Yran Skrevet 25. januar 2003 #1 Skrevet 25. januar 2003 Hvem voldtar, dreper og utnytter på det groveste? Jo i de aller aller aller fleste tilfeller menn!! Ser dere for dere en mann som går igjennom mørke gater og er livende redd for å bli forfulgt av en skummel kvinne med en eneste take i hodet... ..å voldta han. Tror ikke det. (for en mann er dette en seksuell fantasi og ønsketenkning) I de svært få tilfellene hvor en kvinne ser seg nødt til å drepe en mann så skyldes dette som regel at hun har blitt voldtatt,mishandlet og trakassert i årevis. Og hva med pedofili, når man følger med i nyhetsbildet så kan det se ut som at de aller fleste menn kan være potensielle pedofile?? (og da tenker jeg ikke kun på de som fysisk forgriper seg på små uskyldige barn, men også de som støtter denne industrien ved kjøp av bilder osv.) Jada, jeg vet at det finnes tilfeller hvor kvinner også har vært involvert, men andelen av kvinnelige pedofile er forvinnende liten sammenlignet med menn. Hva er det i en manns hjerne som gjør at det bikker over for så mange?? Testosteron, ja mulig, men hva kan gjøres? medisinering fra 10 års alderen ??? Hva tenker dere menn om dette??? Det undrer meg at ikke flere menn går sammen på vegne av sitt kjønn og skaper mer blest rundt dette , hvordan kan dere sitte å se på at andre menn misbruker, mishandler og dreper kvinner og barn til daglig i flere norske hjem? Dette må jo føles som en skam på vegne av deres eget kjønn? Ser frem til å høre andre synspunkter på dette! YRAN
Gjest Ola Skrevet 25. januar 2003 #2 Skrevet 25. januar 2003 Du har så rett så rett. Her er en som fle tatt for voldtekt av mindreårige i Bergen: http://www.bt.no/lokalt/bergen/article130917
Crazee Skrevet 25. januar 2003 #3 Skrevet 25. januar 2003 Hvem voldtar, dreper og utnytter på det groveste? Jo i de aller aller aller fleste tilfeller menn!! Valdtek og drep - joda, sikkert menn. Til tross for mørketal over menn som teier stilt om å ha blitt valdtekne i skam. Utnytting? Eg vil ikkje godta utan vidare at menn er dei som utnyttar mest, utan å sjå nokre tal som underbygger det. Ser dere for dere en mann som går igjennom mørke gater og er livende redd for å bli forfulgt av en skummel kvinne med en eneste take i hodet... ..å voldta han. Tror ikke det. (for en mann er dette en seksuell fantasi og ønsketenkning) Fordommar som kjem til syne? Både menn og kvinner kan fantasere om å bli valdtekne. Men ønsketenking? Ingen ønsker å bli utsatt for eit slikt overgrep som valdtekt er. Heller ikkje menn! Elles er det mange menn som unngår mørke gater o.l. fordi dei er redde for å bli overfalt, banka opp, kanskje drepne. I de svært få tilfellene hvor en kvinne ser seg nødt til å drepe en mann så skyldes dette som regel at hun har blitt voldtatt' date='mishandlet og trakassert i årevis.[/quote'] Eg har aldri sett fakta som kan underbygge den påstanden, kun det at "det er sånn det er - alle veit det." Kvinner er ofte offer - eg underslår ikkje det. Men når undersøkingar viser at kvinner er meir valdelege enn menn, så tyder jo det på at det er mange menn som er offer òg. Menn som har blitt trakassert i årevis. Kor mange gongar unnskyldar me menn som drep at det til slutt vart for masse for han etter årevis med trakassering og vald?
