker de tror kanskje har røkt hasj, drar de inn til lege for prøver, så på stasjonen. Fordi de vet at dette mennesket har brukt hasj på papiret 2 ganger i en alder av 34 år? Eller følger etter de når de går hjem fra byen (til fots), bare for å plage? Fysj å æsj, nei jeg synes de skulle bruke pengene og ressursene sine på viktigere saker.

Endret av Chrizzy
Skrevet

Om man føler seg trakassert av politiet finnes det da måter å si fra om dette på. Det er lite smart å ta igjen med den man mener trakasserer en.

Gjest Chrizzy
Skrevet
Om man føler seg trakassert av politiet finnes det da måter å si fra om dette på. Det er lite smart å ta igjen med den man mener trakasserer en.

Hvordan sir man fra da? Og igjen ja, det er lite smart. Men jeg kan neste forstå at det skjer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...