Gå til innhold

Førskolelærer?

Snuppen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

startet mitt første år i høst.stor trives :D akkurat ferdig med intro praksis :)

hvor har dere studert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! to til som studerer i halden ?? så moro :D jeg å gjør det.. trives kjempe,er midt i praksis nå..dere da? går 1 begge to som svartE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Heisan

Kan dere ikke fortelle litt om studiet.  Jeg vurderer å søke til høsten.

På forhånd takk.

hvor har du tenkt å søke da? tror det er ganske forskjellig hvordan de forskjellige stedene legger opp undervisningen.

selv går jeg i på høgskolen i oslo,og trives kjempe godt. Er midt i 1.semester nå,

har akkurat hatt to uker i praksis. og jobber nå med 3 ulike eksamensoppgaver som skal leveres i slutten av november.

Årene er delt opp i ulike faggrupper, som har forskjellige fag.

Jeg er i faggruppe 2, som har fagene drama,fysisk fostring og samfunnsfag. ved siden av pedagogikk,som vi skal ha hele tiden. etter jul bytter vi faggruppe, og skal ha KRL,norsk og musikk hvis jeg ikke husker helt feil.

Det er ganske mye fokus på det å jobbe i grupper, og vi ble delt inn i arbeidsgrupper etter kort stund.

Det er utrolig morsomt på dette studiet,masse sosiale personer, og jeg syntes ikke det var vanskelig å starte i en ny klasse i det hele tatt.For... det finnes da ikke så mange "skumle" førskolelærere :P

Anbefaler studiet på det sterkeste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar.  Jeg skal studere i Bergen forøvrig.

Jeg går på denne skolen.

Vi har temaorganisert utdannelse, dvs. at vi for eksempel begynner med estetiske fag første semester. Alle seminarer, forelesninger og basisgruppearbeid dette semesteret dreier seg om musikk, drama, forming og pedagogikk. Vi blir vant med å tenke tverrfaglig, og vi har kun èn eksamen i semesteret som også er tverrfaglig. På denne skolen er det mye obligatorisk undervisning, særlig de to første årene. Det blir kanskje mindre tid til å sitte hjemme og lese, men til gjengjeld får du ganske god oppfølging da. Høgskolen på Landås har mindre obligatorisk oppmøte og en annen organisering av fag. Høgskolen i Bergen, førskolelærerutdannelsen.

Praksisperiodene er litt forskjellig på disse to studiestedene. På NLA har vi 3-4 uker i halvåret, mens de på Landås har 7 uker sammenhengende i året.

Så her er det smak og behag! Jeg er veldig fornøyd med organiseringen på skolen, selv om den gjerne kunne ligget mer sentralt til for min del. Det er forøvrig også et minus at vi bare har tre fordypningsenheter å velge mellom det siste året, jeg savner flere valgmuligheter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...