Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg synes Tommy Sharif også driter seg ut for tiden ved å bruke så mange kroner på Idar Vollviks gamle mobilnummer.. :roller vildt og uhemma:

Skrevet (endret)
Jeg synes Tommy Sharif også driter seg ut for tiden ved å bruke så mange kroner på Idar Vollviks gamle mobilnummer.. :roller vildt og uhemma:

Du er klar over at pengene går til årets tv-aksjon, og at det muligens ikke er nummeret i seg selv som lokker frem de store summene?

Fra dagbladet.no:

- Jeg byr på nummeret fordi det går til et godt formål, Leger uten Grenser, og er med på auksjonen hele veien. Jeg trenger det egentlig ikke, jeg har selv et gullnummer, sier Sharif.
Endret av Pheps
Skrevet
Disse nyrike for tida er gode på å dumme seg skikkelig ut. Dyre luksus-biler skal dem ha, men kan dem kjøre de? Niks, hold dere til trehjulssykkelen karer. :ler:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1503502.ece

Ja ha? Men si meg du, kan ikke dette like gjerne skje en 18-åring som har fått sitt første skrap også?

Hvorfor skal du få henge ut rike som gjør dette, mens alle rånerne som kjører rundt i biler fra skraphaugen som krasjer, de slipper unna kritikk her.

Jeg har ingen annen forklaring enn at noen ønsker å holde rike mennesker "nede". Hvorfor det, misunnelse eller jantelov? Eller simpelthen bare ren mobbing?

Skrevet

Vel, det er da rimelig talentløst å kjøpe seg en avansert luksusbil uten å sørge for at en har den nødvendige evnen til å i det minste klare å holde bilen på veien. Det fremstår som stupid samme hva du sier gjest. Kall det hva f... du vil for min del, jeg har sagt mitt.

Gjest Alf Kaida
Skrevet

Det er da ikke noen ukjent strategi å betale for et nummer?

Skrevet
Vel, det er da rimelig talentløst å kjøpe seg en avansert luksusbil uten å sørge for at en har den nødvendige evnen til å i det minste klare å holde bilen på veien. Det fremstår som stupid samme hva du sier gjest. Kall det hva f... du vil for min del, jeg har sagt mitt.

Si meg èn ting: hvorfor er det mer talentløst å kjøpoe luksusbil og krasje, enn å kjøpe skrapebil og krasje? Har du et logisk svar på det?

Den som kjøper luksusbil har jo råd til det, ikke sant? Den har råd til å krasje. Den som kjøper skrapebil har kanskje råd til å krasje skrapebilen.

Alt i alt: i begge tilfeller krasjer man med noe man har råd til å krasje. Hva er ditt problem og poeng da? :forvirret:

Gjest "gjest"
Skrevet
Du er klar over at pengene går til årets tv-aksjon, og at det muligens ikke er nummeret i seg selv som lokker frem de store summene?

Det får være måte på.

Skrevet
Det er da ikke noen ukjent strategi å betale for et nummer?

:ler:

Skrevet
Det får være måte på.

Du mener han bør beherske seg i sin gavmildhet? :ler:

Hør, jeg ser jo at han lager show av det jeg også, men spiller det virkelig noen rolle når pengene tross alt går til en veldig god sak?

Neida, Sharif burde virkelig jekke seg ned noen hakk, så får det heller være at Leger uten grenser går glipp av en halv mill...

Skrevet

Inntil du har kjørt en sportsbil sjøl, så tror jeg ikke du skal fise så bredt.

Skrevet

Hvorfor skal du få henge ut rike som gjør dette, mens alle rånerne som kjører rundt i biler fra skraphaugen som krasjer, de slipper unna kritikk her.

Si meg, sutre-gjest, du skulle ikke tilfeldigvis være en av de rikingene som nettopp har krasja bilen sin? :ler:

Ser nesten slik ut sånn som du forsvarer dem her. En skrapbil er og blir en skrapbil, gjøkke no å krasje den, de er til for å krasjes.

Men kjører du luksusbil så bør du pinade klare å holde den på veien og vise fram bilen slik den er ment å vises fram: Lekker.

Ser ti ganger dummere ut å vise fram sine talentløse sjåførevner i en slik show-off bil. Sånn er det bare, face the reality.

Skrevet
Inntil du har kjørt en sportsbil sjøl, så tror jeg ikke du skal fise så bredt.

