Gå til innhold

Vår-Høstdress... hva bruker dere?


Huldra

Anbefalte innlegg

Hva slags uteklær skal man satse på? Reima Tec vår/høst dress? Bevernylondress m/avtagbart fòr? Parkdress? Regntøy? Støvler? Cherrox?

Trenger dress el.l. til gutt som nå er 3 år og 8 mnd. og jente som er 9,5 mnd. Han går 2 dager i uka i barnehage, og hun håper jeg får plass i barnehage til høsten. Vi bor nederst i Telemark. Hva skal man velge? Hva trenger man egentlig? Hva har du vært veldig fornøyd med?

Mange takk for all hjelp….12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vi har brukt vanlig regntøy, en tykk bobledress om vinteren og en tynn om høsten/våren. Barna har alltid hatt ullbukse og genser som barnehagen har tatt på under hvis det har vært litt guffent ute. cherrox er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bevernylondress med avtagbart for til begge barna på høsten/vinteren. Så har de cherrox på beina når det er snø og kaldt.

På våren tar jeg av foret i dressen og bruker bare det ytterste. Det kommer helt ann på hvor varmt/kaldt det er ute. Er det kaldt så har de ulltøy under, er det vått så har de regntøy over o.s.v. Jeg bruker støvler med/uten ullsokker når det er vått og slapsete ute for cherrox holder ikke vannet ute er min erfaring.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi bruker på vår 4-åring Helly Hansens parkdress. Den har gummi i rompa,oppover bena og på albuene. Gutten vår er som alderen tilsier både høyt og lavt, men dressen er vi veldig fornøyd med. Om vinteren bruker vi bobledress UTEN for. Dette fordi vi selv vil regulere om han trenger ulltøy eller bare fleece under - alt etter været !! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi bruker på vår 4-åring Helly Hansens parkdress. Den har gummi i rompa,oppover bena og på albuene. Gutten vår er som alderen tilsier både høyt og lavt, men dressen er vi veldig fornøyd med. Om vinteren bruker vi bobledress UTEN for. Dette fordi vi selv vil regulere om han trenger ulltøy eller bare fleece under - alt etter været !! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlige erfaringer med bevernylondress m/avtagbart for, det gikk hull på den etter en uke. Helly Hansens dresser, både "tynn" og "tykk" har vist seg å være det beste. Jeg satte knapper i HH-dressen, og brukte foret til den ødelagte bevernylondressen, det fungerte perfekt. icon_smile.gif

Også HH regntøy, det "tykkeste" (og selvfølgelig dyreste... icon_rolleyes.gif ), har vist seg å være best, både på holdbarhet og komfort for barnet.

Når det gjelder sko/støvler, ville jeg ikke satset på Cherrox, de er så tette og barnet blir fort klam på føttene. Bruk heller Gore-Tex til kaldt, tørt vær, og ha store nok gummistøvler til tykke ullsokker for kaldt, vått vær. Det fungerer best, etter min erfaring. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg sverger til reima tec.

Har 3 barn på 9, 7 og 5 år og har de siste årene bare brukt reima-tec.

Den er bare helt utrolig, de kan sitte i sølepyttene og herje ute i snøen hele dagen uten å bli våt.

Også er den så slitesterk at den kan gå i arv til de andre søskene .(Og da blir det faktisk billigere i det lange løp også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...