Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg er førskolelærer student og øvingslærer har bedt meg om å komme med en plan til hva vi kan finne på siste uka i november... Jeg aner bare ikke hva jeg skal ha som tema og hva vi kan gjøre... Det å planlegge en hel uke er helt nytt for meg! Har jo akkurat begynt på skola i høst... Så jeg håper det finnes noen kreative foreldre her på KG som kan hjelpe meg med et tema! Må jo ikke være et for stort tema heller, siden vi bare har en uke.. HJELP!!!
Nightingale Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 Det spørs vel litt på aldersgruppen i avdelingen i barnehagen, men det kan jo for eksempel være: Været Fargene Former og fasonger Dyrene i afrika, i Norge osv. Hvis det for eksempel skulle være fargetemauke, kunne man ha malt, sunget sanger om farger, eller hatt én farge hver dag, for de større barna kunne man kanskje lært dem at blå og gul blir grønn osv.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Det er en avdeling med barn fra 1-6 år... Farger høres spennende ut. Kom gjerne med flere ideer!
Adonia Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 i barnehager der jeg jobber har vi hatt flere temaer; vennskap, natur, kosthold (type sunn/ mindre sunn mat, barna får være med på å handle, lage og spise flere retter - bla grønnsakssuppe)
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 Eller hva med å velge ut et eventyr/ en barnebok og gjøre det til et tema? Man kan tegne, fortelle, dramatisere, forme osv utifra historien. Kanskje en ide å splitte gruppa, isåfall- en veldig enkel historie for de minste og en litt mer utfordrende for de eldre?