Men det var da hele poenget mitt. Alle med et minimum av bilkunnskaper vet da at sportsbiler gjerne er noen hakk verre å holde styr på. Derfor fremstår personer som skal kjøre sportsbil, men mangler evnen til det, riktig så stupide. De burde nok ha øvet seg litt først med kjørelærer.

Og det gjelder selvsagt alle andre også, som har overdreven tillitt til egne kjøreevner for hva det måtte være. Dersom deres evner ikke strekker helt til, så burde de ikke befinne seg på veien og være en fare for alle andre som ferdes der.

Skrevet
Si meg, sutre-gjest, du skulle ikke tilfeldigvis være en av de rikingene som nettopp har krasja bilen sin?  :ler:

Ser nesten slik ut sånn som du forsvarer dem her. En skrapbil er og blir en skrapbil, gjøkke no å krasje den, de er til for å krasjes.

Men kjører du luksusbil så bør du pinade klare å holde den på veien og vise fram bilen slik den er ment å vises fram: Lekker.

Ser ti ganger dummere ut å vise fram sine talentløse sjåførevner i en slik show-off bil. Sånn er det bare, face the reality.

Hvorfor BØR man klare å holde den på veien? Gi meg ti gode grunner til at man BØR klare det bedre i en bil som er langt VANSKELIGERE å holde på vegen?

Eller er det slik at vi tror at "siden den er en sportsbil, så bør den ligge mye bedre på veien"?

Vet du hvor mange upper class sportsbiler som vrakes i året? Det er faktisk en hel forbasket god del, det. Det er nettopp fordi de IKKE er så lette å kjøre som enkelte innbiller seg.

Faktum er at enkelte supersportsbiler faktisk er direkte elendige på veien. La oss ta premieeksempelet - Lamborghini Diablo.

Den er rask som et uvær, ligger forbasket stødig under akselerasjon og bremser tålelig godt. Problemet er bare at bilen EIER ikke styreegenskaper, den går så gjerne rakt frem uten noen form for varsel eller mulighet for berging.

Porsche 911 - verdens mest oppskrytte sportsbil - eier ikke kjøreegenskaper hvis du stripper den for elektronisk hjelpestyring. Og det havarerer en SKOKK av slike biler gjerne i hastigheter under norsk straffegrense også, så ikke heng ut denne ene enkelte hendelsn som rikmanns-samba.

Det jeg ER enig i, er at det er totalt på trynet å herje slik i trafikken, slik det er i dette tilfellet.

Skrevet

Jammen herrefred da, jeg mener absolutt at man bør ikke kjøre sportsbil på veien før man har lært seg å mestre den. Jeg vet at sportsbiler ofte egner seg best til banekjøring, og at å kjøre sportsbil ikke betyr at man har fått en bil som ligger bedre på veien.

At andre ikke vet det, kan jo få tragiske følger både for dem selv og omgivelsene. Derfor synes jeg det er bra at slik talentløs framferd blir lagt ut på nyhetene, selv om det henger ut sjåførene en smule.

Ville du lagt ut på landeveien med feks. trailer uten nødvendig opplæring? Det ville vært talentløst det også, dersom du krasja. For ikke å snakke om den faren du utsatte dine medtraffikanter for.

Samme saken blir det vel med sportsbil også, eller?

Skrevet
Ja ha? Men si meg du, kan ikke dette like gjerne skje en 18-åring som har fått sitt første skrap også?

Jeg har ingen annen forklaring enn at noen ønsker å holde rike mennesker "nede". Hvorfor det, misunnelse eller jantelov? Eller simpelthen bare ren mobbing?

Ehhh....

Man burde kunne forvente litt mere av en godt voksen mann en en på 18 da...

Man burde liksom bli litt smartere og annsvarsbevist med åra,.

Skrevet (endret)
Det får være måte på.

Måte på? At denne unge mannen gladelig deler ut pengene sine, også på denne måten? Ser ikke at han gjør noe galt her jeg. I mine øyne er han en kjempekar, og jeg skulle ønske alle med penger ville gjort det samme.

(Hvilket minner meg på at jeg må komme meg i minibanken og ta ut kontanter til bøssebærerne...)

Tillegg: Uhell og ulykker kommer alltid uventet. Enten man sitter i et Königsegg, eller man sitter i en Mazda 3.

Endret av mysan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...