Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I stallen idag var det ei 14-åring som ville bomme røyk av meg. Spurte henne "er ikke du litt ung for det?". Hun svarte igjen at hun bare røkte et par i uken, jeg svarte tilbake at det et er akkurat slik man blir hekta sa jeg, og nei, hun kunne ikke få en røyk av meg.

Fortalte dette til kjæresten, og han mente det var litt frekt av meg? Er det virkelig det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Ingen grunn til at du skal bidra til at en 14 åring begynner å røyke. Greit nok, hun får sikkert røyk på andre måter, men....-ingen grunn til å "hjelpe" med denslags.

Skrevet (endret)

Akkurat slik hadde nok jeg også svart. Eller satt opp et litt dumt uttrykk og sagt: "røyker du? Men du kan da ikke være eldre enn 12!" :ler:

Fjortiser må gjerne røyke, men jeg har ikke tenkt å gjøre det enklere for dem.

Btw: Jeg begynte selv å røyke da jeg var 12-13 år. Og turde ihvertfall ikke å spørre noen "voksne" om røyk!

Endret av niomi
Skrevet

Nei, det er overhodet ikke frekt.

Jeg bommer ikke bort røyk til folk under 18. Og jeg kjøper ikke øl til folk under 18. Og ferdig med det.

Skrevet

Nei det er langt i fra frekt. Jeg lar alle bomme så lenge de er over 18 vel å merke. Men jeg sliter selv med å slutte. Jeg vil ikke ha på samvittigheten å ha hjulpet et barn å få tak i tobakk selv om de vil få tak i det uansett. Jeg skal i allefall ikke ha det på samvittigheten. Det har til og med hendt jeg har forklart dem hvorfor de ikke får bomme av meg. Det er nok enda mer slitsomt. Ikke noen røyk og en moralpreken på kjøpet.

Skrevet

Frekt nei! Ikke i det hele tatt. Nå røyker jeg ikke selv, men om jeg gjorde det hadde jeg aldri sagt ja når vedkommende ikke er gammel nok til å kjøpe røyk selv.

Skrevet
Nei, det er overhodet ikke frekt.

Jeg bommer ikke bort røyk til folk under 18. Og jeg kjøper ikke øl til folk under 18. Og ferdig med det.

Helt enig!

Jeg var t.o.m. i tvil da nabojenta på 17 kom og ville låne en vinopptrekker! :ler:

Hun fikk låne vinopptrekkeren og en laaang moralpreken på kjøpet ;)

Skrevet

Var det jeg tenkte ja, ble litt satt ut da kjæresten sa det var frekt av meg å si nei, at jeg ikke var moren hennes....

Nå føles det litt bedre i alle fall ;)

Skrevet

Det var heller frekt av ham å si at det var frekt.

Skrevet

Det var ikke frekt i det hele tatt, tvert i mot var det helt riktig av deg å gjøre.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skulle være frekt.

Skrevet
Skjønner ikke hvorfor det skulle være frekt.

han mente at jeg ikke trengte å oppføre meg som moren hennes. Var vel derfor han mente at det var frekt av meg å si nei...

Skrevet

Det er ikke frekt å nekte en fjortenåring å bomme røyk.

Det var mer frekt av fjortenåringen å spørre.

Skrevet
Det er ikke frekt å nekte en fjortenåring å bomme røyk.

Det var mer frekt av fjortenåringen å spørre.

;)

Hun er jo 14, og de har en tendens til av og til være litt frekke i den alderen ;)

Skrevet

Jeg synes du gjorde det riktige.. Selv om hun sikkert får tak i røyk på andre måter, så har iallefall du på ditt rene.. Du har iallefall ikke gjort det lettere for henne

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke at det kan være frekt uansett alder jeg, å si nei når noen bommer røyk. Kanskje var det den siste du hadde, røyk er dyrt.

Skrevet
;)

Hun er jo 14, og de har en tendens til av og til være litt frekke i den alderen ;)

Ikke så reint sjelden, faktisk. :ler:

Skrevet
Jeg synes du gjorde det riktige.. Selv om hun sikkert får tak i røyk på andre måter, så har iallefall du på ditt rene.. Du har iallefall ikke gjort det lettere for henne 

akkurat slik jeg tenker også. Såklart, helt klar over at hun kan gå andre steder og få det hun vil, men da har i alle fall ikke jeg hjulpet til. :)

Skrevet
Jeg skjønner egentlig ikke at det kan være frekt uansett alder jeg, å si nei når noen bommer røyk. Kanskje var det den siste du hadde, røyk er dyrt.

her i landet er det ikke så dyrt da, og hadde en i lovlig alder spurt, hadde jeg ikke hatt noe problem med å bomme vekk en røyk. Men bare det faktum at hun er 14, lyser rødlyset på.

Hehe, jenta har sikkert en rød prikk i boka si på meg nå ;)

Skrevet

Jeg pleier å svare "du skal heller få en Nicotell av meg".

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...