ROBBAN Skrevet 25. januar 2003 #4 Skrevet 25. januar 2003 Hvem voldtar, dreper og utnytter på det groveste? Jo i de aller aller aller fleste tilfeller menn!! Hva er det i en manns hjerne som gjør at det bikker over for så mange?? Testosteron, ja mulig, men hva kan gjøres? medisinering fra 10 års alderen ??? Hva tenker dere menn om dette??? Det undrer meg at ikke flere menn går sammen på vegne av sitt kjønn og skaper mer blest rundt dette , hvordan kan dere sitte å se på at andre menn misbruker, mishandler og dreper kvinner og barn til daglig i flere norske hjem? Dette må jo føles som en skam på vegne av deres eget kjønn? Ser frem til å høre andre synspunkter på dette! YRAN Hei Yran Jeg trur ikke at denne adferden er framkalt av testosteron, at voldsutøvere bærer på en litt større dose av testosteron er sant. Jeg mener at denne adferden har mye med fortiden til individet å gjøre. Oppvekstvilkårene setter preg på et individ og vil i mange fall følge ham livet ut. Du spør og jeg gir deg svaret. Ja de fleste menn og kvinner som har en voldelig adferd går an å hjelpe. Som regel er det ikke nødvendig med noen form for medisinering. Den beste medisinen er å snakke om problemet og sette ord på følelsene og voldens konsekvenser. Jeg trur at pedofili fra kvinner side er mye større en det som er på papiret, her ligger det sikkert et stort mørkertall. Vi vet av erfaring at menn ikke snakker så mye om følelser, særlig når de er skambelagde. Menn snakker ikke om sådanne ting, særlig ikke til andre menn. Vi vet at kvinner har lettere å fortro seg til venninner og andre, dermed blir det også belyst. De fleste mannlige voldsutøvere har selve opplevd overgrepp av ulike slag. Jeg mener at det ikke er så enkelt for en mann til å fortelle at han har blitt voldtatt av en kvinne, hvem vil tru han???. Men jeg kan lett påstå at det forekommer. Jeg vet mange menn som har sex med partneren bare for å slippe maset, hva skal vi kale dette for. Jo jeg trur faktisk at menn bryr seg, saken er bare den at volden i hjemmet ikke er så synlig for utestående. Derfor er familievold et større problem i samfunnet vårt en de vi aner. Ja det er viktig at alle bryr seg ikke bare menn, men når vi fordømmer mennesker som syke for sine handlinger, ja da går vi flere skritt tilbake til å gjør det motsatte. Det er viktig at vi bryter fordommenes barriere og gir dette problemet en anerkjennelse. Skam bidrar til at volden kan foregå i det stille, bryter vi skammen så vil den også vise seg, dermed kan vi kan gripe tak i den. Det er helt klart at vi må endre holdninger i denne debatten. I stedet for å si --fan den djevelen er jo psykopat her finnes det ikke noe håp, lås in faenskapet, så kan vi si -- ok han har et problem, hva kan vi gjøre for å hjelpe dem. To dialoger på samme handling, men de har ulike betydning, den ene fordømmer, den andre gir forståelse og omtanke. Jeg synes vi skal reflektere litt på dette.
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2003 #5 Skrevet 25. januar 2003 Hva om vi tapper sæd fra de beste aksemplarene av menn, og skyter resten. Vi kan utmerket godt klare oss selv uten menn i samfunnet. Eventuelle guttebarn kastreres umiddelbart etter fødsel før de sendes på oppbevaringsjhem. Der kan de lære det som er nådvendig for å kunne tjene kvinner når de blir store nok til å arbeide.
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2003 #6 Skrevet 25. januar 2003 Hei Gjest Vet ikke om du er ironisk eller om dette er din holdning. Men om dette er din holdning, så vil jeg sterkt anbefale deg å søke hjelp. Det virker som om du trenger det….
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2003 #7 Skrevet 19. mars 2003 Denne fortjener å komme opp på listen nå i disse dager!
Gjest sexysadie Skrevet 19. mars 2003 #8 Skrevet 19. mars 2003 Å si at alle menn er potensielle voldtektsmenn vil være som å si at alle kvinner er horer.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2003 #9 Skrevet 19. mars 2003 Hører dette kanskje heller inn under generalisering deluxe-trådene? Bortsett fra at innledningen her kanskje ikke akkurat var deluxe-utgaven av generalisering... Waco! Hvor er du?
Gjest sexysadie Skrevet 19. mars 2003 #10 Skrevet 19. mars 2003 Han er aldrig her når man trenger ham.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2003 #13 Skrevet 19. mars 2003 Ja, fankern, det var det! Herrejemini! :evil: *slip of the tongue
Gjest gotthard Skrevet 19. mars 2003 #14 Skrevet 19. mars 2003 alle kvinfolk er utro!!!hvordan jeg veit det ?jo forde jeg leste et sted om ei som var utro så klart og da er jo alle det.. mannfolk er født voldelige???må se og begynne og slå ungen jeg da , kansje få meg ei dame og slå lit også,, ser nå at jeg har hat en elendig far som ikke har lært meg og voldta , drepe eller mishandle barn og kvinner... men, det var kansje derfor min mor alltid sa at jeg ikke var som alle andre barn?jeg var ikke slemm nokk. kansje jeg da er homo!!!!????!!!!
Murvel Skrevet 19. mars 2003 #15 Skrevet 19. mars 2003 Mange pedofile menn misbruker små gutter - det er kanskje de guttene som blir til pedofile menn..................... Det er faktisk ikke bare kvinner som blir påført skade av menn. Det er mange mørketall når det gjelder kvinnelige overgripere, og misbrukte menn. Tror ikke en gutt har som ønskedrøm å bli misbrukt, hverken av en voksen kvinne eller en voksen mann. Hvis det bare var kvinner i verden, hadde det da aldri blitt krig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå